Wysłany: Nie Mar 04, 2012 12:36 [R75] Wymiana pompy wody
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam!!!
Padła mi pompa wody przy moim R75 i chciałbym ją sam wymienić ale nie bardzo wiem od czego zacząć. Wymieniał ktoś przy swoim proszę o jakieś wskazówki. pozdrawiam
Mam identyczny problem z tym ze nie tyle padła mi pompa co przepuszcza płyn koło rolki czy w takiej sytuacji muszę wymienić całą pompę? Jaki jest koszt wymiany pompy u mechanika?Pomóżcie bo R na podnośniku stoi
Nikt nie pisze i nie pomaga więc poradziłem sobie sam wymieniłem pompe i pasek klinowy ale to jest masakra jaki tam jest dostęp paranoja jakaś.U mechanika zaśpiewali 150zł i więcej.Pompa 230 pasek okolo 50 wymiana min. 150 razem 430zł
Jak masz jakieś pojęcie o mechanice i dobre narzędzia to jest szansa. Termostat i pompa dużo zachodu. Jeżeli nie czujesz się na siłach to sobie odpuść.
Możesz przy okazji wymienić pasek wieloklinowy jeżeli nie był długo wymieniany bądź ma oznaki starości przetarcia spękania. Sprawdź czy inne rolki i napinacze na obiegu nie mają luzów lub nie są zatarte,wtedy wymiana. Napewno kanał dla dostępu od spodu i z góry. Przed założeniem paska wszystkie rolki psikasz sprajem odtłuszczającym. Powodzenia
Ostatnio zmieniony przez radi Sob Mar 30, 2013 22:24, w całości zmieniany 1 raz
Jest , ale jest ciężko. Najlepiej lekko unieść silnik z od strony pompy i wtedy jest lepszy dostęp. Potrzebne jest kilka kluczy i dużo stoickiego spokoju, powodzenia.
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 23:29 Pompa
Dzieki serdeczne za odp panowie.O mechanice wiem co nieco bo zawsze sam wszystko robie sam,z każdym autem. Co do dojścia to naprawde jest kiepskie,ale widze że da radę wiec spróbuje.Kupiłem mojego MG'ka dwa dni temu.Serwisowany w aso.hehe.Dzis wymieniłem filtry,kabinowy i powietrza(ten ostatni w rozpadzie)masakra.Dlatego chce to dalej robic samemu bo nie ufam cholernym servisom.Wracając.Kanału nie mam ale lewarek i heja.Czy silnik też moge podeprzec lewarkiem i czy któreś lapy mocujace musze poluzowac?Wybaczcie że mecze ale to mój pierwszy MG.Pozdro
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Mar 31, 2013 12:35
jak chesz silnik unieść to by sie przydało olejową poduche odkręcić i wykręcić całkiem tą drugą na niej aby lepszy dostęp był do pompy,zejdzie Ci conajmniej 4 godzinki
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Ja wymieniałem około roku temu pompę wody (SKF-u) i uszczelkę termostatu. Nie było aż tak źle. Musiałem się nagimnastykować co nieco. Tak jak koledzy piszę miejsca jest niewiele, jak silnik nieco opuszczałem na dół żeby dojść lepiej do tych śrub z pompy. Najwięcej problemu sprawiło mi założenie paska wielorowkowego. Jak masz nieco chęci i pojęcia to sobie poradzisz. Pozdrawiam.
Napewno ściągałem tą całą poduszkę z mocowaniem nad paskami napędowymi ( wtedy miałem lepszy dostęp), i o ile sie nie mylę to odkręcałem tą poduszkęza silnikiem. Pozdrawiam
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 11:11 ;-)
Jacek85 .Dzieki serdeczne kolego.W przyszłym tyg zabieram sie za to badziewie. Silniczek mi sie nie dogrzewa i musze to naprawic. Pozdro i jeszcze raz dzieki.
Ma ktoś dane jakim momentem przykręcić pompę wody? Znalazłem info że 10Nm ale wydaje się to trochę mało
[ Dodano: Nie Wrz 12, 2021 21:39 ]
no i chyba było za mało bo pompa cieknie i znów musze wrócić do tematu. Ma ktoś dane jakim momentem przykręcić pompe w dieslu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum