Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Kilka pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:13
[R200] Kilka pytań

Jestem nowym właścicielem. Proszę o pomoc!
Autor Wiadomość
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 18:08   [R200] Kilka pytań
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Mam kilka pytań odnośnie mojego nowo nabytego Rovera 216 Si.

Po pierwsze. Po zakupie baterie w pilocie były słabe, więc wyminiłem. Wszystko było dobrze do czasu aż mój syn chcąc otworzyć auto nacisnął 2 guziki naraz, i od tego momentu nie da się zamknąć auta pilotem (próbowałem obydwu). Otwieranie działa bez problemu, a w drugą stronę nie ma bata.

Po drugie. Nie mam pewności, czy rozrząd był wymieniany. Chodzi mi o to czy oprócz paska zmieniać pompę wody (gdy nie cieknie), i rolkę napinacza. Jak Wy robiliście? Książka serwisowa była zakończona na ok 80 tysiącach (mam zrobione 130 tys), później jeszcze była wymiana opon i serwis klimatyzacji w 2004 roku. Po tym czasie nie ma już żadnego papierku. Na wszelki wypadek zrobiłem zdjęcia. Może ktoś kto wymieniał po 100 tys odniesie się do zużycia elementów:



Po trzecie jaki olej wlewacie? Kupiłem Mobil 10/40 Półsyntetyk. Może być?

Po czwarte czy te klocki będą pasowały? (nie mam ABSu, a tam sa jakieś czujniki zużycia)
http://allegro.pl/item177...er_200_400.html

Piąte: W wersji z ABSem tarcze były chyba wentylkowane, a bez ABSu nie. Czy do wersji bez ABS można włożyć wentylkowane? (tak pytam dla pewności)
A czy te (niewentylkowane) będą pasić? http://allegro.pl/item180...45_200_400.html

Szóste: Czy w nowej instrukcji (dla Klubowiczów) znajdę odpowiedzi na większość pytań?

Siódme: A oto mój Roverek:


Fajnie, że napisałeś model auta w temacie, tylko next time zrób to na początku tematu i w nawiasie kwadratowym ;) // brt
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:51, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 18:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 18:22   

kqba napisał/a:
Nie mam pewności, czy rozrząd był wymieniany. Chodzi mi o to czy oprócz paska zmieniać pompę wody (gdy nie cieknie), i rolkę napinacza. Jak Wy robiliście? Książka serwisowa była zakończona na ok 80 tysiącach (mam zrobione 130 tys), później jeszcze była wymiana opon i serwis klimatyzacji w 2004 roku. Po tym czasie nie ma już żadnego papierku. Na wszelki wypadek zrobiłem zdjęcia. Może ktoś kto wymieniał po 100 tys odniesie się do zużycia elementów:


Pompę i rolkę też wymień.. Teraz nie cieknie ale uwierz mi.. zacznie ;)

kqba napisał/a:
Po trzecie jaki olej wlewacie? Kupiłem Mobil 10/40 Półsyntetyk. Może być?


Może być :)

kqba napisał/a:
Po czwarte czy te klocki będą pasowały? (nie mam ABSu, a tam sa jakieś czujniki zużycia)


Będą pasowały, zdjecie jest poglądowe.. Dla pewności możesz zapytać sprzedającego.

kqba napisał/a:
W wersji z ABSem tarcze były chyba wentylkowane, a bez ABSu nie. Czy do wersji bez ABS można włożyć wentylkowane? (tak pytam dla pewności)
A czy te (niewentylkowane) będą pasić?


Te będą pasowały ;)

Z tego co mi wiadomo to jeśli wentylowane tarcze mają taką samą średnicę i taką samą szerokośc to można założyć zamiast zwykłych tarcz.

kqba napisał/a:
Siódme: A oto mój Roverek:


Ładny :) Zrób sobie sygnaturkę, napisz coś o wyposarzeniu itp :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tomke 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 18:35   

Witam
Ja właśnie jestem po wymianie rozrządu. Też niedawno nabyłem Roverka, tylko R400 1.4i.
Z rozrządem nie ma przelewek. Ja zaraz popędziłem do mechanika. Wymieniłem wszystko łącznie z pompą wody ( obowiązkowo ) i paskami wieloklinowym i od wspomagania. Z tym nie przelewki zwłaszcza że nie wiesz czy był i ewentualnie kiedy był robiony rozrząd. To nie jest przeholowany olej o 5kkm, to jest rozrząd. A co do ceny to pompa kosztuje SKF 160zł, robocizna rozrządu 200 zł. Za 10kkm zacznie cieknąć pompa i wtedy cały rozrząd trzeba rozłożyć i zamontować ponownie -- 200zł.
Aha i nie wiem czy znajdzie sie taki odważny tutaj że z tych zdjęć stwierdzi że nie trzeba robić rozrządu. Ja bym się bał.

Pozdrawiam
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 18:44   

Cytat:
Po czwarte czy te klocki będą pasowały? (nie mam ABSu, a tam sa jakieś czujniki zużycia)


Powinny pasować. Czujnik zużycia to taka blaszka, która hałasuje, jak klocki się kończą.

Cytat:
W wersji z ABSem tarcze były chyba wentylkowane, a bez ABSu nie. Czy do wersji bez ABS można włożyć wentylkowane? (tak pytam dla pewności)
A czy te (niewentylkowane) będą pasić?


Różnie z tymi wentylowanymi bywało. Ale wymiana na wentylowane wiąże się też z wymiana zacisków i (chyba) mocowania. Te tarcze powinny pasować.

Cytat:
Czy w nowej instrukcji (dla Klubowiczów) znajdę odpowiedzi na większość pytań?


Yyyyy a jaką instrukcję masz na myśli?? Jeśli chcesz co święcej o Roverku wiedzieć to poczytaj stronę Klubową i ściągnij sobie RAVE. Link jest w Technicznym FAQ ;)

Cytat:
A oto mój Roverek:


Śliczny :) Ehhh te jasne wnętrza ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 20:51   

A ma ktoś pomysł jak rozwiązać problem z pilotem?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 21:03   

jesli sam sobie zmienialbys rozrzad to mozesz pokusic sie ze nie wymienisz pompy,

u mnie tez ostatnio nie dziala zamykanie z pilota, ja jednak typuje uszkodzenie lub brak styku mikrostyku na plytce, musze sprawdzic drugi pilot, jakos nie moge sie do tego zabrac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pon Kwi 02, 2007 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 22:36   

brt napisał/a:
Różnie z tymi wentylowanymi bywało. Ale wymiana na wentylowane wiąże się też z wymiana zacisków i (chyba) mocowania. Te tarcze powinny pasować.


Jakie mocowania masz na myśli?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 22:54   

rovero napisał/a:

Jakie mocowania masz na myśli?

No właśnie dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że pomiędzy piastą a zaciskiem jest jeszcze jeden element i też trzeba go wymienić. W archiwum porad technicznych było o tym ;)

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 23:01   

brt napisał/a:
No właśnie dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że pomiędzy piastą a zaciskiem jest jeszcze jeden element i też trzeba go wymienić. W archiwum porad technicznych było o tym ;)


Hmm.. ręki nie dam sobie uciąć ;) ale jak rozmawiałem z gościem który robi tarcze wentylowane na zamówienie to mówił, że jeśli średnica i szerokość tarczy jest taka sama to ok.. Ale być może masz rację... poszukam w archiwum bo sam chcę założyć wentyle :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 23:07   

rovero napisał/a:

Hmm.. ręki nie dam sobie uciąć ;) ale jak rozmawiałem z gościem który robi tarcze wentylowane na zamówienie to mówił, że jeśli średnica i szerokość tarczy jest taka sama to ok.. Ale być może masz rację... poszukam w archiwum bo sam chcę założyć wentyle :D


No własnie grubość tarczy wentylowanej wynosi 21mm a niewentylowanej 13 lub 11 i dlatego też potrzebne są modyfikacjie w zaciskach i (chyba) w mocowaniu
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 23:16   

brt napisał/a:
No własnie grubość tarczy wentylowanej wynosi 21mm a niewentylowanej 13 lub 11 i dlatego też potrzebne są modyfikacjie w zaciskach i (chyba) w mocowaniu


Teraz rozumiem. To mocowanie to ten kawał blachy znajdujący się za tarczą, do którego przytwierdzony jest zacisk prawda? Nie wiem czy to masz na myśli. Bo jeśli tarcza jest grubsza to chyba tak, bo dużo miejsca pomiędzy tarczą a tym mocowaniem nie ma.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 23:20   

No własnie o tym myslałem :)
ZTCP to najlepiej dorwać komplet uzywanych zacisków i mocowań, dokupić nowe tarcze i klocki :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 08:45   

A powiedzcie mi, jaki ja mam model silnika, bo nie wiem jaki pasek kupić i jaki napinacz? I gdzie jest jakaś tabliczka?


Pasek rozrządu m-ki BOSCH. 94,65zł
Dane:
ilość zębów: 143,
długość (mm.): 1144,
szerokość (mm.): 23.
Klasa jakościowa: Q
Jest to starszy typ rozrządu stosowany do 97 roku jednocześnie z ręcznym napinaczem.
- 200/25 (1,6 DOHC 16v) stosowany do nr silnika 16K4FL33 152707, 16K4FL32 153215, 16K4FL34 149202 i 16K4FL35 145783,

Pasek rozrządu m-ki BOSCH. 71,55zł
Dane:
ilość zębów: 145,
szerokość (mm.): 26.
Jest to nowszy typ rozrządu stosowany razem z samonapinaczem (od roku 97).
-200/25 (1,6 16v) stosowany od nr silnika 16K4FL33 152708, 16K4FL32 153216, 16K4FL34 149203 i 16K4FL35 145784,


Części szukam w TomaTeam. Drogo, czy tanio?
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 09:35   

kqba napisał/a:
A powiedzcie mi, jaki ja mam model silnika, bo nie wiem jaki pasek kupić i jaki napinacz? I gdzie jest jakaś tabliczka?


Zmierz szerokość swojego paska i dopasuj jeden z tych BOSCHa.. Jaki to rocznik? Nie widać na zdjęciach jaki ma napinacz..

kqba napisał/a:
Części szukam w TomaTeam. Drogo, czy tanio?


Dobrego paska taniej nie kupisz :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 09:47   

z tego co widziałem jest tam coś takiego


Rocznik auta 1997. Pierwsza rejestracja grudzień.
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 09:50   

W takim razie masz samonapinacz więć potrzebujesz drugiego paska... tego tańszego :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:37   

kqba napisał/a:
A ma ktoś pomysł jak rozwiązać problem z pilotem?

Ponownie wymień baterie, zgodnie z instrukcją ze strony klubowej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 13:32   

A czy ten tekst (Z instrukcji R25) nie jest rozwiązaniem mojego problemu z pilotem? Będę musiał sprawdzić bezpiecznik?
Nie wiem, czy dobrze rozumię, ale to znaczy, że nawet jak walnięty jest bezpiecznik to mogę odblokowywać immobiliser? (tylko że ja potrafię także otworzyć drzwi z pilota, a nie potrafię zamknąć - dziwne). Spróbuję jeszcze z wymianą baterii z tego opisu na stronie klubowej.

Cytat:
NOTE: If the remote central door locking/unlocking fails to operate, check
the fuse (number 5) located in the engine compartment fuse box and replace
if necessary. If the fuse has blown, the central door locking can still be
operated manually by using the key in the driver's door lock, and the
engine can be remobilised by pressing the unlock button on the handset.


Aha. A dlaczego przy zamykaniu i otwieraniu drzwi pilotem nie migają u mnie swiatła (kierunkowskazy)? Można to gdzieś włączyć/wyłączyć?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 15:50   

kqba napisał/a:
A dlaczego przy zamykaniu i otwieraniu drzwi pilotem nie migają u mnie swiatła (kierunkowskazy)? Można to gdzieś włączyć/wyłączyć?

Miganie światłami pojawiło się chyba dopiero w 98, albo w drugiej połowie 97. Nie pamiętam dokładnie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 11:48   

Ale miałem wczoraj "masakrę". Zgodnie z instrukcją ze strony Roverki.pl zrobiłem (w pracy) reset pilota, gdyż działało mi tylko otwieranie auta. Wsiadam po pracy do auta, a pilot "zimny". Immobiliser włączony, i co tu robić? Przezornie wydrukowałem sobie też instrukcję wyłączania immobilisera. Dzwonię więc do domu, żeby mi ktoś podał kod z tabliczki, bo została przy drugim komplecie kluczy. No i kręcę kluczykiem zgodnie z instrukcją. Ileś tam w prawo, lewo itd. i po ostatnim przekręceniu w prawo (otwieranie auta) - krótki sygnał z klaksonu. Myślę sobie - chyba sie udało, ale okazało się, że ten sygnał oznaczał, że wprowadziłem błędny kod. Próbowałem jeszcze z 10 razy z przerwami i nic.
Czy jest możliwe, że ktoś (poprzedni właściciel) zmienił kod immobilisera :?:

Po półtorej godzinie :!: i zakupie nowego kompletu baterii dalej nic. Zdesperowany zacząłem ściskać układ scalony, kręcić baterią i nagle "pstryk" działa :)
Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że baterie które kupiłem (Maxell za 2,5zł) nie przylegają idealnie z dołu (minusem) do układu. Więc albo minimalnie się róznią od oryginalnych Panasonica, albo slot się tak wyrobił, że nie przylega idealnie. Musiałem napchać pomiędzy obudowe a baterię trochę sztywnego drutu (w izolacji) i ścisnąć obudowę, tak żeby bateria była cały czas dociśnięta.
Teraz działają idealnie dwa komplety :!:

P.S. Myślałem, że wystarczająco "opiłem" autko, ale widocznie jeszcze za mało :wink:

Jeszcze jedno: czy da się fizycznie odłączyć immobiliser (jakiś kabelek, bezpiecznik itp.)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 96r] Kilka pytań
mamery Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lut 18, 2008 19:16
Brt
Brak nowych postów [ R200 1,4i 8V ] - Kilka pytań itp.
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Cze 09, 2009 22:16
kzrr
Brak nowych postów [R200] kilka pytań....
Argos87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Paź 08, 2013 18:11
jakub1992
Brak nowych postów [R200 1.4 '99] Kilka pytan
Chuda Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lut 21, 2008 15:16
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink