Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Ustawianie kąta wtrysku? Jak to zrobić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Ustawianie kąta wtrysku? Jak to zrobić?
Autor Wiadomość
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



  Wysłany: Sro Lis 14, 2007 13:39   [R420] Ustawianie kąta wtrysku? Jak to zrobić?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Tak jak w temacie. Probowal ktos moze samemu ustawic kat wtrysku w Roverku 420 sdi? Mam problemy z odpaleniem go rano przy niskich temperaturach - czyli obecnie to kazdego dnia. Prosze o pomoc!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 15:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 14, 2007 13:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 13:45   Re: [420 sdi] Ustawiał ktos samemu kat wtrysku? Jak to zrobi

grz3loo napisał/a:
... Probowal ktos moze samemu ustawic kat wtrysku w Roverku 420 sdi?
KLIK :mrgreen:
grz3loo napisał/a:
Mam problemy z odpaleniem go rano przy niskich temperaturach - czyli obecnie to kazdego dnia. Prosze o pomoc!
KLIK :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 13:59   

Dzieki wielkie z linki. Moze nie dzis ale postaram sie niedlugo ustawic kat...
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 14:18   Re: [420 sdi] Ustawiał ktos samemu kat wtrysku? Jak to zrobi

grz3loo napisał/a:
Tak jak w temacie. Probowal ktos moze samemu ustawic kat wtrysku w Roverku 420 sdi? Mam problemy z odpaleniem go rano przy niskich temperaturach - czyli obecnie to kazdego dnia. Prosze o pomoc!


A objawia się to u Ciebie tylko problemami z odpaleniem? Bo ja ostatnio mam u siebie tak samo tylko, że u mnie dopóki nie rozgrzeję silnika to mogę do tego oglądać wielką białą chmurę dymu za samochodem... a przy niskich temp to na początku przerywa i rzuca przez chwilę silnikiem... I też się zastanawiam czy to nie kąt wtrysku...
 
 
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 14:41   Re: [420 sdi] Ustawiał ktos samemu kat wtrysku? Jak to zrobi

mcteusz napisał/a:

A objawia się to u Ciebie tylko problemami z odpaleniem? Bo ja ostatnio mam u siebie tak samo tylko, że u mnie dopóki nie rozgrzeję silnika to mogę do tego oglądać wielką białą chmurę dymu za samochodem... a przy niskich temp to na początku przerywa i rzuca przez chwilę silnikiem... I też się zastanawiam czy to nie kąt wtrysku...


Podobnie. U mnie nie przerywa i nie rzuca ale biała chmura sie pojawia. I po odpaleniu jest bardzo slaby - ciezko z przyspieszaniem. Zabralem sie juz do rozbierania ale wrocilem do domu po naredzia odpowiednie :) Dam znac jakie sa efekty (czy odpali jutro bez problemu) jak juz ustawie. Bede ustawial metoda prob i bledow...

Wie ktos moze o ile nalezy obrocic kolo zebate w lewo zeby opoznic kat wtrysku powiedzmy o 1 stopien?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 15:08   

grz3loo napisał/a:
Wie ktos moze o ile nalezy obrocic kolo zebate w lewo zeby opoznic kat wtrysku powiedzmy o 1 stopien?

hmmm trafne pytanie a odpowiedź wcale nie jest oczywista :hm: :roll: nie wiadomo, czy kąt wtrysku liczy sie obrotami wału korbowego, czy wałka rozrządu :roll:
Jak mi ustawiali, to ruch koła był bardzo niewielki. Ale o ile pamiętam, to raczej 1st kąta wtrysku = obrót koła też o 1 st. :>
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
jarek1 



Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: sochaczew



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 17:44   

Witam ja jestem po ustawieniu kąta wtrysku na komputerku, i mam kilka uwag do napisanych wyżej postów:
1. kąt wtrysku reguluje się nie obracając całym kółkiem na wałku rozrządu ale po poluzowaniu czterech śrub na tymże kole. Jest tam kwadratowy rowek w który wkłada się klucz i przekręca do przodu w stronę szyby wyprzedzasz a w stronę chłodnicy opóźniasz. To tyle odnośnie jak to wygląda od strony technicznej.
2. proponuję jednak podjechać na komputer wówczas sam zobaczysz jak to się robi i o co w tym wszystkim dokładnie chodzi tak sobie kręcąc można wiele popsuć no i podstawą jest kontrolka na desce od inspekcji silnika po prostu zacznie się palić i dopiero zaczynają się problemy i koszty. :cry:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 23:26   

ad1.mój mechanik po prostu poluzował śruby i ręką delikatnie przekręcił koło ;)
ad2. też polecam takie rozwiazanie, bo można w końcu przekombinować ;) chytry 2x traci ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Czw Lis 15, 2007 13:15   

Wiem, że mnie z krzyczycie bo nie powinno się tak robić. Jak kogoś bardzo przypyli i nie ma
dostępu lub kaski na kumatego mechanika co ma odpowiedni sprzet, to można ustawić to na "słuch". Dotąd kombinować aż silnik będzie pracował mięciutko, cichutko, bez metalicznych dźwięków. Potem próba na drodze czy się zbiera i czy dobrze odpala.
Wcześniej wykasowac błędy z pamięci (min. 60 razy właczyć i wyłączyć zapłon).
Po próbie sprawdzić czy nie zapisał się błąd "cewka czasu wtrysku paliwa". Sposób samodzielnego sprawdzania błedów metodą "błysków" opisany na stronie w poradach tech.
Jak zapisał się to kąt źle ustawiony :cry:
Podczas najbliższego przypływu kaski obowiązkowo jazda na komputer sprawdzi kąt wtrysku. Okaże się jaki masz słuch :grin:

pozdr.
_________________
radko
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Lis 15, 2007 18:20   

Ja jestem ciekaw jaki słuch ma mój mechanik, który z niewinną twarzą dziecka oznajmił mi że przestawił mi kąt wtrysku (przy wymianie rozrządu) i że teraz będzie się szybciej zbierał - jednak odrobinę wzrośnie zużycie paliwa. Nie powiem żebym po kilku miesiącach nie był zadowolony :mrgreen: :mrgreen: zbiera sie ładnie - ale zastanawiam się nad spalaniem. Jaki ma zasięg 420 SDI na jednym zbiorniku paliwa do zapalenia sie rezerwy ? (tak mniej więcej - nie chodzi mi o dokładne lub książkowe osiągi - tylko od użytkowników)?
Ale ad rem - widac mozna ustawiać na słuch (jak ktoś oprócz bycia mechanikiem ma też słuch - najlepiej muzyczny).
Oczywiście nie zdejmuje z moich barków obowiązku kontroli kąta wtrysku na kompie. Tak się czaję na Testbooka PHJOWI, gdy będę w tamtych rejonach (a będe na pewno :mrgreen: ) i sprawdzę co i jak i może powrócę do standardowych ustawień.

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jarek1 



Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: sochaczew



Wysłany: Czw Lis 15, 2007 19:59   

no słuch faktycznie dobry i do pozazdroszczenia, a odnośnie ilości przejechanych kilometrów na pełnym zbiorniku? ja robię po trasie 1000 km a posiadam Rover 420 Di sprawdzone na 1mln.% :mrgreen:
 
 
 
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 16:19   

Zgodnie z tym co pisze z technicznym FAQ chcialem obrocic kolo zebate zgodnie z ruchem wskazowek zegara jednak jest to niemozliwe. Kolo zebate bylo obrocone maksymalnie w ta strone. Niestety moje autko nadal nie pali.
Bede musial poszukac jakiegos dobrego mechanika ktory sie za to zabierze i mnie skasuje niezle...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 21:59   

to może masz przestawiony rozrząd o ząbek i w ten sposób próbowali go wyregulować :roll: a w drugą stronę się dało przekręcić ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 11:41   

Juz udalo mi sie rozwiazac problem. Poszedlem do znajomego i po rozebraniu calego kola zebatego ustawil go na nowo tak jak powinien byc fabrycznie i pali jak nowy :) Kolo przesunal troche w lewo.
Pozdrawiam!!
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Czw Paź 27, 2022 20:34   

Jarek sory, ale w str. szyby czyli w prawo kąt opóźnisz a w str. chłodnicy, w lewo przyspieszysz.
Obracamy kołem napedzajacym czyli zgodnie z obr. silnika przyspieszamy natomiast w kier. przeć. do obr. silnika opóźniamy.
Sory ale ja tak to rozumiem, jeżeli jestem w błędzie to proszę o wybaczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z odpaleniem po zmianie kąta wtrysku
krystianshoota Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Gru 02, 2008 00:50
maras83
Brak nowych postów [R45 iDT] Ustawienie kata wtrysku
gdzie w okolicach Zielonej Gory
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Gru 02, 2009 15:08
marcinZG
Brak nowych postów [R45] elektrozawór kąta wtrysku
kurczak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Kwi 13, 2013 14:37
szoso
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 iDT 2002r ] VP 30 i zawór kata wtrysku
gicker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 06, 2014 21:57
naprawa-pomp
Brak nowych postów [R45]bezpiecznik nastawnika kata wtrysku
kdamian1996 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lis 28, 2014 21:04
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink