Wysłany: Sob Cze 02, 2007 14:52 [R416] Wyciek płynu chłodzącego - uszczelka pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam. Jestem nowym użytkownikiem i właśnie kupiłem roverka 1.6S z 98r. Stan idealny, wszystko śmiga super, tylko z małym problemem. Po pierwszej nocy okazało sie że pod samochodem jest plana - po oględzinach okazała sie że to płyn chłodzący. Plama wielkości 5x5cm. Dzisiaj zlokalizowałem wyciek - uszczelka pod głowicą. Jest to z przodu (przy kolektorze wydechowym) miedzy dwoma lewymi cylindrami (stojąc z przodu auta twarzą do silnika). Tam właśnie jest mokro. Wyciek jest tylko wtedy jak silnik jest zimny. Mieszkam w Anglii i chciałem nim jechac do Polski, jednak teraz nie wiem co robić. Czy można na tym jeździć, może sie coś stać? Jaki orientacyjny koszt wymiany takiej uszczelki byłby w Polsce? Dodam że silnik łapie praktycznie po paru minutkach temp nominalną (wskaźnik troszke poniżej połowy) i nie miałem przypadku żeby sie bardziej zagrzał.
Brt: wpisz model opisywanego samochodu w temat wiadomości --> patrz Zasady kącika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 23:55, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 02, 2007 14:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 115 Skąd: Książ Wielki
Wysłany: Sob Cze 02, 2007 14:57
Witam,
Może na razie spróbuj użyć uszczelniacza do chłodnicy. Koszt ok 15 zł za małą buteleczkę (np. firmy STP). Instrukcja postępowania znajduje się na opakowaniu i jest banalnie prosta. U mnie to podziałało, plam już nie mam pod Roverkiem, płyn w chłodnicy utrzymuje się na stałym poziomie.
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 106 Skąd: Rybnik
Wysłany: Sob Cze 02, 2007 19:12
Koszt takowego zabiegu oscyluje okolo 1200 - 1500 zl( robocizna + material) 420 komplet uszczelek; szlif glowicy okolo 150; szpilki najtansze 210; dobze tez od razu wymienic komplet uszczelniaczy zaworow 15 zl za sztuke a reszta to juz robocizna
Jestem ze Stoke-On-Trent a z Polski okolice Częstochowy. Własnie sie zastanawiałem nad uszczelniaczem, ale zauważyłem że nie jest zbytnio polecany ten sposób. Czeka mnie długa podróż do Polski i zastanawiam sie czy tak moge jechać
możesz się wybrać w podróż, ale nie szarzuj i co jakieś 300-400 km sprawdzaj płyn i niestety co oczywista dolewaj jest ciepło więc może być woda, byle nie destylowana
warynek naprawdę nie ciśnij i pilnuj wskazówki temperatury
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jesli wyciek jest tylko na zimnym silniku i to na zewnatrz silnika, to ja zdecydowalbym sie na jazde,
a te srodki do uszczelniania to lubia uszczelniac czasami to co nie trzeba
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 19 Skąd: olsztyn/manchester
Wysłany: Nie Cze 03, 2007 20:27
zorientuj sie w kilku mniejszych zakladach ile by wzieli za robocizne. zdziwisz sie, jaka bedzie roznica w cenie. uszczelki kupisz z ebay'a taniej niz w kraju. moze sie okazac, ze cena koncowa bedzie podobna i spokoj w podrozy.
jak bedziesz w okolicy, zapraszam na piwko.
możesz się wybrać w podróż, ale nie szarzuj i co jakieś 300-400 km sprawdzaj płyn i niestety co oczywista dolewaj jest ciepło więc może być woda, byle nie destylowana
warynek naprawdę nie ciśnij i pilnuj wskazówki temperatury
Zgadzam się ze sTERYDem i Andrzejem.
Jedź, ale jedź spokojnie.
koalaup napisał/a:
Koszt takowego zabiegu oscyluje okolo 1200 - 1500 zl( robocizna + material) 420 komplet uszczelek; szlif glowicy okolo 150; szpilki najtansze 210; dobze tez od razu wymienic komplet uszczelniaczy zaworow 15 zl za sztuke a reszta to juz robocizna
Nie wiem skąd te ceny.
Sama robota "wymiana uszczelki" to koszt rzędu 300-600PLN (w cenie szlif i wcale nietrudno znaleźć dobry zakład, który zrobi w takiej cenie). Do tego cena części (uszczelka głowicy, kolektorów i pokrywy) ok. 300-350PLN. Szpilek nie trzeba zawsze wymieniać (jest procedura sprawdzania).
Jeżeli dawno nie ruszałeś rozrządu, to warto przy okazji o tym pomyśleć (pasek+napinacz+pompa wody+uszczelniacze wałków i ew. uszczelniacz wału korbowego)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 106 Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto Cze 05, 2007 16:10
Ceny wziolem wlasnie z Tomateam tylko ze pisalem np komplet uszczelek "gory" do R200 16V z 99 roku Moge sie mylic jedynie jezeli chodzi o planowanie glowicy. A co do szpilek to masz racje nie zawsze trzeba nowych ale jezeli ktos kupi autko i nie jest pewien co do tego czy juz nie bylo cos "grzebane" przy silniku to odradzam szczeze uzywanie starych szpilek Daje nowe i mam pewnosc
szpilek to masz racje nie zawsze trzeba nowych ale jezeli ktos kupi autko i nie jest pewien co do tego czy juz nie bylo cos "grzebane" przy silniku to odradzam szczeze uzywanie starych szpilek
Te "stare" szpilki można właśnie sprawdzić ww. procedurą i mieć wtedy "pewność".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Czesc kolego moge ci powiedziec na 100% że w Częstochowie wymiana uszczelki bedzie cie kosztowała ok 1000-1200pln, jestem z Częstochowy i wymieniałem uszczelke miesiac temu z tym że robiłem to samodzielnie i wyniosło mnie to 500pln (uszczelki nieoryginalne 250, olej 120, petrygo 30, planowanie głowicy 50, inne bzdety 50pln).
Każdy mechanik w tym zakichanym mieście za robocizne woła ok 500pln. w byłym serwisie Rovera obecne BMW na stradomiu wołaja 600pln za robocizne i chyba tam najbezpieczniej to zrobić.
Co do jazdy samemu to najlepiej sproboj sie dowiedzieć od byłego właściciela czy od dawna mu płyn ucieka, jak od dawna to możesz powoli jechać ale musisz zwracać uwage żeby nie przegrzać silnika i tak jak pisali koledzy co kilkaset km sprawdzać czy jest jeszcze płyn w zbiorniczku, ja np. przejeździłem z cieknącą uszczelką 5000km i wymieniłem dopiero kiedy pojawił mi sie olej w zbiorniczku.
W anglii za robocizne bedziesz musiał zapłacic około 300-400funtów widzalem na ebay jak koleś pisał na aukcji z Roverem że ma do zrobienia uszczelke i podał koszt naprawy 400-500funtów.
-----
bizon9ek
Rover 216Si 96-99r
Częstochowa
AndrewS: usunolem wulgarny wyraz, zastapilem go stosownym, uzywanie takich slow jest zabronione na forum, nastepnym razem bedzie ostrzezenie
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Cze 07, 2007 19:42, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 19 Skąd: olsztyn/manchester
Wysłany: Sro Cze 06, 2007 19:10
bizon9ek napisał/a:
W anglii za robocizne bedziesz musiał zapłacic około 300-400funtów widzalem na ebay jak koleś pisał na aukcji z Roverem że ma do zrobienia uszczelke i podał koszt naprawy 400-500funtów
Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 19 Skąd: olsztyn/manchester
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 18:28
jak szukalem mechaniora, co wymieni w moim (kupilem z przegrzanym silnikiem), to cena oscylowala kolo L200 ze wszystkim. Sa oczywiscie duze warsztaty, ale je omijam duzym lukiem np. za nabicie klimy z odgrzybianiem zaplacilem L80, a potem znalazlem za 50.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum