Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
jak w temacie
czym jest to spowodowane (ten wzrost mocy)
BMW z tym silnikiem ma 150KM
szwagier moj ma 75 (116KM) i zastanawia sie czy jej nie zchipowac - bo dla niego jest troche za "mulasta" - po przeszukaniu hamowni w kraku i kwot 1,5-1,8k chyba mu sie odechcialo - zwieksza moc o 20-30% podlanczajac sie przez gniazdo dianostyczne i po przez specjalny program mieszaja w kompie samochodu i juz
czytalem gdzies (srednio pamietam) - jesli sie myle to niech ktos naprostuje - BMW ma te 150 kucykow - bo ma inna turbosprezarke i listwe wtryskiwaczy
wiec ida ta mysla stwierdzilem ze moze lepiej kupic inna turbosprezarke i wtedy uzyskac propawe osiagow (mi osobiscie wydaje sie to lepszym rozwiazaniem) tylko czy gdzies mu to zloza w calosc
jak macie jakies pomysly to piszcie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 20, 2011 09:43, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 13:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zdaje sie, ze jedynie oprogramowaniem na kompie, tzn. innymi mapami
Oj, wydaje mi się, że ktoś pisał, że nie tylko - jakieś 2 miesiące temu był wątek na ten temat.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2001 Posty: 201 Skąd: polska
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:13
Rowan napisał/a:
Zgadza sie jest tak jak mówi Irek.
w kazdym badz razie jak w Polsce jeszcze byla siec sprzedazy Pol-Mot to oferowano jako opcje "wzmocniony" silnik 2.0 diesel w Roverze 75. Wzmocnienie polegalo na przeprogramowaniu, przy czym to fabryka przysylala stosowny soft...
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:22
Bo widzisz z tego co wiem to silniki CDT i CDTI są identyczne tylko mają inaczej zaprogramowane komputery sterujące. Ktoś kiedyś właśnie mówił mi że do CDT zakładał turbinę od 320d tego 130km i pasowała, nie wiem czy to prawda ale...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 14:32
patrzac na stronce detech.pl w opcji chipingu wersje 116KM robia 150KM i 330 NM
w wersji 130KM brak podanych parametrow - ciekawe ile z tego marketiingu a ile prawdy 30% wzrost mocy - przestawieniem czegos w kompie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 15:13
Irek napisał/a:
przy czym to fabryka przysylala stosowny soft...
, na angielskim Forum doczytałem się - przy porównywaniu ceny i parametrów osiąganych przy pomocy tzw. box'ów - że istniało do 75-tki coś nazywające się "Rover power pack". Co to było nie opisywali.
I właśnie wspomniałem o alternatywnym w stosunku do zmiany map paliwowych rozwiązaniu zwiększenia mocy, czyli wpięciu box'a.
Niedawno o tym była mowa i podane były linki do firm polskich, które to robią i opisują co robią.
O boxach najwięcej znalazłem przy angielskim forum użytkowników R.
Niektórzy zamieszczają wykresy z hamowni.
Uwaga: sądząc z komentarzy, które wyglądają poważnie, nawet gdyby to było możliwe, to wstawienie silnika o mocy 200KM do R75, z tymi podzespołami, które on ma fabrycznie, raczej mogłoby się skończyć źle dla samochodu, który do takiej mocy nie jest fabrycznie przystosowany. Co innego wzrost o 20-30% - podobno można to zrobić bez szkody dla samochodu. Mam na myśli seryjne auta a nie projekty sportowe.
Poszukałem na szybko w EPC i tam pompa wtryskowa jest taka sama zawsze, podobnie wtryski i turbina.
Różnica w ECU występuje od końcówki VIN 4D310720 w przypadku skrzyni manualnej oraz od 4D310726 w przypadku skrzyni automatycznej.
[ Dodano: 13 Wrz 2007 04:25 ]
Fajnie gdyby posiadacze CDT oraz CDTi mogli potwierdzić VIN.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 22:00
Kiedyś zadzwoniłem z czystej ciekawości do jednej z firm zajmującej się chip tuningiem i powiedziano mi, że silniki R75 CDT po modyfikacji mocno kopcą, natomiast te w BWM daja się spokojnie kręcić o 30 KM bez żadnego problemu. Wtedy właśnie napomknął coś o tym, że silniki niby te same, ale różnią się listwą wtrysków, turbiną i czymś tam jeszcze. Nie wiem co o tym sądzić. Może nie chciał się bawić z roverkiem, czy może z jakiegoś innego powodu nie polecał prób z podnoszeniem mocy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 17:45
przemo i phjowi! Czekam na wyjaśnienia w sprawie tajemniczego czujnika! Jeden z was twierdził, że oba silniki są identyczne a różnią sie wyłącznie softem. Czas sprawę potwierdzić albo obalić mit...
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 18:00
narazie nic nie będe potwierdzał , ani zaprzeczał , według EPC nie ma różnicy w budowie silnika sprawdzałem po numerach vin wersji cdti i cdt ,żadnej różnicy nie zobaczyłem . W najbliższych tygodniach zobaczę jak silnik cdti wygląda od środka porobie fotki i się wypowiem
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 18:17
W samej budowie trzeba szukać różnić a nie w osprzęcie ponieważ nawet osprzęt się zmieniał z roku na rok , nawet w cdt . Przejrzałem też angielskie fora i tam też nie widzą różnicy . W salonie można było sobie zwiększyć moc do 135 km, też powinna być jakaś zmiana w osprzęcie ?. Nie ma żadnych zmian silnik jest obliczony na większą moc i tłoki nie mają podziału na cdt i cdti . Będe wszystko wiedział dokładanie jak rozbiorę silnik cdti.
A co do tego czujnika jutro powiem.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum