Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Mieszek półosi zewnętrzny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:16
[R400] Mieszek półosi zewnętrzny
Autor Wiadomość
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 18:53   [R400] Mieszek półosi zewnętrzny
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam,
Właśnie wróciłem z przeglądu rejestracyjnego. Mechanik zwrócił mi uwagę, że cyt. "mieszek półosi zewnętrzny popuszcza olej" (lewe koło przód) i należałoby go wymienić.

Z pewnością będziecie wiedzieć o co chodzi, ale dodam że to jest gumowa część w kształcie stożka i przypomina lekko mieszki lewarka zmiany biegów w starych "maluchach".

Szukam w sieci i nie mogę znaleźć nic w ten deseń. Może istnieje inna nazwa dla tej części?
Ewentualnie czy ktoś się orientuje w cenie i sposobie wymiany?

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 24, 2010 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 18:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 19:04   

osłona przegubu zewnętrznego ;)
Wymiana polega, na odpięciu dolnego mocowania koła, wyjęciu półosi z przegubu, wymianie owej osłony, nałożeniu smaru, zaciśnieciu opasek i poskładaniu wszystkiego do kupy :)

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 8:15 pm ]
Mi się nie chce z tym babrać. U mechanika płaciłem 40PLN i 1h czasu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 19:30   Re: [R400 1.6 LPG 98r] Mieszek półosi zewnętrzny

k3master napisał/a:
Witam,
mieszek półosi zewnętrzny popuszcza olej Może istnieje inna nazwa dla tej części?


Chodzi zapewne o tzw manżetę. Zastanawia mnie tylko ten olej. Czy nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku od wspomagania kierownicy?
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 19:33   

Mówimy o półosi napędowej, a nie o drążku kierowniczym ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 19:36   

To znaczy Wy mówicie... :oops: sorry, tak to jest jak się robi trzy rzeczy na raz. :lol:
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 22:51   

Brt napisał/a:
osłona przegubu zewnętrznego
Wymiana polega, na odpięciu dolnego mocowania koła, wyjęciu półosi z przegubu, wymianie owej osłony, nałożeniu smaru, zaciśnieciu opasek i poskładaniu wszystkiego do kupy


Treściwie i na temat. Dzięki.

Brt napisał/a:
Mi się nie chce z tym babrać. U mechanika płaciłem 40PLN i 1h czasu


40 zł. za robociznę jak się domyślam. A sama część?
Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 08:00   

k3master napisał/a:
40 zł. za robociznę jak się domyślam. A sama część?


Dobrze się domyslasz :) Do swojego dobrałem osłonę od Transita :D bo orginału nie było i płaciłem wtedy coś koło 30PLN. Sprawdź u Tomiego lub w integcarsie po ile chodzą ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 08:39   

najlepiej poprostu zmierzyć średnice półosi i przegubu i pi razy oko dlugość, a wtedy w każdym sklepie Ci znajdą :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 09:58   

Własnie tak zrobiłem :) i padło na Transita :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 18:39   

Dzięki za odpowiedzi. Ceny nie są wygórowane za tą część, więc nie jest źle.

Mam jednak pytanie na ile poważna jest taka wada osłony? (wycieka z niej olej). Czy można śmiało jezdzić czy raczej od razu wymieniać?

(Pytam dlatego, iż na weekend planuję dalszy wyjazd i conajmniej do poniedziałku muszę jezdzić na starej).

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 23:22   

Wymieniać możliwie szybko, bo jak piasek sie dostanie do przegubu, to chwila moment i będzie przegub do wymiany :/ a to już trochę większe koszty. Jeśli tylko małe pęknięcie, to powinno wytrzymać do poniedziałku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 07:38   

Witam.
Ostatnio wymieniałem przegub, też początkowo jeździłem z lekko pęknietą osłoną, zwlekałem z jej wymianą, no i gdzieś tak po tygodniu było już po przegubie. Widoczne osłona przy ostrzejszym skręcie pękła całkowicie. A że była wtedy paskudna pogoda, to piasek dostał się do przegubu błyskawicznie. Co do kosztów: u Tomiego w Tomateam kupiłem przegub za 177 zł (w komplecie również osłona, pierscień zabezpieczający, 2 metalowe opaski oraz śruba zabezpieczająca). Wymiana u mechanika to 50 zł (razem z wymianą łożyska, które wymieniałem równocześnie).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 12:39   

Brt napisał/a:
Wymieniać możliwie szybko, bo jak piasek sie dostanie do przegubu, to chwila moment i będzie przegub do wymiany :/ a to już trochę większe koszty. Jeśli tylko małe pęknięcie, to powinno wytrzymać do poniedziałku.


Muszę zaryzykować do poniedziałku. Dziś wyjeżdzam. 3majcie kciuki. :-)

krzych1 napisał/a:
Witam.
Ostatnio wymieniałem przegub, też początkowo jeździłem z lekko pęknietą osłoną, zwlekałem z jej wymianą, no i gdzieś tak po tygodniu było już po przegubie.


Jakie były symptomy "padnięcia" przegubu?
Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 13:41   

stukanie na zakrętach przy przyspieszaniu....
kiedyś w klijówce miałem też taki objaw że wył jakby łożysko tylko 3 razy glośniej jak się nie cisnęło na gaz :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 16:06   

Dokładnie tak, jak napisał sTERYD.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 19:51   

Przejechałem grubo ponad 400 km i osłona wytrzymała, więc wróciłem bez problemów.
Jutro dzwonię do Tomiego z pytaniem czy można u niego osłonę kupić i do roboty :-)

Jest sens kupować i wymieniać od razu dwie osłony? Prawa wygląda dobrze, ale kto wie czy zaraz nie zrobi się to samo co w lewej, bo pewnie nie wymieniane obie długi czas...

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 20:22   

Witam.
No pewnie, że najlepiej wymienić obydwie, koszt co prawda większy, ale na pewno się opłaci. Gumy mogą być już sparciałe, pęknięć brak lub pozornie niewidoczne (dopiero przy naciągnięciu osłony), a potem w jednym momencie potrafi się przerwać na całym obwodzie. Same osłony nie są drogie - coś około 20 zł/szt, a jak będziesz wymieniał obydwie osłony na raz to myślę, że mechanik weźmie mniej niż 2 x stawka za wymianę jednej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 10:21   

Witam,
Kupiłem osłony w Inter Cars - (w porównaniu do TomaTeam, Japan Cars najtańsza opcja) - 19,50 za sztukę. Mam nadzieję, że będą pasować. W piątek ma mi to mechanik wymienić - wstępnie powiedział, że koszt 40-50zł za jedną stronę.
Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 10:29   

Cytat:
Kupiłem osłony w Inter Cars - (w porównaniu do TomaTeam, Japan Cars najtańsza opcja) - 19,50 za sztukę.

Osłony tego samego producenta co w JC?

k3master napisał/a:
W piątek ma mi to mechanik wymienić - wstępnie powiedział, że koszt 40-50zł za jedną stronę.

Jaki mechanik ma to wymieniać?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 14:46   

piter34 napisał/a:
Osłony tego samego producenta co w JC?


Pytałem tylko o to czy są dostępne osłony do mojego Roverka (podając rocznik, silnik itd). Nikt mi nie mówił jakiego producenta są te części tylko czy mają je na stanie. Wszyscy mieli, więc wybrałem tym razem najtańszą wersję i kupiłem osłonę o następującym opisie na opakowaniu:
GKN DRIVELINE SPIDAN 21536 ROVER

piter34 napisał/a:
Jaki mechanik ma to wymieniać?



Mechanik z Miechowa. Dlaczego pytasz?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Przegub zewnętrzny
js Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Maj 23, 2007 09:24
Brt
Brak nowych postów [R400] Uszczelniacz półosi i jaki olej do skrzyni.
boros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lis 13, 2008 22:32
Brt
Brak nowych postów [R400] Jakiej firmy wybrać uszczelniacze półosi?
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 17, 2017 10:56
iktorn73
Brak nowych postów [R400] Jakie uszczelniacze półosi? Nie mogę znaleźć (:
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 06, 2017 22:17
Adrian
Brak nowych postów [R45] PRZEGUB ZEWNĘTRZNY PRAWY
lobsen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Cze 09, 2007 11:20
krzych1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink