Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam klubowiczów, zwracam się z problemem odnośnie skrzyni automatycznej z którą mam małe problemy, czasami lubi sobie poszarpywać(losowo) potrafi bujnąć autkiem z zmiany N na D i szarpie przy redukcji z 4 na 3 a od czasu do czasu przy zmianie z 3 na 4 symbole jakie udało mi się zobaczyć na skrzyni to G7..... PR012 a na sterowniku mam UHC100139.... PR002 pytanie czy sterownik nie powinien mieć tych samych numerów co skrzynia ? Jeżeli chodzi o olej to wymieniałem jakies pół roku temu pod Kielcami w jakimś serwisie co się specializuje w skrzyniach automatycznych, nie wiem co wlali ale problem nie ustąpił, wziąłem sie za to sam.Przedwczoraj wymieniłem na Ravanol jf506e zastępcą oryginalnego texaco n402, jest troszke poprawy ale to nie to co chciałbym osiągnąć, jeśli chodzi o samą wymianę zrobiłem to jak w książce wiec stan oleju jest poprawny. Może ktoś sie wypowiedzieć na temat tego sterownika? Czy moża sama skrzynia do regeneracji?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 17, 2020 19:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 17, 2020 21:36
Krissback napisał/a:
pytanie czy sterownik nie powinien mieć tych samych numerów co skrzynia ?
nie , od nr VIN 143050 do silnika 2.5 były G7 / PR012 /UHC100139 . Przyczyny szarpania trzeba szukać gdzie indziej , może być wadliwy kontakt we wtyczce el. skrzyni , uszkodzony elektrozawór albo przepalone tarczki . Podłączenie auta pod komputer może coś wyjaśnić. Ile oleju było wymienione ?.
Oleju zakupiłem 4 L wlałem 3.5L i troszkę wyleciało, ostatecznie do skrzyni poszło około 3.3L (plus minus kilka kropelek ) dwie wtyczki co idą do skrzyni psikałem takim specyfikiem do poprawiania styków, ale to dawno było i nie odczułem zbyt dużej różnicy, jakiś czas temu podłączałem autko pod TOAF i skrzynia nic nie wykazała.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Paź 18, 2020 17:37
dla pewności zmierzyłbym jeszcze rezystancję czujników i elektrozaworów w 18 pinowym złączu skrzyni w temperaturze oleju 18 - 20 st.C i przy odłączonym akumulatorze. Tu pisałem o tym więcej https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=82336
Nie mam aktualnie za bardzo czym zmierzyć rezystancji czujników ale przypomniało mi się coś co może być ważne, na zimnym silniku problem nie występuje skrzynia ładnie zmienia biegi chodź bardzo delikatnie, czasami przy zmianie z 3 na 4 nie chce biegu zmienić , bardzo obroty naciąga po czym zmienia przy szarpnięciu ale gdy już zmienię tryb skrzyni na sport i z powrotem na eco podczas tej zmiany to wtedy ładnie zmienia , a tak z sama z siebie to szarpie i przeciąga.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 21, 2020 19:39
Krissback napisał/a:
na zimnym silniku problem nie występuje
tym bardziej zasadne jest wykonanie tych pomiarów a także dokładna diagnostyka silnika bo najczęstszą przyczyną tej wadliwej współpracy silnika i skrzyni jest wada w sterowaniu .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum