Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214] brak tylnego spryskiwacza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:59
[R 214] brak tylnego spryskiwacza
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 18:29   [R 214] brak tylnego spryskiwacza
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Wiec tak przystąpie do tego ze mi tylni spryskiwacz nie sika jak wyczytałem zapewne rozchodzi o to ze węzyk sie złamał lub cos takiego tak było napisane w FAQ:P ale nie w tym rzecz jest to mocowane na 2 srubki i zaczepy i moje pytanie zmierza do tego czy jezeli odkrece te 2 srubi to mam mocno pociągnąc bez obawy ze cos urwe czy jak bo nie chce ciągnąc na siłe po odkreceniu 2 srubek zeby czegos nie pourywac itp moze mi ktos powiedziec czy to podwarzyć czy jak ? ciągnąć w dół czy górę z góry dzieki za podpowiedz :mrgreen:



i jeszcze takie pytanko na marginesie moge samochód zalac olejem w pełni syntetycznym ?? przebieg to 114 tys od nowosci udokumentowany:)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 29, 2007 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szogu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 39
Skąd: Kraków/Szczawnica



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 22:24   Re: [214 Si 98 r] brak tylnego spryskiwacza

kolin napisał/a:
Wiec tak przystąpie do tego ze mi tylni spryskiwacz nie sika jak wyczytałem zapewne rozchodzi o to ze węzyk sie złamał lub cos takiego tak było napisane w FAQ:P ale nie w tym rzecz jest to mocowane na 2 srubki i zaczepy i moje pytanie zmierza do tego czy jezeli odkrece te 2 srubi to mam mocno pociągnąc bez obawy ze cos urwe czy jak bo nie chce ciągnąc na siłe po odkreceniu 2 srubek zeby czegos nie pourywac itp moze mi ktos powiedziec czy to podwarzyć czy jak ? ciągnąć w dół czy górę z góry dzieki za podpowiedz :mrgreen:


Możesz przyjacielu nam powiedzieć, co tak dokładnie chcesz zdemontować?? Bo określenie "to", jest z lekka wieloznaczne

Co do oleju, to nie wiem. Mnie zalecono 10W40 i taki leję, aczkolwiek słyszałem, że full syntetic może wypłukiwać nagar i powodowac nieszczelności.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 06:17   

Dokładnie chodzi o ten plastik co jest na tylnej klapie co przykrywa silniczek wycieraczki tylnej...jest tam tez 3 cie swiatło stopu


szogu napisał/a:
Co do oleju, to nie wiem. Mnie zalecono 10W40 i taki leję, aczkolwiek słyszałem, że full syntetic może wypłukiwać nagar i powodowac nieszczelności.


brałem pod uwage wypłukanie nagaru...ale poczekam jeszcze na inne wypowiedzi:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 07:31   

Witam.
kolin napisał/a:
moge samochód zalac olejem w pełni syntetycznym ?? przebieg to 114 tys od nowosci

kolin napisał/a:
brałem pod uwage wypłukanie nagaru...ale poczekam jeszcze na inne wypowiedzi

Masz 50% szans, że po zalaniu syntetykiem nic się nie będzie działo. No i potem oczywiście musisz jeździć już cały czas na syntetyku. Zastanawia mnie tylko po co chcesz ryzykować, skoro producent zaleca 10W40. Mógłbyś spokojnie zalać, gdyby zalecane było zalanie klasą: "10W40 lub wyższą".

Ps. Swego czasu silnik z wtryskiem jednopunktowym w Polonezie (pierwsze auto) zalałem syntetykiem (Lotos), choć wcześniej był mineralny. Dopiero po niewczasie, przy następnej wymianie, mechanik uświadomił mi, co zrobiłem. Ale przez następne 5 lat jeździłem (na syntetyku) nim bezawaryjnie, do momentu sprzedaży silnik był suchutki, nie brał oleju. Tylko, że był to wogóle wyjątkowo udany egzemplarz, niskie spalanie (na trasie 6l), żadnych kłopotów eksploatacyjnych, moc utrzymująca się ciągle na jednakowym poziomie, itp. Życzyłbym sobie, aby silniki moich R spisywały się tak, jak tamten :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tian 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 206

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 30, 2007 11:44   

kolin napisał/a:
Dokładnie chodzi o ten plastik co jest na tylnej klapie co przykrywa silniczek wycieraczki tylnej...jest tam tez 3 cie swiatło stopu


3-cie światło stopu jest w "spojlerze" (chyba ze masz inaczej :) ) a nie pod tym plastikiem o którym piszesz.
Odkręcasz dwie śrubki i ściągasz (zaczynając od strony śrubek). Nie jestem pewien ile jest zaczepów, wiec nie szarp.

pozdry
mrd
_________________
Był: rower Wigry 3
Jest: ®200 RF ('99) - 1.4i & Zafira B ('06) - 1.8
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 15:02   

krzych1 napisał/a:
Zastanawia mnie tylko po co chcesz ryzykować, skoro producent zaleca 10W40. Mógłbyś spokojnie zalać, gdyby zalecane było zalanie klasą: "10W40 lub wyższą".


Co sie stanie to sie stanie 0w40 juz jest kupiony... A dlaczego chciałem pełny syntetyk dlatego ze karteczka wisi ze jest zalany full syntetykiem ale taką karteczke to kazdy moze przyczepic :mrgreen:
mrd napisał/a:
3-cie światło stopu jest w "spojlerze" (chyba ze masz inaczej :) ) a nie pod tym plastikiem o którym piszesz.
Odkręcasz dwie śrubki i ściągasz (zaczynając od strony śrubek). Nie jestem pewien ile jest zaczepów, wiec nie szarp.


Dziś pokombinuje i zobacze co zmajstruje :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 18:15   

A mi przestała działać tylna wycieraczka i spryskiwacz. Co może być przyczyną? Bezpiecznik, przełącznik przy kierownicy, a może coś innego? Miał ktoś ten problem?
 
 
szogu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 39
Skąd: Kraków/Szczawnica



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 20:56   

Witaj,
A więc "ten" :roll: plastik jest mocowany na zatrzaskach. Demontowałem to kiedyś i przydatnym narzędziem okazał się być zwykły nóż stołowy (nie ostry). Jest wąski, więc go wciśniesz w szparę i "pomozesz" zatrzaskom wyjść. Nie szarpać, tylko konsekwentnie jeden po drugim wypinać. Bardzo łatwo wypiąlem kiedyś plastik bedący na wewnętrznej części słupka (tam gdzie sie chowa pas). Jeśli chcesz możesz go ściągnąć i obejrzec jak wygladają te zatrzaski.

To tak a propos demontażu. Ale mam pytanie. Czy słyszysz działanie silniczka? Powinien buczeć, tak jak ten do przednich spryskiwaczy (sa dwa). Jeśli buczy, sprawdź najpierw wężyk, który jest w ochronnej gumie na łączeniu samochodu i klapy (jak stoisz za samochodem, to po lewej stronie). Ja miałem tutaj ułamany weżyk. Demontowanie więc plastiku ochraniającego wycieraczkę może być niepotrzebne.


kqba - zacząłbym od poszukania bezpiecznika.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 21:01   

No chyba tak zrobię, bo silniczka nie słychać.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 21:41   

kqba, sprawdź wiązkę tylnej klapy ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 21:56   

kolin napisał/a:
Wiec tak przystąpie do tego ze mi tylni spryskiwacz nie sika jak wyczytałem zapewne rozchodzi o to ze węzyk sie złamał lub cos takiego tak było napisane w FAQ:P ale nie w tym rzecz jest to mocowane na 2 srubki i zaczepy i moje pytanie zmierza do tego czy jezeli odkrece te 2 srubi to mam mocno pociągnąc bez obawy ze cos urwe czy jak bo nie chce ciągnąc na siłe po odkreceniu 2 srubek zeby czegos nie pourywac itp moze mi ktos powiedziec czy to podwarzyć czy jak ? ciągnąć w dół czy górę z góry dzieki za podpowiedz :mrgreen:


Jeżeli czytałeś FAQ to po kiego czorta chcesz demontować to "coś" montowane na dwie śrubki :?: :shock:
Czytałeś, ale jakoś nie doczytałeś tego co było najważniejsze. W FAQ napisali że wężyk się łamie w miejscu gdzie przechodzi z klapy do nadwozia (chyba nawet logiczne :wink: )
Wiec jak otworzysz tylną klapę, po lewej stronie w górnej części klapy powinieneś zobaczyć gumową osłonkę pod którą ukryty jest wężyk. ściągasz osłonkę i masz wężyk w garści :grin:
nic prostszego.

Co do oleju to lej taki jaki miałeś wcześniej. Napisałeś przecież że "od nowości udokumentowany" a za chwile że karteczkę każdy sobie może przyczepić. Jak jest udokumentowane to chyba wiesz na czym jeździsz, nie ?? :smile:
Pozdr.
Desper
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 05:56   

Desper napisał/a:
Napisałeś przecież że "od nowości udokumentowany" a za chwile że karteczkę każdy sobie może przyczepić. Jak jest udokumentowane to chyba wiesz na czym jeździsz, nie ?? :smile:
Pozdr.



No tak napisałem bo w książce servisowej jest wszystko wbijane itp od momentu zakupu samochodu do momentu sprzedazy...a co do kartki to chodziło mi tylko o to ze kazdy moze ja przyczepic zeby było widać jakim olejem jest zalany...a czym jerzdzę to wiem bo takie samochodu szukałem :wink:


Ale do sedna sprawy zalewam tym na czym jest smigany...

Co do spryskiwacza to silniczek słychać wężyk pewnie sie ułamał jak wyczytałem wczesniej...
Desper napisał/a:
:mrgreen:


Jeżeli czytałeś FAQ to po kiego czorta chcesz demontować to "coś" montowane na dwie śrubki :?: :shock:
Czytałeś, ale jakoś nie doczytałeś tego co było najważniejsze.


Musiałem zle przeczytać i zle zrozumiałem :mrgreen:


Cytat:
mrd


Ty mieszkasz nie daleko mnie jakies 25-30km :mrgreen: tak teraz spojrzałem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 07:48   

Witaj.
kolin napisał/a:
Co sie stanie to sie stanie 0w40 juz jest kupiony... A dlaczego chciałem pełny syntetyk dlatego ze karteczka wisi ze jest zalany full syntetykiem ale taką karteczke to kazdy moze przyczepic

Karteczce raczej bym wierzył, po co ktoś celowo wprowadzał by nabywcę w błąd? Jeżeli lany był syntetyk, to znaczy że silnik prawdopodobnie jest szczelny, więc nic sie nie stanie jeżeli taki wlejesz. Musisz tylko po prostu obserwować silnik (a raczej ewentualne wycieki).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R 214 Si ] Pompa spryskiwacza tylnego?
nazba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sob Paź 17, 2009 11:45
azor77
Brak nowych postów [R25 05] Regulacja strumienia tylnego spryskiwacza
martinezz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Lip 08, 2009 22:43
kamax_19
Brak nowych postów [R214i] Pompka spryskiwacza tylnego
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Lis 19, 2008 17:46
Lechos
Brak nowych postów [R200 2,0 SDi 99] Węzyk do tylnego spryskiwacza
Gdzie on jest???
p.kapelanczyk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Pią Lut 08, 2008 23:09
Paul
Brak nowych postów [ R200 99' SDi ] Średnica wężyka spryskiwacza - tylnego...
spin4cz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Sty 07, 2009 13:40
azer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink