Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 21:20 [R827] Termostat , uszczelka
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
Jestem w trakcie wymiany płynu chłodniczego i przy okazji wymieniam też termostat. Ale mam problem z jego montażem bo nie mam do niego uszczelki, a stara się kompletnie nie nadaje, pokruszyła się kompletnie, wogóle wyglądała jak zlepek jakiegoś czarnego silikonu.
Kilka fotek które pomoga mi się wysłowić.
Schemat z manuala:
Stary termostat z czyms czarnym wokół, jest to stara uszczelka która jest na tyle szeroka że dociska kołnierz termostatu do bloku i jednocześnie jest dociskana przez obudowe komory termostatu:
Stary i nowy termostat:
Nowy termostat posmarowalem wysokotemperaturowym silikonem RTV od spodu na krawędzi:
Wkleiłem w gniazdo, inaczej to luźno tam wchodzi, niczego się nie trzyma:
No i pokrywkę też na silikon przykręciłem:
I teraz pytanie, czy ten silikon wytrzyma, bo on ma tu pełnić rolę kleju aby trzymać termostat przyklejony do obudowy. Jak on puści to termostat będzie sobie luźno latał w środku i przepuszczał cały czas płyn, nawet jak będzie zamknięty, tak mi się przynajmniej wydaje.
Czy wogóle taka uszczelka jest do kupienia? Jest dosyć ważna bo ona pełni taką funkcję że po założeniu pokrywki powinna dociskać termostat do bloku silnika.
Co radzicie , zostawić tak, zalać płynem bo i tak lato , będzie gorąco. A ewentulanie na jesień spucić płyn , rozkręcić i sprawdzić czy się trzyma termostat, i jak nie to zdobyć , lub dorobić tą uszczelkę? z góry dzięki za porady.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 18:03, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 21:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi się że ta uszczelka powinna być w komplecie z termostatem.
Jeśli chodzi o silikon to jeśli dałeś go tam odpowiednio dużo (tak żeby wypełnił całą przestrzeń między termostatem i obudową) i dałeś mu zastygnąć przed wlaniem płynu to powinien wszystko trzymać.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 08:28
sTERYD napisał/a:
Wydaje mi się że ta uszczelka powinna być w komplecie z termostatem.
Jeśli chodzi o silikon to jeśli dałeś go tam odpowiednio dużo (tak żeby wypełnił całą przestrzeń między termostatem i obudową) i dałeś mu zastygnąć przed wlaniem płynu to powinien wszystko trzymać.
dzięki za odp. no właśnie nie było uszczelki, zresztą nie wiedziałem że akurat w tym przypadku ona pełni taką ważną funkcję bo ona służy do mocowania tego termostatu, a nie do uszczelnienia. Na górze obudowy termostatu i tak są wycięcia których termostat ani uszczelka nie zasłania, pewnie to są awaryjne kanały aby płyn mógł przepływać nawet gdy termostat jest zamknięty, albo aby zimny płyn w chłodnicy trochę się ogrzał zanim termostat się zupełnie otworzy minimalizując ryzyko szoku termicznego, rozgrzany blok, a tu nagle wpływa lodowaty płyn z chłodnicy.
właśnie silikonu zadużo nie dałem, tylko na samej krawędzi termostatu. Płynu jeszcze nie wlałem, więc rozkręcam to jeszcze raz i tak zrobię że zapodam więcej silikonu z przodu kołnierza termostatu i żeby ten silikon łączył się z silikonem uszczelniającym pokrywkę.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 22:42
piter34 napisał/a:
blue827, spróbuj kupić może jakiś inny termostat (innej marki) i sprawdź, czy tam będzie uszczelnienie.
termostat jest firmy Stahler 78'C. Spróbuje najpierw kupić tą uszczelkę. Planowałem dołożyć więcej silikonu, ale to bezsensu i tak pewnie się rozpadnie. Więc wstrzymam się jeszcze te pare dni z zalewaniam układu. Może wcześniej wleje jedynie wodę destylowaną to przy okazji przepłucze mi się trochę układ, a w szczególności nagrzewnica z której chyba nie da się spuścić płynu, bo próbowałem.
Cytat:
A tak BTW, to może chciałbyś zrobić artykuł na stronę klubową o wymianie tego termostatu...?
dzięki za propozycję. z chęcią, jak tylko uda mi się z tą uszczelką i wszystko złożę to coś sklecę i wyślę na pm.
ja kupiłem termostat w japan-carze.Z Hondy legend.Z uszczelką. Po tym jak serwis w Radzionkowie po paru tygodniach sprowadził mi termostat o połowę mniejszy.Pozdrawiam!
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 10:34
zibi-gliwice napisał/a:
ja kupiłem termostat w japan-carze.Z Hondy legend.Z uszczelką. Po tym jak serwis w Radzionkowie po paru tygodniach sprowadził mi termostat o połowę mniejszy.Pozdrawiam!
dzięki za info. Czy to że był mniejszy to masz na myśli mniejszą średnicę kołnierza? czy może był krótszy, ale długość chyba nie ma znaczenia, o by tylko nie był za długi bo mógłby się nie zmieścić. Ten co ja kupiłem średnicę kołnierza ma odpowiednią, ale zauważyłem że jest troszkę krótszy niż ten co miałem.
Na teraz chyba zaleje wodą destylowaną , później jak już będę miał tą uszczelkę to spuszcze wodę, wyjme termostat, zamontuje uszczelkę i zaleje borygiem.
Połowę krótszy i o mniejszej średnicy.Co to za serwis -czekałem około 3-ch tygodni i dostałem coś takiego .A w Auto -Boxie w Gliwicach od ręki dał ni potrzebny.Może uda się mi dołączyć zdjęcie obu termostatów : ten po lewej -to ten z Radzionkowa ,a po prawej -mój stary. Pozdrawiam!
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 23:20
dzięki za odp. rzeczwiście jest dużo mniejszy.
jeszcze mnie dwie rzeczy nurtują:
1. w obudowie termostatu jest dodatkowy kanał, i nawet gdy termostat jest zamknięty to ten kanał powinien przepuszczać trochę cieczy.
Ale w przypadku tej uszczelki co miałem ze starym termostatem to i tak ten kanał był zatkany więc nie funkcjonował.
Zresztą aktualnie też jest zatkany bo dopiero teraz go odkryłem, a wcześniej i tak nałozyłem tyle silikonu że go kompletnie zakrył:
Czy ten kanał musi być drożny , czy niekoniecznie? Domyślam się że służy on po to aby wstępnie chociaż trochę podgrzać zimną wodę w chłodnicy, żeby w momencie otwierania się termostatu blok silnika nie dostał gwałtownego szoku termicznego w postaci wpłynięcia lodowatej wody z chłodnicy, no ale może przesadzam.
2. w momencie pełnego otwarcia termostatu (8), powinien on zatkać wewnętrzny obieg, tylko że skoro teraz mam trochę krótszy termostat to skąd pewność że wystarczająco się wydłuży aby zatkać odpowiedni otwór (4), bo jeśli otworzy się nie zamykając jednocześnie bypassu to wtedy ciecz będzie niepotrzebnie krążyła również w wewnętrznym obiegu, co osłabi chłodzenie, no ale to myślę że zweryfikuje łatwo po wskaźniku temperatury.
Jutro planuje wreszcie zalać borygiem, nie będę płukał destylowaną wodą, może uda mi się jeszcze zdjąć ten gruby wąż na dole chłodnicy i to powinno wystarczyć, w razie co zapodam info.
[ Dodano: Sob Maj 12, 2007 12:14 am ]
Pan z Tomateam wymienił mi termostat na inny, japoński HKT i w zestawie jest już uszczelka! (rewelacyjne podejście do klienta!) I ten termostat jest dokładnie taki sam jak miałem fabrycznie.
Odnośnie mojego poprzedniego postu.
Ad.1 Okazuje się , że ten kanał na górze termostatu wcale nie jest kanałem, tylko to jest takie wycięcie w obudowie termostatu aby nie zasłaniać małego otworku w kołnierzu termostatu (ten otworek jest do wyrównywania ciśnień). Więc gdy termostat jest zamknięty to żadnego dodatkowego przepływu przez chłdonice nie ma. Uszczelka jest tak wyprofilowana że termostat można zamontować tylko w jednym i prawidłowym położeniu, gdy ten mały otworek znajduje się na górze, a tłok termostatu troszkę poniżej osi.
Uszczelka w wewnętrznej swojej stronie ma wcięcie, tak że nakłada się ją na krawędź kołnierza termostatu
Założona uszczelka:
Tutaj widać ten malutki otworek na górze kołnierza termostatu, właściwie to jest on jeszcze zdławiony małym nitem. I właśnie te wyżłobienia w obudowie termostatu, i w samej uszczelce są tylko dla tego otworka.
wnętrze obudowy termostatu, w głębi widać otwór który jest zatkany tłokiem termostatu, gdy ten się otworzy, tym samym zamykany jest wewnętrzny obieg a otwierany zewnętrzny. Otwór jest poniżej osi, i dlatego termostat też musi być niesymetryczny, tłok poniżej osi.
Termostat przymierzony do pokrywki, tutaj dokładnie widać że ten niby dodatkowy kanał o którym pisałem wcale nie jest dodatkowym kanałem bo jest zakrywany całkowicie przez termostat.
I termostat włożony do obudowy:
Skręciłem, zalałem borygo alu i jest git!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum