Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, przez nieuwagę nie dokręciłem przedniego kola po wymianie klocków co po parudziesięciu km objawiło sie głośnym stukaniem. Dokręciłem i hałas ustal, ale zanim to zrobiłem sprawdzałem przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i parę rzeczy mnie zaniepokoiło
1 Polos zarówno lewa jak i prawa ma luz poprzeczny, tzn da się ja minimalnie przesunąć w kierunku przegubów - czy tak powinno być?
2 Oba przeguby wewnętrzne maja spory luz - ok 0,5 mm można przekręcić obudowa trzymając sztywno półośkę- ten typ tak ma czy to już agonalny stan? Dodam ze nic nie stuka.
3 Kolejna sprawna ktróra najbardziej mnie martwi - przegub wewnętrzny od strony kierowcy luźno siedzi w skrzyni - można go reka ruszyć gora/dol. Luz jest nieduzy, ale jest. Co prawda nie ma wycieku oleju ani żadnego hałasu, ale w starej skrzyni która niedawno zmieniałem przegub był sztywno obsadzony. Co moze byc przyczyna "awarii". Dodam ze jest on do konca wbity w skrzynie i nie da sie go wyciagnac reka - czyli zabezpieczenie trzyma. Mam druga skrzynie na czesci, ale jak pomyśle ze znów 2 dni roboty to mi się odechciewa
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 22, 2013 19:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam podobne objawy ale podczas skrętu chyba w lewo całe auto drży, im bardziej obciążone tym bardziej drży. Rok czasu tak jeżdżę i nic się nie dzieje. Denerwuje mnie to strasznie i chciał bym pozbyć się tych problemów.
Ad 1. To normalne.
2 i 3 to może być spowodowane albo wybitny wieloklinem, albo łożyskami, ale raczej to pierwsze. Póki nie piękną uszczelniacze to nie ma co panikować
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Po ostatniej naprawie zawieszenia byłem zmuszony odkręcić przeguby. Po złożeniu wszystkiego nic już nie trzęsie. Podejrzewam że jak go kupiłem i wymieniałem skrzynię przy skręcaniu przegubów coś się pod jeden dostało i dlatego auto trzęsło się na zakrętach w lewo.
[ Dodano: Czw Lis 12, 2020 23:03 ]
Niestety ale problem powrócił. Uszkodzony okazał się przegub wewnętrzny półosi długiej. Opisałem wszystko w swoim temacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum