Wysłany: Czw Kwi 09, 2020 17:52 [R75] Układ chłodzenia
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam.
Ostatnio pojawił się dziwny problem w moim roverku. Jakiś czas temu zaczął znikać płyn chłodniczy i nie było możliwości odpowietrzenia układu, okazało się, że termostat był uszkodzony. Po wymianie i odpowietrzeniu układu przez pewien czas wszystko było dobrze, aż tu nagle zaczęło wywalać płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego, a po otworzeniu, zbiorniczek był cały wypełniony płynem (gdzie przed jazdą był odpowiedni stan). Teraz przed odkręceniem zbiorniczka, należy upuścić ciśnienie poprzez zaworek w górnym wężu, gdyż w przeciwnym razie przy próbie odkręcenia zbiorniczka wywala płyn. Co może być przyczyną takiego ciśnienia i dużego stanu płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 09, 2020 17:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 10, 2020 12:40
Ozi546 napisał/a:
zbiorniczek był cały wypełniony płynem (gdzie przed jazdą był odpowiedni stan
Ozi546 napisał/a:
Co może być przyczyną takiego ciśnienia i dużego stanu płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
podczas nagrzewania płynu do 90 st.C wzrasta jego objętość o jakieś 200-250 ml a tym samym ciśnienie w układzie nawet do około 1 bar i może dojść do wybicia płynu podczas odkręcenia korka zwłaszcza jak silnik ma temp. powyżej 100 st.C . Z opisu widać , że sytuacja nie jest normalna więc trzeba by sprawdzić płyn na zawartość CO2 , zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia i temp. płynu , sprawność wentylatora bo przyczyn takiej sytuacji może być dużo , zaczynając od usterki wentylatora i kończąc na nieszczelności uszczelki pod głowicą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum