Wysłany: Pon Mar 10, 2008 16:12 [R620] Olej w czy mogę zminić ....
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam mam pytanie odnośnie oleju w Roverku 620 Si ? Miałem olej Mobil super -S 15W40 , czy moge go teraz zalać Lotos 15W40 czy to bedzie złe dla silnika ? lub
Czy Castrol magnatec 15W40 bedzie dobry?
I kolejne pytanie ile olej znajduje sie w silniku wystarczy 4 litry ? czy trzeba dokupić jeszcze litrówke ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 18:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 10, 2008 16:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Możesz bez problemów.
Każdy olej renowmowanej marki będzie odpowiedni, a rozumiem, że chcesz zmieniać z półsyntetyka na półsyntetyk, więc nie powinno być żadnego problemu.
4 litry wystarczą, bo zawsze 0,3-0,5 litra zostaje w silniku.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:10
Tam wieszać jak wieszać... Ja mam jakieś takie oczywiście subiektywne zdanie... A po prostu bardziej wierzę w Mobile, Castrol, itp.... Bo w Orleny i takie tam to nigdy w życiu....
Moje 827 jeździ już chyba 50 kkm na Lotosie i jakoś nie widzę problemów.
W 623 mam Shell Helix Plus, ale to dlatego, że mam blisko na Shell QuickServ.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:26
firma firmą a cena cena...jak patrze ostatnio - Lotos Semisyntetic Diesel 98zł 4l, Castrol Magnatec Diesel Semisyntetic 112zl 4l...jeden powie po co przeplacac ja mówie...qrde przecież to nie jest moje auto służbowe Żonie byście kupili kolczyki u chinola za 5zł czy u jubilera za 55zł? To wieksza róznica
Możesz bez problemów.
Każdy olej renowmowanej marki będzie odpowiedni, a rozumiem, że chcesz zmieniać z półsyntetyka na półsyntetyk, więc nie powinno być żadnego problemu.
4 litry wystarczą, bo zawsze 0,3-0,5 litra zostaje w silniku.
Olej 15W40 jest olejejm mineralnym , gdy kupiłem swojego Roverka miał 183 ys przebiegu i był zalewany olejem Mobił Super-S 15W40 i taki lałem . Ostatio byłem na Ukrainei i zauwazyłem różnice cenowe w olejach ! Nisetety Mobila nie ma , natomiast Lotos 15W40 kosztuje ok 32 Pln w przeliczeniu na złotówki a Castrol GTX 15W40 jakies 70 Pln. ale z wypowiedzi sądze ze chyba Castrol będzie najlepszym rozwiazaniem ?
W sumie, to nowe oleje mineralne mają wystarczającą klasę jakości dla tych silników, więc powinno być ok.
Osobiście bym kupił Lotos - jak już pisałem moje R827 jeździ od dawna na półsyntetycznym Lotos'ie (a ma LPG) i nic się nie dzieje.
Twoja decyzja, czy chcesz trochę bardziej dopieścić autko, czy zaoszczędzić.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
lotos ma własciwośći płuczące i nie radził bym zmieniać z mobila na lotos bo może przepłukać silnik autko zacznie brać olej a tak na marginesie nie ma mobila super S 15/40 bo super S to jest 10/40 a minerał to jest Super M 15/40
osobiście polecam castrola 15w/40 tego w białym opakowaniu, jest przeznaczony do aut z dużymi przebiegami, nie kupujcie z beczki chyba że pewne źródło, zdarza się że w tych beczkach dziwne cuda są.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum