Wysłany: Sob Paź 10, 2020 00:12 [MGF VVC] Swap silnika...
Zacząłem rozważać różne opcje tuningu k serii w vvc bo takową posiadam.
Ale jak przeliczam koszta ,czyli złotówki na konie to do głowy
wpadl mi pomysl na swap ,
tylko chcial bym zachować obecną wagę auta ,a jak by sie dalo
to moze i ja obniżyć. oczywiscie jezeli bym poszedł tą drogą.
wiec tak zastanawiałem sie nad opcjami, najlatwiej kseria
turbo z 75/zt.
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa
trzecia opcja wsumie według mnie najciekawsza
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm
w serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.
oczywiscie zdaje sobie sprawe co wiaze sie z takim swapem skrzyniaby została
wiec flansza , zrobić łapy , wiazka silnika + ecu , customowy wydech (polaczyc kolektor z katalizatorem od mg).
Co myślicie na ten temat?
A papierkologia? To największy problem przy swapie.
Wstaw turbo, te 2 czy 3 tysiaki dasz ale swap pewnie podobnie by wyszedł, a nie ma tyle babraniny w urzedach i skp, no i elektryka się nie zmienia prawie.
jak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód, mozesz tego nie zrobic ale przy np wypadku jak ktos zacznie sie doszukiwac to moga ci nie uznac ubezpieczenia , a silnik to samo jedziesz na stacje podajesz zmiane pojemnosci i numer silnika i dostajesz odpowiednia adnotacje i z tym ci zmieniaja dowód, producent silnika jest niewazny bo silnik to część wymienna. pozatym z tym turbo w mgf blisko baku i moich pleców to niejestem przekonany predzrj bym poszedł po taniości i eatona na kolektorze założył.
Hehe co do k20 tolepszy byl by swap z s2000 odrazu masz 240 km
tylko niewiem w ktora sie kreci, a co do motoru z clio sport to jest fajny silnik na start 200 Nm no i lrzejszy jest niż kseria.
ak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód,
Robisz dwie wycieczki do urzędasów płacisz haracz i masz ogarnięte. Spróbuj zmienić pojemność i wbić zmiany konstrukcyjne pod silnik z którym ta bud nie była homologowana, żaden diagnosta który wychodzi chociaż z kanciapy w czasie przeglądu ci tego nie podbije.
kumpel zrobił swap w rx8 na 1.8 turbo. Diagnosta, papier z warsztatu i urząd. Jak nie jest zrobiona rzeźba to podbiją bez problemu. Sam będę zmieniał z 1.4 16v na 2.0 turbo z innego auta silnik
serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.
oj nie, Kseria nasza jest z 30-35 kg lżejsza ogólnie to jest jeden z lżejszych silników w ogóle.
nowy889 napisał/a:
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa
nowy889 napisał/a:
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm
orobisz się, cały guzik rzeczy spasuje, rzeźba jeśli swap to na coś z potencjałem - vagowe 1,8T, K20/K24. Coś, co da 300-400KM bo robić swapa dla 20-30KM o ile tyle wypluje to po swapie? cięższe motory, masa zniweluje plus w mocy. I znając życie ożenienie elektroniki skończy się na EMU - worek siana.
Zacznij od podstawowej rzeczy - zmierz serie. Jedź na wiarygodną hamownię, zobacz co wyjdzie. Dalej uważam, że najprościej przejść na MEMS3, podejrzewam, że po sofcie i na ZDROWYM motorze bez śmiesznych stożków i powycinanych katów zbliżysz się w okolice 170KM/180Nm. Zrobić sprytny wydech, może kolektor ssący iii bawić się dalej.
Najprościej turbo, ja mam chyba 33000km z turbo za sobą i baaaardzo mi szkoda, że tyle lat pieprzenia głupot tu na forum skutecznie zabiło dłubanie tych silników. Kusi mnie wrzucić wydajeniejsze turbo i podwoić moc na seryjnym silniku.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Z tym memsem sie dalej zastanawiam, dlatego narazie nie ruszałem silnika, bo niewiem co chce zrobić do końca,
swap na k20/k24 niby fajnie ale jak mówisz to sie skończy na emu pewnie też, cały czas mysle czy nie grzebać w swoim. Ale tak jak mówisz musze sie wybrac na hamownie gdzieś w szczecinie najbliżej to mam chyba tylko vtech, niewiem czy mają wiarygodne rolki. Jeżeli grzebac kserie, to myąlałem o wałku pipera, programie no i wypadało by porting zrobić , ale troche sie boje zrywać głowice bo nie mieżyłęm jej wysokości i niewiem czy tam zostanie co zbierać.
Kiedys mialem MGF z walkami Pipera.Seria 120 kucy a na hamowni wyplulo 128.Tyle ze w BHP Czyli ciut wiecej niz norma.Silnik z przebiegiem ciut ponad 110k mil.Z tego ja zrobilem 60k.Wiec chyba nie bylo zle.Procz walkow wszystko seria.Na wiosne zobacze co da mi zmiana dolotu i wydechu,brak innych ingerencji w TF.W razie W zawsze moge wgrac wirusa do 135.Jest tylko jedna mapa wiec zobaczymy.Nie chce pchac sie w turbo bo bazuje na mocnym prawie ori
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Nie ma czegoś takiego. Masz dojscie do jednego gotowca tak pisz pod dolot i wydech można normalnie wystroić na seryjnym ecu, nie ma to nic wspólnego z gotowym wsadem.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Tyle ze nikt nie chce sie tego podjac. Wszyscy bazuja na tej jednej mapie i maja reszte tam gdzie slonko nie dochodzi. Kolega Jerry1 przerabial ten temat. I wrocil do oryginalu. Prosciej jest wystroic vaga czy inne ustrojstwo.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pią Gru 17, 2021 23:02
128 na seryjnym wsadzie ECU to nie dziwota. 1.8 na seryjnych walkach nie napełnia się powyżej 5500. Po mapie paliwa doskonale widać, jak przebiega moment obrotowy. A i tragiczna mapa zapłonu też nie pomaga. Ja z wałkami 271/9.4mm czyli seria szlifowana w Rewarze + dolot TF135/VVC160 spasowanym z głowicą i swoim remapie doszedłem do 145koni i 180Nm. A jest jeszcze spore pole do popisu głowica i wydechem. Do TFa135 mam też coś podobnego. Te silniki dobrze reagują na mody, ale bez modyfikacji ECU to szału nie będzie.
A seryjna mapa zapłonu w TF135 to nieśmieszny żart.
U mnie, silnik seria kolektor toyo sports , wkładka pipera , decat i chip własnej roboty nieby wyszło 170Km i 190Nm na vvc , seryjne mapy to wogole tragedia , przy WOT mialem 14:1afr i zapłony jakieś powalone 16stopni przy 3500 potem , 15 przy 4000, potem 18, bezsensu sie to wszystko rozjezdżało, wystarczyło troche zapłonu dołożyć wyrówneć, podlac dla bezpieczeństwa , i target lambdy zmienieć na 12.6 i wyszlo całkiem fajnie., zobacze czy jeszcze dam rade coś ugrać na seryjnych bebechach.
Zastanawiam sie jeszcze na da vałkiem pipera ale najnowsza wersja vvcbp270b gdzie jest 264 stopnie otwarcia i 9,8 wzniosu.
U mnie, silnik seria kolektor toyo sports , wkładka pipera , decat i chip własnej roboty nieby wyszło 170Km i 190Nm na vvc , seryjne mapy to wogole tragedia , przy WOT mialem 14:1afr i zapłony jakieś powalone 16stopni przy 3500 potem , 15 przy 4000, potem 18, bezsensu sie to wszystko rozjezdżało, wystarczyło troche zapłonu dołożyć wyrówneć, podlac dla bezpieczeństwa , i target lambdy zmienieć na 12.6 i wyszlo całkiem fajnie., zobacze czy jeszcze dam rade coś ugrać na seryjnych bebechach.
Zastanawiam sie jeszcze na da vałkiem pipera ale najnowsza wersja vvcbp270b gdzie jest 264 stopnie otwarcia i 9,8 wzniosu.
Masz może wykres? Fajnie, że pękło 100Nm/litr
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
A prosze
Ale niestety tylko z gps i aplikacji perfexpert
choć pomiary sa powtarzalne z róznica 1-2km
I 2 wykresy jeden przed strojeniem drugi po , chć to jeszcze niejest finalna mapa:)
Nawet jeżeli prawdziwa moc jest inna, to przynajmniej widać porównanie i ile doszło iędzy pomiarami
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Gru 30, 2021 13:57
Pokaż mapę zapłonu w serii, bo zawsze byłem ciekaw jak to wygląda w 143. Co do zapłonu no to cóż - mapa jest uniwersalna dla każdego paliwa i ma jechać i nie stukać, a dwa, że jakiś zapas sobie musieli zostawić do następnego modelu. Z paliwem ten drugi powód również miał zastosowanie.
Wypłaszczenie mapy też nie jest do końca dobre, są pewne hotspoty gdzie 1.8 lubi lekko przydzwonić.
Co do wałka Pipera to za kilka tygodni będą testy na hamowni tańszej alternatywy. Parametry minimalnie "ostrzejsze". W kilku autach już jeździ, ale póki co wszystkie świeżo się docierały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum