Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam!
Kilka tygodni temu miałem wyciek z układu chłodzenia- uszkodzona uszczelka króćca wody.
Po naprawie (sam wymieniałem) mam problem z wentylatorem - włącza się już na zapłonie i wyłącza kilka sekund po wyłączeniu silnika.
Dodatkowo nie załącza się webasto, nawet po ręcznym podaniu 12V z czujnika temperatury.
Temperatura zewnętrzną na wyświetlaczu przy zegarkach pokazuje dobrze.
Temperatura wody jest mierzona dobrze.
Odpięcie webasto nie wpływa na pracę wentylatora - nadal załącza się przy zapłonie, wyłącza kilka sekund po wyłączeniu silnika.
W skrzynce z przekaźnikami czysto.
Mierzyłem napięcia na przewodach sygnalowych w skrzynce z przekaźnikami, ale zapomniałem opisać kolorów przewodów kolejno: 3,5V, 12V, 0V.
Potencjał 3,5V utrzymuje się cały czas. 12V załącza wentylator, przechodzi w 0V gdy wentylator przestaje kręcić.
Klimatyzacja i osuszanie szyby oczywiście wyłączone.
Jaka może być przyczyną ciągłego kręcenia wentylatorem?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 20, 2021 16:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Morze masz eccon włączony od klimy .
Dodatkowo nie załącza się webasto, nawet po ręcznym podaniu 12V z czujnika temperatury.
A Podaj napięcie na przewód szaro-zielony (pin1) w kostce przy webasto.
Aktualnie stan panelu sterowania klimatyzacją nie ma wplywu na dziłanie wentylatora.
Webasto przed samą awaria uszczelki działało bez problemu. Przestało działać bezpośrednio po wycieku. Możliwe, że wentylator i webasto to w moim przypadku dwa różne tematy.
Dodam, że zanim zorientowałam się, że mam wyciek, przejechałem kilka, może kilkanascie kilometrów, nawiewy przestały grzać ciepłym powietrzem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum