Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Mam pytanie do fachowców-liczę ze jest tu ich troche. Jak jeździć i jak dbać o dieselka? Nigdy takowym nie jeździłem-zawsze benzyna lub LPG. Nie mam pojęcia o specyfikacji "diesla" a z tego co doczytałem to taki silnik wymaga specyficznego traktowania. z góry dziękuje za podpowiedzi.
_________________ novy24
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 11:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sam nie wiem dokladnie, moge jedynie udzielic tego co mi sie wydaje za oczywiste. Nie nalezy wysilac mocno nienagrzanego silnika; nie meczyc turbiny - wlaczajac wyzszego biegu przy zbyt niskich obrotach; dac autu chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika po ostrzejszej jezdzie; okresowo sprawdzac ilosc plynow; nie trzymac niemilosiernie dlugo auta na czerwonych obrotach. W sumie wydaje mi sie ze nie wymga ten silnik az tak specjalistycznego traktowania, lecz zwyklego kulturalnego traktowania ktorego w sumie potrzebuje kazdy silnik do sprawnej i dlugowiecznej eksploatacji...
Dzięki śliczne. W sumie to traktował bym to także jak inny motor ale jak sie przed chwila naczytałem...to aż sie przestraszyłem Ale chyba nie jest tak żle. Juto kupuje takie autko w Tdi i zaczynam myśleć - jak ktoś traktował to przede mną- a był to jakiś "żabojad":)
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 1:57 am ]
Przesiadam sie z golfa2 ( a on był w sumie bezobsługowy) i tak sie zastanawiam---Roverek mnie miło czy nieprzyjemnie zaskoczy???
Dzięki śliczne. W sumie to traktował bym to także jak inny motor ale jak sie przed chwila naczytałem...to aż sie przestraszyłem Ale chyba nie jest tak żle. Juto kupuje takie autko w Tdi i zaczynam myśleć - jak ktoś traktował to przede mną- a był to jakiś "żabojad":)
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 1:57 am ]
Przesiadam sie z golfa2 ( a on był w sumie bezobsługowy) i tak sie zastanawiam---Roverek mnie miło czy nieprzyjemnie zaskoczy???
to zalezy jaki silnik w golfie miales... a notabene mysle ze roverek jaki by silnik w golfie nie byl i jkaby to nwet bylo co innego niz VW to R200 bardzo milo Cie zaskoczy... na pewno bardzo dobra dynamika moze bedzie kapke glosniejszy niz w R600 - mniejsze auto. Powiem ze mam ten sam silnik co bedziedz mial w R200 i bardzo dobrze sobie radzi, i do tego jest dobrze wyciszony i malutko pali...(mi 6,5 l/100 km). Dla mnie to samo radosc podrozowanie tym samochodem bez wzgledu czy wyprzedzam czy tankuje na stacji Co to ogolnej mechaniki, wszystko zalezy jak zadbany egzemplarz kupisz, od zalezy wiekszosc rzeczy, z tego co wiem na temat diesla, to waro sprawdzic czy nie drzy mocno galka zmiany biegow, w R200 nalezy sprawdzic czy obudowa od alternatora nie jest peknieta, podczas odpalenia auta, nie powinno ono kopcic(tylko podczas mocnego gazowania moze troche leciec czad) oraz wszystkie kontrolki na tablicy przyrzadow powinny zgasnac po odpaleniu(kazda oddzielnie)...
Podsumowując, o silniki diesla trzeba dbać. Jeżeli będziesz pamiętał o zmianie rozrządu, oleju oraz filtrów, to silnik ten będzie Ci służył długo. Podstawowe zasady to nie kręcenie na wysokich obrotach, kiedy silnik jest zimny, jak się rozgrzeje, to możesz go już kręcić wysoko. Po ostrej jeździe, nie wyłączaj bezpośrednio silnika. Niech sobie popracuje jeszcze trochę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum