Wysłany: Wto Cze 12, 2007 07:35 [R420] Problem z temperaturą
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam... podepne się tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów
mam R420 SDi '99 i pojawił mi się problem z temperaturą
jak go kupiłem wszystko było ok wskaźnik temp. stał w miejscu w połowie skali, po miesiącu coś mu odbiło i utrzymywał się w 1/3 wysokości (od dołu) a dzisiaj zrobiłem 50km i wskazówka nawet nie drgnęła
poza tym samochód zachowuje się normalnie, temp przewodów w normie itp.
wydaje mi się że to nie termostat bo nawet na gdyby chodził cały czas na dużym obiegu to wskazówka temp powinna skoczyć w góre...
poradźcie co i gdzie sprawdzić, gdzie są jakieś czujniki od tego?... w chłodnicy widze jakieś dwa z których wychodzą kable..czy to jest to?? i jak je sprawdzić.
aha nie wiem czy to normalne ale po przekręceniu kluczyka pod maską z przodu silnika cosik brzęczy i nie są to wentylatory
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 00:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 12, 2007 07:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
aha nie wiem czy to normalne ale po przekręceniu kluczyka pod maską z przodu silnika cosik brzęczy i nie są to wentylatory
Czy to nie jest czasem dźwięk pompy paliwa która musi zapodać ciśnienie w układzie?
Nie wiem czy to ten dźwięk ale u mnie też tak jest i w każdym samochodzie z wtryskiem też tak jest - czyli jest ok.
To bzykanie jest normalne Poczytaj techniczny FAQ
A temp hmmmm może jednak termostat, skoro wcześniej spadła do 1/3 skali. Nie wiem na 100% czy to czujnik od temp, ale po zdjęciu pokrywy silnika, w okolicy pierwszego od lewej cylindra jest jakiś czujnik z wtyczką (wtyczka chyba niebieska i chyba rózowe kabelki 2 szt. do niej dochodzą) Mozesz spróbować je zewrzeć i zobaczysz, czy wskaźnik pojedzie do samej góry. Najlepiej jednak poszukac tego czujnika w RAVE
I jeszcze jedno. CZy po rozgrzaniu silnika, jak stoisz w korku, ale bez klimy czasem temp sie nie podnosi??
U mnie znowu wywala bezpiecznik od wentylatora. Domyślam się, że to jakieś zwarcie tylnej wycieraczki (są na jednym bezpieczniku), bo wężyk się gdzieś zagiął i nie spryskuje tylnej szyby, a woda leci po tylnym kole, i pewnie wtedy robi zwarcie.
Rozumiem, że w R200 jest jeden wentylator a w R400 są dwa?
U mnie po włączeniu klimy wiatrak chodzi na niższej prędkości, bo jak się trochę zagrzeje silnik, to po otwarciu szyby słychać go.
jak bede miał chwile to sprawdze to o czym piszesz..
po rozgrzaniu, bez klimy wskazówka zostaje cały czas poniżej skali...
zauważyłem tylko że po wyłączeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w pozycję świecących kontrolek bez odpalania wskazówka leciutko idzie w górę na początek skali a po odpaleniu znowu wędruje poniżej dziwne to ... powinno być chyba odwrotnie;)
kqba, masz do zrobienia wiązkę tylnej klapy i do naprawy węzyk do spryskiwacza. Wszystko jest opisane w technicznym FAQ a w przypadku węzyka jest nawet artykuł na stronie z opisem naprawy Woda z węzyka nie robi zwarcia
kqba, masz do zrobienia wiązkę tylnej klapy i do naprawy węzyk do spryskiwacza. Wszystko jest opisane w technicznym FAQ a w przypadku węzyka jest nawet artykuł na stronie z opisem naprawy Woda z węzyka nie robi zwarcia
Dziś byłem posprawdzać, czy znowu wywali bezpiecznik, ale było ok. Nawet zagrzałem silnik, tak żeby wentylator się włączył, i załączyłem jednocześnie tylną wycieraczkę i było ok. Zero spięcia. Jedynie ten wężyk jest urwany przy tylnej klapie, tak że jedną część mogę dosięgnąć palcami, a drugiej nie. Nie mam pojęcia gdzie może być ta druga część i którędy biegnie wężyk. Jak włączę spryskiwacz, to woda leje się przed tylnym lewym kołem spod błotnika.
Artykuł na stronie opisuje jak wymienić uszkodzony fragment, ale ja nie mogę zlokalizować drugiego końca wężyka, bo gdzieś się schował w okolicach dachu. Co teraz mam rozebrać żeby go namierzyć? Żebym wiedział jak dokładnie biegnie to byłoby łatwiej.
sprawdziłem dzisiaj ten czujnik... hmm tzn czy kabelki sie nie zsunęły bo nie bardzo wiem jak go sprawdzić inaczej, podłączyłem miernik do czujnika i pokazał jakąś tam oporność czyli czujnik chyba dobry, kable zwarłem i wskazówka ani drgnie, po podłączeniu miernika też jakaś tam oporność się pojawiła czyli kable nie przerwane....
nie wiem jak sprawdzić wskaźnik na konsoli... czy to idzie bezpośrednio od czujnika czy przez komputer? ma ktoś może jakiś schemat? albo pomysł co to może być ? i gdzie jeszcze szukać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum