Wysłany: Pią Mar 05, 2021 08:02 [MG ZS] Podejrzewam brak mocy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
Zakupiłem pod koniec zeszłego roku poliftowego MG ZS. Silnik pracuje równo, ale wydaje mi się, że nie ma on takiej mocy jak powinien mieć.
Na początku miałem wrażenie, że spadek mocy wynika z niedziałającej turbiny (nie czuć tzw. kopa, obroty rosną cały czas tak samo, nie lubi się wkręcać powyżej 4000), lecz jak się okazało pracuje ona prawidłowo. Dziś przyjdzie do mnie przepływka, którą mam zamiar wymienić, ponieważ po podłączeniu do EML wskazuje ona na postoju 9g/s (wyczytałem na forum, że powinno być ok 16g/s).
Brakuje mi też rury dolotowej od filtra powietrza.
Co jeszcze mógłbym sprawdzić, jeśli wymiana przepływki nie zda egzaminu?
Pozdro .
EDIT. Wina nie będzie niestety stała po stronie przeplywki. Ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze można by było sprawdzić?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 05, 2021 08:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, kąt wtrysku sprawdzony, turbo maksymalnie wskazało 1.1bar. Przepływomierz na postoju 16mg/s, przy pełnym bucie na ten moment nie pamiętam. Byłem podpiąć auto pod pełny komputer, pokazuje błąd 000000, którego nie idzie skasować. Brak check engine, a wygląda to tak, jakby auto było w trybie awaryjnym.
Kąt wtrysku jest wartością plusową czy na minusie? Dobrze by było sprawdzić jakie masz wartosci na przepływce na obrotach powyżej 3 tys. Bawiłeś się w zmiane wtrysków od SDI albo Land Rovera?
Nie bawiłem się w żadne podmiany wtrysków, a co do wartości kąta wtrysku po ponownym sprawdzeniu faktycznie jest źle ustawiony, musiałem coś pomylić, mój błąd. Na dniach poprawię ten kąt na wartość od 2 do 4. Pytanie moje tylko brzmi, czy sprawdzanie robić na zimnym czy ciepłym silniku? I czy to oprócz odpalania powinno też poprawić moc?
Załączam screen z torque app.
Sprawdza się na ciepłym silniku. Powinna sie poprawić moc i odpalanie. Wartość MAF wydaję się troche niska gdzies na forum widziałem że powinno byc 14-16g/s na idle I 180-240g/s przy max boostcie. A stara przepływka ile wskazywała?
Na starej dlawil się do ok 2800 obr całkowicie. Na zimnym silniku pokazywał 16mg/s na postoju, więc myślę, że powinna być ok. W tym tygodniu postaram się ustawić kąt, jeśli się poprawi, ale nie będzie to to co być powinno, to chyba przyjdzie pora na przeplywke.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum