Jak sprawdzić czy są sprawne:
Nie zapalamy silnika, zapłon wyłączony.
Wyjmujemy przkaźnik od dmuchawy. Znajduje się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, jest to środkowy przekaźnik. Jeżeli w samochodzi jest klimatyzacja to nie ma trzeciego przekaźnika tego bliżej nadkola, w jego miejsce załozona jest zwora.
Ustawiamy nadmuch na max (IV)
Omomierzem jedną końcówką stajemy na masie (np. klema akumulatora (-) )
Drugą wkładamy po nóżce przekaźnika nr 87 (stojąc przy nadkolu będzie to ta najbardziej na lewo)
Miernik ma pokazać wartość ~14 ohm. Jeżeli zdecydowanie odbiega od tej wartości to podejrzenia kierujemy na silnik lub przełącznik.
Po przełączeniu na III wartość zmierzona powinna wynosić ~14,2 ohma
Po przełączeniu na II wartość powinna wynosić ~15 ohma
Po przełączeniu na I wartość powinna wynosić ~18,3 ohma
Po prtzełączeniu na 0 ma być nieskończoność-przerwa.
Jak już padało tu wcześniej, niektórzy podawali że mają inne wartości oporności.
W sumie to nie przeszkadza, inna wydajność jest na poszczególnych biegach.
Ważne jest aby suma wartości wszystkich oporników nie przekraczała 5 ohm.
Jeżeli jest więcej niż 5 ohm, to na najniższym biegu może nie być już nawiewu.
Przy moim zestawie oporników nawiew na I jest ledwo wyczuwalny.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 22:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 12:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wybacz że się czepiam ale który do którego biegu czy może podajesz sumy oporników bo ten 3,3 to całkiem spory i jeśli ja np miałem go na pierwszym biegu i zamieniłem na 1 ohm to teraz powinien mi silniczek calkiem nieźle na tm biegu śmigać, a jest tak jak opisujesz że ledwo dmucha a jeśli dla pierwszego biegu jest ten 0,2 ohma to u mnie raczej nie miało prawa ruszyć z 5 razy większym opornikiem
Tak się tylko zastanawiam
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Desoft [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:31
To co podałem to są pojedyńcze wartości rezystorów.
Nie wiem jak jasno podać który jest od którego biegu, jak coś proszę o pytania.
0,2 ohma jest od III biegu - wlutowany pomiędzy styk przełącznika IV i III
0,7 ohma jest od II biegu - wlutowany pomiędzy styk przełącznika III i II
3,3 ohma jest od biegu I - wlutowany pomiędzy styk przełącznika II i I
To co podaję to dotyczy mojego Roverka, nie wiem czy są inne wersje.
Aby być pewnym co jest co proponuję przeprowadzić test jak podałem wyżej.
(Wyniki można dać na priva) Przy innej wersji silnika rezystory mogą być inne, stąd może tyle dyskusji jakie mają być rezystory, bo mogą być różne wersje.
Druga sprawa, że rezystory padają zwiększając swoja rezystancję - może któryś jest za duży "sam z siebie"?
Nie mam jak pomierzyć siły nadmuchu, podaję jak mam metodą opisową.
I - wentylator słychać tylko przy zgaszonym silniku, nawiew czuć jak sie przyłoży rękę do kratki.
II - trzeba się skupić aby usłyszeć wentylator, nawiew jest odczuwalnie większy, ale dalej "ręka na kratce"
III - wyraźnie słychać i dmucha bez zbliżania się do kratki.
IV - trzeba podgłośnić radio
3,3 ohma jest od biegu I - wlutowany pomiędzy styk przełącznika II i I
Czyli ten powininem wymienić bo nie mam nawiewu.
Zdemontowałem schowek ale dalej nie bardzo wiem jak wyjąć filtr przeciw pyłkowy bo prawdopodobnie od niego będę miał dostęp do tych oporników [rezystorów] dmuchawy?
_________________ Adam
Desoft [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:07
Tak to ten rezystor, będzie fizycznie widać przepalenie.
Jak wyjmiesz rezystory to opisz jak tego dokonałeś.
Jak będę miał natchnienie to pomyślę o płynnej regulacji nawiewu.
Tylko trzeba wyjąć starą regulację.
I jeszcze jedno jakie żarówki idą do świateł mijania i drogowych?, nie mogę nigdzie znaleźć.
Ostatnio zmieniony przez Desoft Sro Kwi 25, 2007 15:18, w całości zmieniany 1 raz
Zdjąłem dziś płytkę z rezystorami, żeby jutro dokupić "druciki". U mnie dwa najmniejsze są przepalone, a największy jest już nadpalony z prawej strony (nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu). Wygląda na to że Desoft miał rację. Wszystkie rezystory wyglądają na inne. Myślę że wymiana tego to "bułka z masłem" jedynie trzeba by znaleźć odpowiednie rezystory. Poniżej zdjęcia:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 19:40
Temat długi jak rzeka i poruszany tyle razy, że sam już nie wiedziałem co mam zrobić (u mnie nie działał I bieg) wymontowałem płytkę, najcieńsza sprężynka była spalona, miałem odpalić kompa żeby sprawdzić wartość rezystora, ale jak sobie przypomniałem, że w prawie każdym wątku jest inna wartość , to po prostu kupiłem 1 ohm/10W bo taki zapamiętałem
Śmiga elegancko, jest zachowana różnica między prędkościami na poszczególnych biegach, tyle że rezystor jest dosyć duży, ceramiczny ale się mieści.
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Ja kupiłem też inne tzn. 1,5 Ohm / 9 W i też śmiga, tylko nie wiem czy się szybciej nie spali. W moim przypadku spalone były dwie sprężynki najmniejsze. Rezystory założyłem identyczne i dmuchawa działa prawidłowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum