Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wariujące obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wariujące obroty
Autor Wiadomość
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



  Wysłany: Czw Cze 07, 2007 19:03   [R620] Wariujące obroty
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.

Koledzy mam problem z obrotami.Konkretnie to podczas jazdy potrafią mi nagle skoczyć i następnie zmaleć,bez wzgledu na pedał gazu.Dzieje to sie samoczynnie.Każdorazowo jest to najpierw sygnalizowane zapalelniem kontrolki pompy na zegarze.Całość tej usterki trwa zazwyczaj sekunde i potrafi sie powtórzyc raz po razie i nie zdarza sie to nawet nie przy każdej jezdzie(w miare żadko).Dodatkowo nieraz przy rozpedzaniu auta od 80-120 pojawiają sie jakieś drgania i nie jest to nic w zawieszeniu.Sa to podobne drgania jak takie przy jezdzie po przerywanej lini jezdni,jak zwolnie i zredukuje wtedy drgania ustaja.Ta druga usterka równiez powtarza się dość żadko i nie jest powiazana z poprzednią(nie zapala sie kontrolka,ani nie skaczą obroty).

Jesli miałby ktoś pomysł na rozwiazanie problemu to bardzo prosze o pomoc.]

Pozdrawiam-rolfik.

piter34: retusz tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 08, 2011 22:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 07, 2007 19:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 19:24   

Witaj

Czy próbowałeś odczytać kody błędów?? Opis jest TUTAJ. Spróbuj odczytać zaraz po pojawieniu się którejś z tych usterek. Moze w ten sposób sie dowiemy który czujnik odpowiada za tą (te) usterki.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 20:22   

Więc tak.Próbowałem odczytać te "kody błędów" i stanowczo tego nie ogarniam :( Jak się domyślam to moge na sprawdzenie dać gdzieś pod komputer do warsztatu ?
Ale czy konkretnie powiedza mi co to za usterka i jaki to ewentualnie byłby koszt(za sprawdzenie) ?
Pojeżdziłem jeszcze troche autkiem i zastanawiam się czy ta druga usterka(drgania) to nie jest coś z paleniem nie na wszystkie tłoki.Może świece do wymiany,lub wtrysk któryś,albo może jakiś sterownik od wtrysku o ile taki posiada.Będe próbował coś dalej robić w tym kierunku,tymczasem jeśli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo chętnie przeczytam.Czy ewentualnie fakt że mam dość ładną dziórkę w środkowym tłumiku nie ma tu znaczenia.Może jakiś czujnik od spalin to odbiera ?
Pozdrawiam.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 20:28   

rolfik napisał/a:
Próbowałem odczytać te "kody błędów" i stanowczo tego nie ogarniam


Nie poddawaj się tak łatwo. Jaki masz z tym problem? Powiedz, to pomożemy Ci się tego nauczyć. To naprawdę jest banalne, musisz tylko się troszkę skupić za pierwszym razem.
 
 
Grzechu22 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 10:46   

Witam.
Czy sprawdzenie bledow w ten sposob wiaze sie z jakimis dodatkowymi usterkami jesli zrobi sie to niestarannie? Jeszcze nic ne ruszalem a slyszalem ze jednemu urzytkownikowi nic to nie dalo a kontrolka "check engine" przestala calkiem swiecic. A jesli chodzi o wykasowanie bledow z komputera poprzez wlaczanie i wylaczanie zaplonu 50x, trzeba to szybko robic? Czytalem ze mozna dla pewnosci zrobic to 55x, innym razem ze ilosc nie jest wazna tylko nalezy to robic pomiedzy pierwszymi mrugnieciami "check engine". Za wszelkie odpowiedzi lub podpowiedzi z gory dziekuje. Pozdrawiam wszystkich.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 11:11   

Jeżeli zewrzesz odpowiednie piny to nic nie ma prawa się zepsuć. Sama istota kasowania polega na tym, że jeśli komputer przez te około 50-ciu włączeń stacyjki nie wykryje ponownie błędu to sam go kasuje. Zatem nie ważne czy kręcisz samym kluczykiem, czy jeździsz normalnie autem, jeśli błąd nie wystąpi ponownie w końcu sam zniknie. Kasowanie błędów jest zresztą chyba tylko przydatne jeśli chcemy szybko sprawdzić czy błąd się znowu nie pojawi. Ja czekam aż zgaśnie check po włączeniu stacyjki i wtedy ją wyłączam, uważam, że dla pewności powinno się poczekać właśnie aż zgaśnie (komputer skończy samodiagnostykę), ale nie wykluczam, że szybkie kręcenie nie przyniesie rezultatów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Obroty
siema977 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lut 22, 2010 18:58
komarek666_2007
Brak nowych postów [R620] Obroty
soboc Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Lip 15, 2008 12:58
soboc
Brak nowych postów [R620] Za wysokie obroty
szags Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Lis 27, 2008 21:56
szags
Brak nowych postów [R620] Skaczące obroty
risk Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lis 30, 2009 13:50
risk
Brak nowych postów [R620 SDI] Falujące obroty
dude26 Rover serii 600, Honda Accord 26 Wto Lut 11, 2014 22:21
Firq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink