u mnei prawie żadna. Tzn nie zauważyłem jakiegoś zwiekszonego zużycia. Pewnie jest to jakiś ułamek litra ale dużo bardziej u mnie spalanie zależy od humoru kierowcy niż od faktu włączenia klimy
_________________ Pozdrawiam - Brt
szlagoner [Usunięty]
Wysłany: Wto Maj 08, 2007 14:55
Rok temu na wakacjach jechałem w dwie osoby w lecie z włączona klimą na III zakresie prędkości dmuchania i wyszło mi 8,5 l/100 km. Trasa + pół godziny kręcenia się po mieście.
Gdy sam testowałem na jesieni bez żadnego nadmuchu spalanie zmalało do 5,9 l/100 km. Tylko trasa.
Średnie prędkości w trasie jakieś 100-120 km/h.
Dodam że w międzyczasie powymieniałem wszystkie filtry, przeczyściłem silniczek krokowy bo miał za wysokie obroty i w tym roku będę znowu testował z nadzieją na lepsze wyniki.
Trudno stwierdzić ile zabiera klima, bo musiałbyś przejechać najpierw cały bak bez klimy, a potem w takich samych warunkach cały bak z klimą...
Moim zdaniem jazda z klimą to minimum 10% wyższe spalanie
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Włączona klima praktycznie nie robi różnicy w spalaniu...
No, oni testowali dwutonowy samochód z czterolitrowym silnikiem, więc praktycznie nie bylo rożnicy Gdzieś czytałam, że w upalny dzień podczas jazdy autostradą klima łyka ok. 0,6-0,8l/100km. Dla R214i to na pewno więcej niż dla R75 2.5 V6 Dla uproszczenia pomińmy pojemność kabiny samochodu, powierzchnię szyb i kolor karoserii...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 106 Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto Maj 08, 2007 17:37
Szlagoner mam pytanie bo sam teraz nie wiem czy moze ja mam cos zepsute czy jak bo jak nie wlacze nawiewu tzn conajmniej 1 biegu to klima sie nie zalacza czy to normalne?
jak nie wlacze nawiewu tzn conajmniej 1 biegu to klima sie nie zalacza czy to normalne?
Jak najbardziej normalne
Skraplacz musi mieć przepływ powietrza, bo inaczej zamarznie. Dlatego jest takie zabezpieczenie - bez dmuchawy nie ma klimy
A swoją drogą - po co Ci włączona klima, jak i tak jej nie odczujesz
To Szalonger napisal ze testowal bez przeplywu i mial male zuzycie paliwa wiec tez sie zdziwilem ze niby tak zadziala klima
Ja zrozumiałem, że klimę miał wyłączoną i dmuchawę też
Może z kontekstu to wyszło, bo to miało być porównanie - włączona -> wyłączona klima
[ Dodano: 8 Maj 2007, 19:01 ]
IMHO, to nie chce mi się wierzyć, żeby tylko z powodu klimy była taka różnica.
Robiłem swego czasu trasę do Chorwacji - 3 os. + bagaż na 2 tyg. + klima + ciężka noga = spalił mi średnio na trasie 1300km 4,9l/100km
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 106 Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto Maj 08, 2007 18:01
Chyba faktycznie sie zagalopowalem teraz na "trzezwo - po czasie" chyba faktycznie nie zrozumialem do konca o co mu chodzilo w jego wypowiedzi. PRZEPRASZAM zwracam honor
Witam ja nie zauważyłem żeby dużo więcej spalał a nawet jak te 0,5 litra to z miło chęcią zapłacę te 2zł na 100 kilometrów w upalne lato. Wcześniej miałem samochód bez klimy i zapłaciłbym dużo więcej żeby jechać w schłodzonym samochodzie.
Witam ja nie zauważyłem żeby dużo więcej spalał a nawet jak te 0,5 litra to z miło chęcią zapłacę te 2zł na 100 kilometrów w upalne lato. Wcześniej miałem samochód bez klimy i zapłaciłbym dużo więcej żeby jechać w schłodzonym samochodzie.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Maj 08, 2007 20:55
dużo zależy także od stanu paska napędzającego agregat klimy. Miałem tak przy moim sharanie, palił mi nawet 1.1L wiecej niż przy wyłączonej klimie. po wymianie paska , spalanie spadło do 0.4. a tak wogóle to norma jest 0.5l na godzine pracy.(tak mówią szpece od klimy)
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 158 Skąd: Zator
Wysłany: Wto Maj 08, 2007 21:45
PHJOWI napisał/a:
dużo zależy także od stanu paska napędzającego agregat klimy. Miałem tak przy moim sharanie, palił mi nawet 1.1L wiecej niż przy wyłączonej klimie. po wymianie paska , spalanie spadło do 0.4. a tak wogóle to norma jest 0.5l na godzine pracy.(tak mówią szpece od klimy)
i to może byc prawda bo trzeba przeliczyć nie na 100km tylko na czas pracy spreżarki, prawda jest taka że żadko kiedy używam więcej niż 2-go biegu przy włączonej klimie i spalanie mi jakoś drastycznie nie rośnie - tak jak stwierdził brt duzo więcej zalezy od buta niz od klimy - zwłaszcza przy takim 1.4 16V jak mój - jak go podeptam troche bardziej to od razu łyknie literek więcej a taka klima te 0.5 litra na godzine pracy to faktycznie nie duzo
gdy w mojej 75 na kompie ustawione jest spalanie L/h, przy wlaczonym silniku, na biegu jalowym pokazuje 0.5 l na godzine. Gdy wlacze klime wzrasta o okolo 1 litra. Sprawdzcie u siebie i poprawcie jesli sie myle
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum