Wysłany: Sob Lip 07, 2007 20:41 [R420] Oznaczenie serii
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Czy wie ktoś od kiedy ( w miarę dokładnie) w R 400 na klapie bagażnika stosowane było oznaczenie 400 zamiast wersji silnikowych( np.418, 420 itd.)
_________________ DEBEC
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 07, 2007 20:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 10:00
Nigdy nie przeglądałem technicznego FAQ. Dziś wszedłem po raz pierwszy. Zaintrygował mnie temat długości wycieraczek. No i się trochę zawiodłem. Myślałem, że odszukam tam informację popartą własnymi doświadczeniami. Znalazłem jedynie bezduszny link do jakiegoś katalogu...
Może lenistwo ale z założenia forum jest po to aby sobie pomagać. Jeżeli wszystko przeczytam z 50 razy to będę wiedział gdzie sie co znajduję i z chęcią pomogę innym, bo jeżeli mam pisać w takiej formie jak ty to lepiej nie zaczynać. W FAQ nie jest wymieniona 400 i tak ciężko zrozumieć, że staram się upewnić czy ją też to dotyczy.
Pozdrawiam
Może lenistwo ale z założenia forum jest po to aby sobie pomagać.
dobrze, ale zrozum że niektórzy się denerwują odpowiadając po raz nty xty czy inny na to samo pytanie (chyba od tego jest właśnie faku), a inny nie zada sobie trudu, zeby poszukac tylko "łaskawie" zadaje kolejny raz pyanie i jeszcze się obraża jesli dostanie odpowiedź.
DEBEC napisał/a:
Jeżeli wszystko przeczytam z 50 razy to będę wiedział gdzie sie co znajduję i z chęcią pomogę innym, bo jeżeli mam pisać w takiej formie jak ty to lepiej nie zaczynać
szczerze wątpię żebyś choć raz wszystko od początku do końca przeczytał (ale może się mylę)
DEBEC napisał/a:
W FAQ nie jest wymieniona 400 i tak ciężko zrozumieć, że staram się upewnić czy ją też to dotyczy.
rilli
to weź przeczytaj te 50 razy pytanie w faku do którego Cię skierowałem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
A o 400 nie ma mowy, choćby i 100 przeczytać. Doskonale rozumiem poirytowanie osób, które po raz n-ty odpowiadają na to samo pytanie ( chociaż nie muszą )
może spróbuj jeszcze raz...
cytuję: Skąd różnica w oznaczeniach ROVERków? Np. 400 i 416...?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 15:52
sTERYD napisał/a:
rilli
to weź przeczytaj te 50 razy pytanie w faku do którego Cię skierowałem
Nawet przeglądnąłem sobie rozdział FAQ dotyczący o zmianie w R400. Jest tam lakoniczna informacja o roku, zaś w artykule, którego link umieszczony jest poniżej, kieruje nas do artykułu o modelu 200, w którym nie ma podanego nawet roku... nie mówiąc o konkretnej dacie.
Konkretnej daty chyba nikt nie jest w stanie podać, ale wydaje mi się, że symbol 400 pojewił się wraz rokiem modelowym 1998.
Konkretnej daty chyba nikt nie jest w stanie podać, ale wydaje mi się, że symbol 400 pojewił się wraz rokiem modelowym 1998.
jak Ty nie wiesz to chyba nikt nie wie
mi chodziło raczej o zwrócenie uwagi kolegi, który tak uważnie czyta forum, że jednak chyba mniej uważnie to przeczytał, a faktycznie link może być mylący, z tym że w odpowiedzi jest wyraźnie napisane, że to tłumaczy powód zmiany...
a w ogóle to czemu ja się tłumacze
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Lip 08, 2007 17:36, w całości zmieniany 1 raz
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 16:09
Rok modelowy 1998 znaczy tyle, że po przerwie wakacyjnej, podczas której modernizowana jest taśma produkcyjna i wprowadzane zmiany konstrukcyjne w modeli, we wrześniu, październiku 97 roku wyjeżdża nowy model (98). Inną sprawą jest to, kiedy trafia on do sprzedaży.
Jak zwykle nieporozumienia biorą się z niedoczytania zarówno kolegi sTERYDa jak i mojego. Rzeczywiście w tytule jest wymieniona 400 i jeżeli oto chodzi zwracam honor. Ale moje pytanie dotyczyło dokładnej daty zmiany a nie powodu czy też tylko roku. Moje późniejsze odpowiedzi tego dotyczyły ( widocznie wyraziłem się nie jasno ). Na marginesie śliczny orzeł, czyżby lustrzane odbicie? Wbrew pozorom moje pytanie nie dotyczy tylko jakiś znaczków, ale przedewszystkim ważnej wskazówki nowym posiadaczom czy też przyszłym. Brak czy niewłaściwe oznaczenie może wskazywać np. na naprawy. Spotkałem roverki zupełnie bez oznaczeń czy też nazwy marki i nie wiem czym to wytłumaczyć. W swoich papierach nie znalazłem daty produkcji, tylko zakupu sierpień 1998. Tak na marginesie jakie były wizualne różnice miedzy modelami z roku 1997 i 1998.
szczerze mówiąc to różnic wizualnych chyba nie było, różne są na pewno silniki (diesli to chyba nie dotyczy), ale też nie jestem pewnyczy to akurat nastąpiło wraz ze zmianą oznaczeń.
W istocie niektórzy nie mają oznaczeń fabrycznyhc, i w niektórych przypadkach jest to spowodowane robotą blacharza, a niektórzy sami zdejmują i zaklejają dziurki "bo tak jest ładniej"
BTW: to nie orzeł tylko sowa śnieżna, a ja raczej podobny jestem do tego na awatarze
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
szczerze mówiąc to różnic wizualnych chyba nie było, różne są na pewno silniki (diesli to chyba nie dotyczy), ale też nie jestem pewnyczy to akurat nastąpiło wraz ze zmianą oznaczeń.
Tak na szybko:
R400 5D:
- z zewnątrz kierunkowskazy w tylnych lampach i przednie kierunki są białe (zamiast pomarańczowych),
- wewnątrz inne kroje foteli i inne materiały tapicerskie (mocno wzorzyste w starszych wersjach i często jednoliste w nowszych),
- w silnikach Diesela 4 świece żarowe zamiast 3 (w starszych wersjach),
- w silnikach benzynowych 16v wprowadzono chyba samonapinacz i dłuższy pasek rozrządu.
- w wersjach z ABS zastosowano z tyłu hamulce bębnowe (tarcze w starszych) i inne piasty tylych kół.
R200:
- chyba tylko podświetlana stacyjka (i zmiany silnikowe) i tylne hamulce i piasty (w wersjach z ABS).
R600:
- Lusterka i listwy w kolorze nadwozia,
- niższe zawieszenie,
- inne fotele, wzory i materiały tapicerek,
- inne tylne piasty (chyba...),
- silnik 2.0T z elektronicznym zapłonem,
- inne układ wydechowy w Ti,
- zmiany w silnikach Diesla j.w.
R800:
- listwy w kolorze nadwozia,
- zamast silników 2,7 V6 silnik KV6,
- przezroczyste, dymione tylne kierunki.
Wiem, że niektóre z tych zmian pojawiło się na niektórych rynkach trochę wcześniej, ale przypuszczam, że były to przymiarki i testy producenta. W każdym razie w okolicach 97 przeprowadzono większość tych modernizacji, choć Rover nigdy nie cierpiał na nadmiar gotówki i często samochody składano z tego, co było w magazynach
Czyżby znów miała się rozpętać burza w stylu: "A ja mam..."?
Ostatnio zmieniony przez Tomi Nie Lip 08, 2007 20:51, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum