Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Cześć, po kilku awariach różnych pomp sprzęgła uznałem, że czas znaleźć coś pewniejszego i działającego. Wyszukałem w necie, że pompa od różnych modeli daewoo ma prawidłową średnicę tłoka, skok tłoka też się okazał spoko, więc zamówiłem - DELPHI LM80374. Koszt to niecałe 70zł.
Mocowanie przewodu jest na gwint jak w hamulcach - M10x1, a ponieważ i tak już miałem pompę TAZU, więc akurat takie połączenie mi pasowało idealnie.
Pompa jest trochę większa i żeby ją bez problemu przymocować, odsunąłem ją w bok o jakieś 8mm.
Z blachy stalowej 5mm wyciąłem i pospawałem nowy wspornik, który przykręcam do oryginalnych otworów montażowych. Dzięki temu w razie zepsucia nowej pompy, wymiana jest plug&play.
Pompa ma trochę dłuższy ten popychacz, więc go skróciłem oraz dorobiłem dedykowane ucho, które wchodzi na oryginalny sworzeń w pedale sprzęgła od Rovera. Dorobione ucho pozwoliło też na odsunięcie pompy w lewo od mocowania. Zrezygnowałem z klipsu na sworzniu, nawierciłem go, nagwintowałem i blokuję śrubą M6.
Siła wciskania jest taka sama jak na oryginale i Tazu, natomiast nic się nie zapowietrza i sprzęgło chodzi znacznie pewniej.
Przejechałem już pnad 1000km, póki co jest wszystko spoko.
Wrzucam kilka zdjęć, może ktoś będzie zainteresowany.
Pozdro
Wygląda nieźle. Szkoda że to mocowanie takie skomplikowane. Jest dużo pomp mocowanych od boku jak oryginał -chociażby przedstawiana kiedyś pompka od bmw. Może warto by było obejrzeć tak mocowane do dopasowania np od jelcza chs-28. Też kosztuje grosze.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No trochę jest skomplikowany ten element mocujący, ale nie znalazłem pompki z innym mocownaiem. Jeśli ktoś znajdzie, to super Tłoczek 16mm, skok 32mm.
Z drugiej strony, to on tylko tak skomplikowanie wygląda, bo to jedynie kwestia dwóch blach połączonych pod kątem prostym. Pozostałe elementy to takie zastrzały, wspawałem jako wzmocnienie i ich kształt może być dowolny.
A jeśli chodzi o ustalenie pozycji nowej pompy - to najpierw zamocowałem starą pompę TAZU, potem przykleiłem gorącym klejem do tej plastikowej podstawy pedałów deseczki przylegające w dwóch płaszczyznach do pompy TAZU, a po jej zdjęciu mogłem przyłożyć w to miejsce pomę od Daewoo i mialem zachowane wszystkie odległości i kąty. To tak jakby ktoś szukał sposobu jak to poustawiać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum