Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 09:46 [25]CDN problemów z dławieniem silnika na niskich obrotach
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
[25 1.4 R2000]
Witam
Jestem po wizycie w warsztacie w Radzionkowie komputer wykazał pełno błędów w tym jeden konkretny uszkodzenie sondy Lambda tzn. nie działa podgrzewanie.
Moja wizyta w warsztacie jest konsekwencją problemów z wolnymi obrotami i dławieniem silnika.
Opis
W warsztacie skasowano błędy tłumacząc je właśnie problemami z nierówną pracą silnika odłączeniem np. akumulatora, przy okazji zauważyli, że układ paliwowy tzn. w zbiorniku paliwa tworzy się podciśnienie, czyli zatkane jest odpowietrzenie zbiornika, usunęli przyczynę, ale to samo nie usunęło problemów z występującym czasami dławieniem silnika na niskich obrotach. Ale, że chcę zagazować Roverka odwiedziłem warsztat gazownika. W rozmowie z gościem ustaliłem, że uszkodzenia sondy powodują oprócz zwiększonego spalania, a takie występuje u mnie 10 L/100 km w mieście to dławienie silnika na niskich obrotach dziury w mocy słaby silnik właśnie tak.
Z racji tego, że do poprawnej regulacji instalacji gazowej potrzebna jest dobra wiedza o diagnostyce komputerowej i między innymi sprawna i dobrze działająca sonda, gość trochę się na tym zna. Zaproponował przed montażem gazu wymianę sondy na nową Firmy NGK cztero przewodowa podgrzewana w cenie 223 zł + wymiana razem 250 zł.
Co sądzicie o tych sondach i o całym tym problemie?????????????????
Poniżej link i komentarz o firmie:
Sondy
Link
NGK, pod nazwą marki NTK, jest czołowym w świecie producentem sond lambda. Czołowi producenci samochodów, np.: Aston Martin, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lancia, Opel, Peugeot, Renault, Rover, Volkswagen i Volvo stosują sondy lambda NTK w produkcji seryjnej swoich samochodów
Ps.
Znalazłem w necie szukając objawów uszkodzeń sondy informację, że jedną z częstych przyczyn uszkodzenia sondy jest wyciek płynu chłodniczego do układu wydechowego
Po uszkodzeniu uszczelki pod głowią. W moim przypadku tak właśnie chyba było, rok temu usunąłem właśnie taką awarię !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 13:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 09:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co sądzicie o tych sondach i o całym tym problemie?????????????????
Jeżeli to jest naprawdę sonda NGK-NTK, to cena jest OK.
Jarkow napisał/a:
rozmowie z gościem ustaliłem, że uszkodzenia sondy powodują oprócz zwiększonego spalania, a takie występuje u mnie 10 L/100 km w mieście to dławienie silnika na niskich obrotach dziury w mocy słaby silnik właśnie tak.
Czy podczas rozmowy gazownik pomierzył sondę? Sprawdził, czy rzeczywiście ona padła?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 10:27
Nie, ale to była tylko rozmowa, uszkodzenie sondy wykazał komputer w błędach, ale przed jej wymianą napewno sprawdzę u gazownika sondę na oscyloskopie !!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum