Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam
Kupiłem sobie Roverka z uszkodzoną skrzynią. Sprzedawca powiedział że pęknięta jest prawdopodobnie taśma w skrzyni ponieważ auto nie jedzie do tyłu.
Auto jeździ do przodu jedynie z wyjętym bezpiecznikiem od sterowania skrzynią. Po wpięcie bezpiecznika do tyłu nie jedzie a do przodu po wbiciu 2 rusza ale skrzynia wyje, po wybraniu 3 lub 4 rusza normalnie ale powoli. Po zagrzaniu oleju nie rusza w ogóle.
Po wypięciu bezpiecznika rusza bez problemu ale powoli jak by z wysokiego biegu.
Autem przyjechałem do domu bez bezpiecznika 120km. i
Czytałem na temat zerwanej taśmy i śruby której nie wolno odkręcać i objawy by się zgadzały gdyby jeździł do przodu z wpiętym bezpiecznikiem.
Co mógł bym sprawdzić zanim wymienię skrzynię na drugą?
[ Dodano: Nie Mar 15, 2020 23:19 ]
Rozwalony był kosz w skrzyni. Objawy podobne jak przy odkręceniu śruby od taśmy ale to nie to. Dla potencjalnych kupujących brak wstecznego to nie zawsze taśma. Na zimnym oleju ruszał do przodu a na ciepłym tylko w trybie awaryjnym z odłączonym bezpiecznikiem sterownika skrzyni.
Na pokładzie jest druga skrzynia która poszarpuje wrzucając 4 bieg. auto jeździ tak półtora roku czyli około 35000km. Olej jest zamiennikiem i to może być przyczyna szarpania ale jak na opisy że skrzynia jest wrażliwa itp. to na moje oko wynik jest ok
Mam zamiar z dwóch skrzyń złożyć jedną i zalać ją oryginalnym olejem. Jak uda mi się to zrobić i nie zapomnę to dam znać
Nastał ten piękny dzień w którym rozebrałem na strzępy dwie skrzynie biegów i złożyłem z nich jedną sprawną. Na pokład trafiły nowe uszczelnienia, nowy filtr, panewka w pompie oleju(w niej kręci się konwerter) i oczywiście olej oryginalny. Rozebrałem i wymyłem sterownik hydrauliczny, rozebrałem wszystkie tłoki, wszystkie akumulatory ciśnienia. Z obu skrzyń wybrałem nie przypalone tarcze i złożyłem wszystko w całość. Skrzynia przejechała już 300km i pracuje bez zastrzeżeń.
Szarpanie podczas wrzucania 4 biegu prawdopodobnie było spowodowane blokującym się akumulatorem ciśnienia kosza K4. Fotki na samym dole.
[ Dodano: Nie Lip 26, 2020 23:57 ]
fotki1
[ Dodano: Nie Lip 26, 2020 23:58 ]
fotki2
[ Dodano: Pon Lip 27, 2020 00:00 ]
fotki3
[ Dodano: Pon Lip 27, 2020 00:01 ]
fotki4
[ Dodano: Pon Lip 27, 2020 00:03 ]
fotki 5
[ Dodano: Pon Lip 27, 2020 00:05 ]
fotki 6
[ Dodano: Pon Lip 27, 2020 00:19 ]
Jeśli chodzi o remont to trzeba się pilnować aby czegoś nie pomyli lub nie odwrócić jakiegoś łożyska. Całość z olejem kosztowała mnie 300zł (oring wałka input, 3szt. simering, panewka konwertera (w pompie oleju), filtr oleju, uszczelka "miski olejowej" - pokrywy na sterowniku hydraulicznym) oraz olej revanol JF506F około 370zł 2x4L + 1L. Dodam że wystarczy 2x4L na suchą skrzynię. 1L wylałem przelewem.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 26, 2020 23:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum