Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam,
Od jakiegoś tygodnia wskazówka temp na desce wskazuje jakby niższa temp, stałą po nagrzaniu ale niższą, zdjęcie poniżej.
Auto nagrzewa się normalnie 4-6 min i leci już ciepłe powietrze. Dziś przejechałem z 120 km i wskazówka po nagrzaniu ani drgnie. Auto odpala bez pronlemu, nie szarpie, moc jest.
Czujnik jednopinowy nawala ? czy coś innego ?
Czy czujnik temp na desce jest taki sam jak do ECU ?
Z czujnikami są jaja, nowe potrafią działać dopiero po podaniu na 2gi pin masy, tak jak kolega wcześniej pisał - zainwestuj w ELMa, przy okazji sprawdzisz inne rzeczy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Z kupnem czujnika radziłbym się wstrzymać, tutaj jest opis jak sprawdzić czujnik (rezystancja 24.6 - 32.1 Ohm przy temperaturze 100-110°C na zegarze to ok. 1/2 skali).
ELM zamówiony, czujnik to nie wydatek wole mieć w zapasie jak się zabiore za to pytanie tylko jaki jest jego numer oem ?
MEK 100060 ten jest chyba to ECU a ten MEK000030L właśnie ten drugi od wskazania na desce, potwierdzicie ?
[ Dodano: Pon Lut 12, 2018 18:55 ]
IROLA napisał/a:
Z kupnem czujnika radziłbym się wstrzymać, tutaj jest opis jak sprawdzić czujnik (rezystancja 24.6 - 32.1 Ohm przy temperaturze 100-110°C na zegarze to ok. 1/2 skali).
Jednak chyba czujnik, ELM wskazuje od 95 do 105 C na postaju po dłuższej jeżdzie a wkaźnik nadal tak na 1/3 kali a przy temp 100 C powinnień być 1/2
Jednak chyba czujnik, ELM wskazuje od 95 do 105 C na postaju po dłuższej jeżdzie a wkaźnik nadal tak na 1/3 kali a przy temp 100 C powinnień być 1/2
24.6 - 32.1 Ohm 100-110°C app 1/2
Mając wskazanie ELMa - wystarczyło odpiąć wtyczkę do czujnika (na zegar) i odczytać na mierniku (multimetrze) rezystancję. Z tego co pamiętam nasz roverek podtrzymuje napięcie po zgaszeniu silnika jeszcze przez ok. 3 minuty, więc bez problemu porównasz odczyt z ELMa (czujnik temperatury "ten komputerowy") z odczytem rezystancji czujnika na zegar. Możesz to zrobić przy wyłączonym silniku ""odczyt ELMa"" (tak na wszelki wypadek, choć jak już wiele razy sprawdzałem komputerek roverka jest bardzo wyrozumiały).
Jednak chyba czujnik, ELM wskazuje od 95 do 105 C na postaju po dłuższej jeżdzie a wkaźnik nadal tak na 1/3 kali a przy temp 100 C powinnień być 1/2
24.6 - 32.1 Ohm 100-110°C app 1/2
Mając wskazanie ELMa - wystarczyło odpiąć wtyczkę do czujnika (na zegar) i odczytać na mierniku (multimetrze) rezystancję. Z tego co pamiętam nasz roverek podtrzymuje napięcie po zgaszeniu silnika jeszcze przez ok. 3 minuty, więc bez problemu porównasz odczyt z ELMa (czujnik temperatury "ten komputerowy") z odczytem rezystancji czujnika na zegar. Możesz to zrobić przy wyłączonym silniku ""odczyt ELMa"" (tak na wszelki wypadek, choć jak już wiele razy sprawdzałem komputerek roverka jest bardzo wyrozumiały).
Juz wiadomo, ze to czujnik przy temp 100 C jdst 98 OHm a przy 92 95 OHm
Styki przeciscilem ale nic nie dalo wiec zamowilem nowy czujnik, zobaczymy
Kupiłem ZS'a 120. Poprzedni właściciel mówił że zmieniał podświetlenie w liczniku (nie świeci) i od tamtej pory wskaźnik temperatury jest cały czas w górze (po włączeniu zapłonu, czy odpaleniu auta). Coś mógł spaprać w liczniku, czy zbieg okoliczności?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum