Wysłany: Nie Cze 10, 2007 11:28 Sportowe zawieszenie a zima (?)
Witam serdecznie wszystkich Roverkowców. Jestem (oczywiście szczęśliwym:) posiadaczem 214 Si. Niedawno przeprowadziłem gruntowne odnowienie mojego małego bolidu (nowy silnik, zwiecha itp). Obecnie autko stoi na 16" aluskach i przyznam się,że trochę kują mnie w oczy nie do końca wypełnione nadkola. Początkowo myślałem o jakiś progach (przepraszam, wiem..), ale zamiast szpetnych plastików w planach są sprężynki -40mm przeznaczone do seryjnych amorów. Wszystko wydaje się bajeczne, jednak kiedy na zimę przyjdzie założyć 14" "stalusie" obawiam się,żeby mały zbytnio nie szorował brzuszkiem po naszych bajecznych drogach. Pytanie czy moje obawy są uzasadnione? I mam jeszcze pytanie o oponki. Felgi mają 19cm szerokości, 205 ładnie na nich leżą, ale marzą mi się na tyle 215 Pytanie czy nie ma żadnych obaw technicznych o takie walce na tyle. Z góry dziękuję za pomoc o pozdrawiam.
Jacek
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 10, 2007 11:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
-40mm mozna dac na seryjne amory ale szybko dadza ciala (osobiscie bym nie dawal ponad 25-30mm na seryjnych). a co do zimy - tragicznie nie bedzie ale R200 jest i tak dosyc niski wiec jak droga nie bedzie odsniezona to bedziesz robil za plug
IMO 205 to juz za duzo jak na ten silnik. nie mowiac o 215...
Dzięki za odp, w takim razie zostanę przy tych 205 Na 205 już się toczył i tragedii nie było. Ogólnie silnik będzie rasowany,ale delikatnie. W planach mam wałki (już w garażu są:), dolot i może zabawę z elektroniką. Jak dojdę w okolice 110-115 KM to będę zadowolony, bo po takich przeróbkach cudów się nie spodziewam,ale zawsze "coś" jak to mówią Hamulce już mam wstawione nowe, zawiszenie zrobione (tylko te sprężynki jeszcze..) a na sam koniec chce silnik podnieść,żeby już wszystko inne było dobrze przystosowane.
a ma ktos w tourerze sprezyny -40? przymierzałem sie do takich bo s stosunkowo tanie (allegro 340zł) ale o ile nadkole nie zbliza sie zbytnio do koła to zderzak mógłby szorowac przy podjezdzie do garazu... w chwili obeznej jestem na zimowkach 14 stalowych ale pierwsze co był by zakup alu niestety w rozmiarze tylko 195 50 15 ze względu na niskie ceny opon... ma ktos takie w R serii 200 400 do 95?
Wałki włoskie, daaawno temu kupowane, bodajże a.t.u. lub a.t.s. , musiałbym pogrzebać w papierach:] a co do elektroniki, to na hamownię do jakiejś profesjonalnej firmy, innej opcji nie widzę jak na razie
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Cze 10, 2007 17:30 Re: Sportowe zawieszenie a zima (?)
smoku napisał/a:
(...) w planach są sprężynki -40mm przeznaczone do seryjnych amorów. Wszystko wydaje się bajeczne, jednak kiedy na zimę przyjdzie założyć 14" "stalusie" obawiam się,żeby mały zbytnio nie szorował brzuszkiem po naszych bajecznych drogach. Pytanie czy moje obawy są uzasadnione? (...)
Ja mam (chyba) -40 mm w Tomcacie. Zimą na odśnieżonych ulicach jest ok, ale moją uliczkę osiedlową (40 m) muszę sobie sam odśnieżać, bo gdyby inni wyjeździli koleiny, to bym zawisł albo coś urwał na tym oblodzonym garbie między nimi...
Mam więc i dobre trzymanie na zakrętach i zimą ruch na świeżym powietrzu
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
a co do elektroniki, to na hamownię do jakiejś profesjonalnej firmy, innej opcji nie widzę jak na razie
To wjazd na hamownie w profesjonalnej firmie podnosi moc ? LOL
A tak na poważnie to zamiast pakować wagon kasy w te kilka koni, które i tak zapewne róznicy nie zrobią, to lepiej zainwestować w tuning "wkładki mięsnej", zgodnie z zasadą - "nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa"
_________________ BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
moje 195/55/R15 sa wysokosci zimowek R14 Ty tez napewno masz niski profil tych opon wiec mysle ze nie odczujesz roznicy w wysokosci a ja tez planuje -40 i mysle ze zime przejezdze bez problemu ( R200 )
bula21, to mnie pocieszyłeś Owsik póki co nie mam zamiaru jakoś drastycznie podnosić mocy. Prędzej myślałem o skróceniu przełożeń w skrzyni, ale to tylko luźne dywagacje. W te lato mam zamiar skupić się na zawiasie, żeby nie łapać paru sroczek za jeden ogonek - lepiej jedną rzecz zrobić konkret niż kilka pozaczynac.
Witam. Wlasnie kupilem na allegro sprezyny JAMEXA -40mm do R214 kanciaka ale naszla mnie mala watpliwosc. Sprezyny w moim R sa koloru zoltego i tak sie zastanawiam czy nie jest to juz jakas wersja obnizona. Porownac nie mam z czym a po zdjeciach w necie tak nie widac. Wiecie moze cos na ten temat?? Model to dokladnie 214SEi czyli troche przybajerzony juz fabrycznie. Zmartwie sie jak np po zmianie nie bedzie roznicy bo auto bylo juz obnizone o te 40mm. Sorki za takie banialuki ale kliknalem a potem mnie olsnilo i sie martwie. Dzieki i pozdrawiam.
Jutro powinny byc u mnie wiec moze w sobote sie okaze. Mam nadzieje ze bedzie ok. A moglbys mi napisac jaka masz teraz przerwe miedzy kolem a nadkolem i jaka masz srednice kola?? To by mi wszystko wyjasnilo. Mocno pogorszyl Ci sie komfort jazdy po zmianie?? Dzieki.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 13, 2007 09:24
marekpodcz napisał/a:
Jutro powinny byc u mnie wiec moze w sobote sie okaze. Mam nadzieje ze bedzie ok. A moglbys mi napisac jaka masz teraz przerwe miedzy kolem a nadkolem i jaka masz srednice kola?? To by mi wszystko wyjasnilo. Mocno pogorszyl Ci sie komfort jazdy po zmianie?? Dzieki.
Witaj!
Komfortu nie ma – czuję każdą przejechaną mrówkę , ale nie wiem, jak było wcześniej – kupiłem już obniżonego.
Przerwy między nadkolem, a kołem też w zasadzie nie ma Pewnie ze 2-3 cm...
Koła to 195/50R15.
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
Czyli jestem spokojny. U mnie sa ok 4.5 cm czyli po zglebowaniu o 40mm efekt bedzie taki jak u Ciebie. Robiles jakas oslone miski olejowej?? P.S. Masz sliczna furke. Jak zrobie swojego wkleje fotki pochwalic sie efektem. Pozdrawiam!!
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 13, 2007 10:39
marekpodcz napisał/a:
Czyli jestem spokojny. U mnie sa ok 4.5 cm czyli po zglebowaniu o 40mm efekt bedzie taki jak u Ciebie.
Oby nie niżej, bo będzie masakra.
marekpodcz napisał/a:
Robiles jakas oslone miski olejowej??
Nie robiłem, żeby dodatkowo nie obniżać auta... I już zaliczyłem strzał od leżącj na jezdni kostki brukowej. Mam teraz w misce niezły dołek z przodu, ale wytrzymała.
marekpodcz napisał/a:
P.S. Masz sliczna furke.
Dzięki
marekpodcz napisał/a:
Jak zrobie swojego wkleje fotki pochwalic sie efektem. Pozdrawiam!!
Czekam na foty
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum