Wysłany: Sob Maj 26, 2007 07:57 [R600] Problem z ABS
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam. Jak w temacie mam problem z ABS. Po uruchomieniu samochodu kontrolka ABS ładnie gaśnie. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów i wyłączniu samochodu i powtórnym uruchomieniu kontrolka już się świeci. Sprawdziłem ten problem za pomocą wtyczki diagnostycznej i kontrolka ABS "wymrugała" kod 18. Sprawdziłem w programie Autodata opis kodu 18. Brzmi on następująco:
18 - Accumulator gas leakage - relief value/'O' ring
Nie jestem tylko pewny czy powinno tam być 'O' czy zero. Pierścienie ABS wyczyszczone. Może ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie szukać usterki, lub podesłać opis kodów błędów ABS ale po polsku. Pozdrawiam Alin
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 22:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 26, 2007 07:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozumiem, że robiłeś samodiagnostykę według tego opisu: http://www.hondapl.org/sa...iagnostyka.html
Kod nr 18 oznacza problem z ustawieniem zapłonu.
W twoim przypadku problem może leżeć po stronie czujnika abs-u.
Najlepiej pojechać gdzieś podłączyć pod kompa np. KTS Boscha.
Wtedy bedzie wszystko wiadomo.
Tak, zgadza się. Ale do ABS są osobna tablica kodów. Przynajmniej tak mnie się wydaje. Skoro po zwarciu złącza diagnostycznego miga lampka ABS a nie lampka check
Dzięki serdeczne. Tylko mam jeszcze jedno pytanie? Czy komputery da się spiąć z kompem serwisowym. Z tego co czytałem to kompy w Roverach z układem PGM-FI nie komunikowały się z komputerami serwisowymi, a jedyny sposób na zczytanie kodów błędu to metoda błyskowa. Proszę o odpowiedż
Tego dokładnie nie wiem, ale myśle, że Roverkowy (serwisowy) Testbook poradzi sobie bez problemu. Poczekajmy na mądrzejsze głowy do jutra, a napewno się dowiemy.
Z tego co czytałem to kompy w Roverach z układem PGM-FI nie komunikowały się z komputerami serwisowymi, a jedyny sposób na zczytanie kodów błędu to metoda błyskowa. Proszę o odpowiedż
Gdzie to wyczytałeś?
Moim zdaniem KTS bez problemu obsłuży PGM-Fi
Alin napisał/a:
Sprawdziłem w programie Autodata opis kodu 18. Brzmi on następująco:
18 - Accumulator gas leakage - relief value/'O' ring
U mnie jest dokładnie taki sam błąd ABS.
Wg RAVE symptom/diagnosis:
Moduł ABS sterujący systemem wysokiego ciśnienia wykrył podczas diagnozy uruchomieniowej, że przełącznik ciśnienia (pressure switch) jest wyłączony (OFF).
Silnik pompy ABS działa, gdy przełącznik ciśnienia jest ustawiony w pozycję włączoną (ON) i natychmiast uaktywnia zawór elektromagnetyczny (solenoid valve).
Lampka ABS sygnalizuje błąd, gdy przełącznik ciśnienia zmieni stan z ON na OFF.
Probable cause (możliwe przyczyny):
Wyciek gazu akumulatora (accumulator gas leakage):
- nieprawidłowe ciśnienie na zaworze nadmiarowym (relief valve),
- tylny wylot zaworu elektromagnetycznego zamyka się zbyt późno,
- nieprawidłowe ciśnienie na przełączniku ciśnienia.
Ja sobie z tym dałem na razie spokój, bo kompletnie nie znam się na układach ABS.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum