Forum Klubu ROVERki.pl :: [all diesel] Jak jeździć turbodieslem?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:37
[all diesel] Jak jeździć turbodieslem?

Jak dbac o diesla?
Autor Wiadomość
novy24 




Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Kłodzko



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:32   [all diesel] Jak jeździć turbodieslem?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Mam pytanie do fachowców-liczę ze jest tu ich troche. Jak jeździć i jak dbać o dieselka? Nigdy takowym nie jeździłem-zawsze benzyna lub LPG. Nie mam pojęcia o specyfikacji "diesla" a z tego co doczytałem to taki silnik wymaga specyficznego traktowania. z góry dziękuje za podpowiedzi.
_________________
novy24
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 11:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pawciu87 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:49   

sam nie wiem dokladnie, moge jedynie udzielic tego co mi sie wydaje za oczywiste. Nie nalezy wysilac mocno nienagrzanego silnika; nie meczyc turbiny - wlaczajac wyzszego biegu przy zbyt niskich obrotach; dac autu chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika po ostrzejszej jezdzie; okresowo sprawdzac ilosc plynow; nie trzymac niemilosiernie dlugo auta na czerwonych obrotach. W sumie wydaje mi sie ze nie wymga ten silnik az tak specjalistycznego traktowania, lecz zwyklego kulturalnego traktowania ktorego w sumie potrzebuje kazdy silnik do sprawnej i dlugowiecznej eksploatacji... :wink:
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
novy24 




Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Kłodzko



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:53   

Dzięki śliczne. W sumie to traktował bym to także jak inny motor ale jak sie przed chwila naczytałem...to aż sie przestraszyłem Ale chyba nie jest tak żle. Juto kupuje takie autko w Tdi i zaczynam myśleć - jak ktoś traktował to przede mną- a był to jakiś "żabojad":)

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 1:57 am ]
Przesiadam sie z golfa2 ( a on był w sumie bezobsługowy) i tak sie zastanawiam---Roverek mnie miło czy nieprzyjemnie zaskoczy???
_________________
novy24
 
 
 
pawciu87 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 01:12   

novy24 napisał/a:
Dzięki śliczne. W sumie to traktował bym to także jak inny motor ale jak sie przed chwila naczytałem...to aż sie przestraszyłem Ale chyba nie jest tak żle. Juto kupuje takie autko w Tdi i zaczynam myśleć - jak ktoś traktował to przede mną- a był to jakiś "żabojad":)

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 1:57 am ]
Przesiadam sie z golfa2 ( a on był w sumie bezobsługowy) i tak sie zastanawiam---Roverek mnie miło czy nieprzyjemnie zaskoczy???



to zalezy jaki silnik w golfie miales... :mrgreen: a notabene mysle ze roverek jaki by silnik w golfie nie byl i jkaby to nwet bylo co innego niz VW to R200 bardzo milo Cie zaskoczy... na pewno bardzo dobra dynamika :wink: moze bedzie kapke glosniejszy niz w R600 - mniejsze auto. Powiem ze mam ten sam silnik co bedziedz mial w R200 i bardzo dobrze sobie radzi, i do tego jest dobrze wyciszony i malutko pali...(mi 6,5 l/100 km). Dla mnie to samo radosc podrozowanie tym samochodem bez wzgledu czy wyprzedzam czy tankuje na stacji :wink: Co to ogolnej mechaniki, wszystko zalezy jak zadbany egzemplarz kupisz, od zalezy wiekszosc rzeczy, z tego co wiem na temat diesla, to waro sprawdzic czy nie drzy mocno galka zmiany biegow, w R200 nalezy sprawdzic czy obudowa od alternatora nie jest peknieta, podczas odpalenia auta, nie powinno ono kopcic(tylko podczas mocnego gazowania moze troche leciec czad) oraz wszystkie kontrolki na tablicy przyrzadow powinny zgasnac po odpaleniu(kazda oddzielnie)... :wink:
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 09:21   

Na temat silników diesla w Roverkach poczytaj w FAQ technicznym oraz tutaj.

Podsumowując, o silniki diesla trzeba dbać. Jeżeli będziesz pamiętał o zmianie rozrządu, oleju oraz filtrów, to silnik ten będzie Ci służył długo. Podstawowe zasady to nie kręcenie na wysokich obrotach, kiedy silnik jest zimny, jak się rozgrzeje, to możesz go już kręcić wysoko. Po ostrej jeździe, nie wyłączaj bezpośrednio silnika. Niech sobie popracuje jeszcze trochę.
 
 
 
novy24 




Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Kłodzko



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 09:47   Dzieki

Dzięki śliczne
_________________
novy24
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All]Yokohama A048 lub Toyo r888- da sie jeździć na codzień?
Ciufa Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 15 Sob Gru 11, 2010 20:21
flapjck1
Brak nowych postów [Diesel] Co to za turbosprężarka?
Gegan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Paź 16, 2010 22:49
Gegan
Brak nowych postów [R all diesel] Bioester
Chester Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 72 Sro Wrz 14, 2011 14:20
plemaster
Brak nowych postów [R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
maniaq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 95 Sro Kwi 22, 2009 15:17
pgrad
Brak nowych postów [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
empe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 51 Sob Maj 03, 2014 12:44
ziorock



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink