Wysłany: Sro Maj 24, 2017 10:07 [R75] Pomoc z Toaf'em
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, czy jest gdzieś jakiś tutorial jak korzystać z Toafa ? bądź ktoś chciał by mi pomóc sie pobawić toafem ? chodzi mi głównie o kodowanie. Wiem ze na forum jest multum tematów na ten temat ale znaleźć w nich konkretną odpowiedź czy pomoc granicy z cudem ponieważ jest w nich masa stron i postów nic nie wnoszących.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 24, 2017 10:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
b]dzelo23[/b], Hmm chodzi mi o wytłumaczenie co do czego i jak. Co mogę uzyskać poprzez toafa w swoim roverze może podaj mi swój nr GG albo fb to pogadamy będzie o wiele sprawniej i wygodniejsze
Mówisz ze nie możesz znalezc nic konkretnego... Ale nic konkretnego nie poszukujesz przejrzałbyś forum, temat toafa to wiedziałbyś co od czego. Tak w skrocie
Właśnie napisałem że szukam czegoś co wytłumaczy mi co z czym się je i na forum wiem że znajdę odpowiedz ale znaleźć ja graniczy z cudem bo tematy mają nawet po 80stron
1. Zakładam ze potrafisz sciagnac i zainstalowac program oraz sterowniki do kabla i kabel jest prawidlowy.
2. uruchomienie programu :
- najpierw podłączasz kabel do komputera
- nastepnie uruchamiasz program
- w przeciwnym wypadku program nie wykryje Twojego portu COM.
3. Wybierasz odpowiedni port COM i wciskasz Polacz.
4 . Wybierasz interesujący Cie modul i działasz, modulu :
- Silnik - wiadomo, na podstawei kodow ZCS następuje autodetekcja silnika, ale mozna wybrac inny, jezeli zle odczyta,
- BCU - modul komfortu , szyby, drzwi, alarm
- IKE - licznik
- ABS/ASC - wiadomo
- PDC - czujniki parkowania
- JATCO - autoatyczna skrzynia biegow
-SMAC - elektryczne fotele z pamiecią
- LCM - światła
- EWS - immobilizer
- SRS - poduszki powietrzne
- ATC - modul klimatyzacji automatycznej
- RADIO - radio
- SHD - szyberdach aelektryczny
- Webasto - webasto
Dział tools to kolejne 3 guziki :
- Skan pojazdu - jak sama nazwa wskazuje, skanuje caly pojazd w poszukiwaniu dostepnych modulow, odczytuje bledy, mozna zapisac raport, jak i hurtowo usunac wszystkoe bledy ze znalezionych modolow
- VIN - narzedzie do kopiowania nr VIN z Zródła do Cel . Kazdy moduł ktory poisiada nr VIN moze byc zrodlem, Celem moze byc jedynie modul w ktorym da sie zapisac nr VIN. Jezeli zrodlowy nr vin jest "dlugi" a docelowy "krotki", zostanie zapisany jedynie koncowka "dlugiego" VIN Jezeli Zrodlo jest "krotkim" VINem , a Cel dlugim, analogicznie zostanie zastapiony jedynie sam koniec nr VIN.
Po wybraniu zadanego modulu i poprawnym polaczeniu sie z nik pojawiają sie karty i tak :
- Bledy
- Odczyt - wiadomo
- Kasowanie - kasuje bledy i dokonuje ponownego odczytu bledow
- Kodowanie
- Odczyt - wiadomo
- Zapis - zapisanie dokonanych zmian
- Kopia zapasowa - wykonanie kopii zapasowej danych, dane sa odczytywane z modulu i zapisywane na dysku w plikach o formacie *.toaf
- Przywroc - przywracanie kodowanie z pliku kopii zapasowej
Ponizej tych guzikow jest lista rzeczy ktore mozna zmienic, nalezy wybrac odpowiednia rzecz ( np jezyk wyswietlacza w IKE) i z tabelki po prawej wybrac odpowiednia wartosc Niektore dane mozna wpisac "z reki", wowczas tabelka po prawej jest nieaktywna, a aktywuje sie pole Wartosc wlasna , gdzie nalezy wpisac odpowiednią wartosć ( np Obroty biegu jalowego w module silnika ( diesel)).
Ponadto program wykonuje automaczyczna kopie bezpieczenstwa przy kazdorazowym odczycie kodowania. Pliki te zapisywane sa gdzies na dysku. Gdzies poniewaz ze wzgledu na blad w programie zle wybierana jest sciezka danych backupu. Nalezy poszukac na dysku plikow *.toaf
Co do czego i jak sie koduje, nalezy wydedukowac z opisu, zapytac na forum, badz nie dotykac opcji jezeli nie wie sie co to jest.
Kolejna Karta,
Kontrola :
Steroanie wybranymi jednostami ktore sa podrzedne pod dany modul, np zapalanie poszczegolnych swiatel , czy testowanie predkosciomierza na liczniku. suwak sluzy do sutawienia wartosc ( np dla predkosciomierza ) , nie dziala wszedize.
- Start - wlaczenie kontroli
- Stop - wylaczenie
LIVE DATA
- najciekawsza karta, a z najwiekszymi problemami obslugi.
Po lewej jedna lista, po prawej druga.
Ta po lewej pewnie pusta.
- nacisnij PPM na lewej liscie i wcisnij DODAJ
z podanej listy nalezy wybrac co nas interesuje, nadac nazwe dla dancyh wartosci (np napiecia ) i zapisac.
zapisana nazwa pojawi sie na lewej liscie.
- START- nalezy wybrac interesujacą nas nazwe wartosci LIVE DATA wcisnac start, po prawej pojawia ze wybrane przez nas nazwy, oraz biezace wartosc.
- STOP - zatrzymanie pomiarow
- POKAZ LOGI - pokazuje okienko z dokonanymi pomiarami, mozna wyeksportowac do pliku.
PILOTY ( dla BCU)
- lista pilotow jakie sa przypisane do naszego BCU. mozna je dowolnie kasowac.
- Dodanie nowego pilota wymaga podania hasla - po haslo prosze sie zwrocic na toaf@roverki.eu
Mam nadzieje ze wystarczy na poczatek. Program jest prosty, jezeli sie czyta co sie robi, nie robic nic na pałe... ale dal takich wlasnie sa przewidziane pliku auto backupu... W razie PROBLEMOW - pisac, najelpiej na forum, ew na profilu TOAF'a na FB.
Live data nie jest dostepna dla kazdego modulu, Chip tuning tylko dla DDE ( uzywac rozwaznie)
I dla kazdej opcji tak opisywac ?
no bez przesady...
trzeba czytac..;/
No właśnie jakby był oddzielny temat prowadzony na bieżąco bez zbędnych komentarzy w temacie o toafie to by było krótko i na temat bez przewijania kilku kilkunastu stron by się dowiedzieć jak coś zrobić.
A druga sprawa są bardziej i mniej skomplikowane rzeczy więc prostota w przekazie informacji jak coś zrobić jest najważniejsza.
Wiesz co sory ale nawet nowicjusze jakich spotkałem nie mieli problemów, takich jak ty ich pierwszy kilkuminutowy kontakt z programem i każdy wiedział co gdzie klikać i gdzie sobie szukać. To nie jest program dla blondynek i lepiej żeby się one tego w ogóle nie dotykały:!: Wystarczy czytać ze zrozumieniem. A jak ci się nie chce poszukać na forum to pojedz do warsztatu żeby ci kompa podłączyli $$$ .
Wiesz co sory ale nawet nowicjusze jakich spotkałem nie mieli problemów, takich jak ty ich pierwszy kilkuminutowy kontakt z programem i każdy wiedział co gdzie klikać i gdzie sobie szukać. To nie jest program dla blondynek i lepiej żeby się one tego w ogóle nie dotykały:!: Wystarczy czytać ze zrozumieniem. A jak ci się nie chce poszukać na forum to pojedz do warsztatu żeby ci kompa podłączyli $$$ .
Dalej spłycasz temat i czepiłeś się kwestii która ci odpowiada ale nie jest sednem sprawy o którą chodzi.
Załóżmy że zakładamy temat o poradach w toafie, ktoś zadaje pytanie co i jak zrobić, pada odpowiedź a dwie strony dalej ktoś pyta o to samo bo to już jest 80ta strona i nie chce mu się szukać.
Ja rozumiem że ktoś nowy, pierwszy raz podłącza kompa pod auto, no ale zrozum ile razy można pisać to samo tylko dlatego że ktoś nie chce poszukać/przeczytać.
Nawet nie napisałeś konkretnie o co chodzi.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Sądząc po wypowiedzi z FB to oczekuje więcej możliwości niż te wypisane w programie, a takich nie ma. Chyba ze sam rozpracuje oprogramowanie siedzace w modułach. Jedyne opcje niedostępne dla darmowego użytkownika to dopisanie kluczy i mocniejsze mapy do klekota. Tyle w temacie.
Załóżmy że zakładamy temat o poradach w toafie, ktoś zadaje pytanie co i jak zrobić, pada odpowiedź a dwie strony dalej ktoś pyta o to samo bo to już jest 80ta strona i nie chce mu się szukać.
Ja rozumiem że ktoś nowy, pierwszy raz podłącza kompa pod auto, no ale zrozum ile razy można pisać to samo tylko dlatego że ktoś nie chce poszukać/przeczytać.
Nawet nie napisałeś konkretnie o co chodzi.
Masz 1510 postów na chwilę obecną w temacie o toafie. Czy tu chodzi o to że komuś się nie chce czy może nie wie że już taki temat jest gdzieś tam na którejś stronie np w 789 poście poruszony? Czy ma czytać od 1 posta czy od 1510 do tyłu bo będzie szybciej mimo że tego nie wie?
A co w sytuacji jak przeczytał wszystkie 1510 postów i nie znalazł odpowiedzi bo nie chciał wyjść na kogoś komu się nie chce poszukać ?
Po prostu temat o toafie jest źle skonstruowany. Powinny być dwa tematy jeden do zadawania pytań/rozwiązywania problemów a drugi już z gotowymi rozwiązaniami wtedy unikniesz zadawania w kółko tych samych pytań przez takie osoby o których piszesz.
ARTUR1983, u góry masz taki pasek z napisem google on mocno ogranicza ilość postów do przeczytania rece opadają jak się czyta to co piszesz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Właśnie dzięki temu tematowi i temu co pisałem na fb uzyskałem odpowiedz której nie mogłem znaleźć. Tzn wychodzi na to że znalazłem już wcześniej ale teraz dostałem odpowiedź konkretną. Bez domyślania się czy dobrze myślę czy nie.
I nie chodziło mi o sama obsługę programu bo jest ona banalnie prosta. Po prostu nie rozumieliscie tego o co mi chodziło. I sam tez nie potrafiłem dobrze tego określić. Wiec juz spokojnie. Może zrobiłem lekkie zamieszanie ale to nie powód aby obrażać odrazu .
W
ARTUR1983, u góry masz taki pasek z napisem google on mocno ogranicza ilość postów do przeczytania rece opadają jak się czyta to co piszesz
No co ty?
Dzięki że mi powiedziałeś ze jest google.
A tak na poważnie tu nie chodzi o czas i w jaki sposób to znajdę ale w pewnym sensie "syf" w temacie o programie Toaf by go przekopać i znaleźć konkret danej sprawy która kogoś interesuje.
A tak na poważnie tu nie chodzi o czas i w jaki sposób to znajdę ale w pewnym sensie "syf" w temacie o programie Toaf by go przekopać i znaleźć konkret danej sprawy która kogoś interesuje.
bo jak kolega wyżej wspomniał:
itemek48 napisał/a:
I nie chodziło mi o sama obsługę programu bo jest ona banalnie prosta
problemem okazało się:
itemek48 napisał/a:
I sam tez nie potrafiłem dobrze tego określić
a więc podstawy e szkoły podstawowej;) formułowanie zdań. ciężko odpowiedzieć na bliżej nieokreślone pytanie
A ile razy z niego korzystałeś? wiedzieć a korzystać to dwie różne sprawy bo ja jakoś zawsze znajduję rozwiązanie moich problemów przy jego pomocy i następuje to z reguły bardzo szybko a nie wydaje mi się by google nie indeksowało zapytań o toaf. pytałem tez niedawno o pewną rzecz w toafie bo nieoczywistym mi się coś wydawało a na forum odpowiedzi nie było i bez szemrania chłopacy napisali co mi było potrzeba więc zastanów się czemu teraz nagle taki opór powstał w dublowaniu informacji o programie. Może to nie na forum jest bajzel a ludzie nie potrafią googla zapytać o to o co im chodzi?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum