Wysłany: Wto Lip 26, 2022 11:53 [Freelander 1] przekładka silnika z 1.8 na 1.8 R75
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam pisze z następującym zapytaniem. Mam w miarę tanich pieniądzach kupić land Rovera freelandera 1 1.8 w którym padł silnik (olej poszedł do układu chłodzenia). U mnie na podwórku stoi R75 z silnikiem 1.8, myślałem o zakupie freelandra i poprostu przełożenia silnika do niego z R75. Czy te silniki są takie same? Wiem ze jest różnica w układzie zapłonowym R75 cewki freelander kopułka, ale to myślę że nie problem kwestia przełożenia wałków rozrządu. Ale czy te słupki się jeszcze czymś różnią? Proszę o udzielenie informacji;)
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 26, 2022 11:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak olej poszedł do chlodziwa, to kwestia porządnie zrobionej uszczelki pod głowicą i będzie jeździł. Nie trzeba od razu silnika wymieniać. Ale ogólnie poza górą niczym się nie różnią. (Może jeszcze we frelku 1 być rozrząd z ręcznym napinaczem, ale to dłobiazg)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ale po co mam się bawić w remonty skoro jeden z moich R75 idzie na złom a silnik jest sprawny? taniej mi będzie wyjąć silnik i zrobic przekladke niż bawić się w rozbieranie RE generowanie itp itd. Kwestia druga też jest czy w silniku R75 jest mocowanie na reduktor;)
Witam. Mam pytanie , zamierzam przełożyć silnik z ROVERA 75 1.8 16V do Freelandera 1 w którym był
też Silnik 1.8 16v. Moje pytanie brzmi czy mogę przełożyć silnik razem ze skrzynią biegów,
czy będzie pasować?
Drógie pytanie żeby nie bawić się z układem zapłonowym wystarczy że zamienie też komputer
sterujący silnikiem? Czy jest taka możliwość? Czy jest to do zrobienia?
Skrzynia we frelku jest zupełnie inna. Nijak nie przejdzie przekładka razem.
Co do ukladu zaplonowego, to niestety też grubsza akcja. W frelku pewnie masz jeszcze uklad z jedną cewką i rozdzielaczem na wałku. Przełożenie by wymagało wyprucia całej wiazki. W starym silniku nie masz złączek do czujnika wałka, ani do cewek. Szybciej i taniej będzie przełożyć stary zamach, i wałek ssący w głowicy.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie jestem w 100% pewny, ale to może być trochę bardziej skomplikowane. W tamtym jest dość prosty MEMS 1.9, tutaj już jest komkunikacja cyfrowa. Jest kilka elementów inaczej połączonych. Przede wszystkim zegary odpowiadające za komunikację i jeszcze moduł immo, którego tam nie masz. Musiałby się ktoś mądrzejszy wypowiedzieć.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Kwi 16, 2023 23:32
Przekładaj koło zamachowe, wałek ssący oraz pokrywę zaworów ze starego silnika. Uruchomienie MEMSa3 we Freelanderze I jest możliwe, ale problematyczne. I na pewno nie może on pochodzić z Rovera 75, bo tam przede wszystkim pojawia się zagadnienie czujnika Halla na wale, dwumasu itd... Nie warte zachodu.
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie co z silniczkiem krokowym też muszę przełożyć ze starego silnika? Bo wtyczki są inne w tym nowym jest na 4 piny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum