Ja miałem IV generację w R200 1.4 16V '96r.
Instalacja będzie się sprawować tak jak ją ktoś zamontuje i wyreguluje.
dobry montaż + dobra regulacja + dobra jakość podzespołów instalacji = bezproblemowe użytkowania
Napisz konkretnie o co Ci chodzi.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 56 Skąd: Warszawa-Wesoła/Łódź
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 18:55
dzieki za odp.
wiem,ze instalacja zalezy przede wszystkim od monterów, ale osobiscie chodzi mi o to czy pelna sekwencja zdaje egzamin w roverach poniewaz kilku speców od gazu ma odmienne zdanie niektórzy sugeruja grupowy wtrysk gazu zamiast sekwencji twierdzac, ze sekwencja nie zda egzaminu a nawet moze nie ruszyc na silniku rovera ze wzgledu na jego nietypowy wtrysk (cokolwiek to znaczy) stad moje pytanie.. mialem juz gaz w kilku autach i nigdy sie nie spotkalem z takimi odmiennymi diagnozami.
dlatego interesuje mnie czy kto ma jaka instalacje u siebie i jak to u niego dziala..
PS. ma ktoś schemat alarmu oryginalnego roverowskiego albo zna speca o alarmow w Lodzi lub wawie, ktory robil juz alarm rovera
wiem,ze instalacja zalezy przede wszystkim od monterów, ale osobiscie chodzi mi o to czy pelna sekwencja zdaje egzamin w roverach
W silniku, który masz (domyślam się, ze jest to 1.6 serii K; uzupełnij profil, brakuje rocznika samochodu!) zda egzamin bez problemu.
koni napisał/a:
poniewaz kilku speców od gazu ma odmienne zdanie niektórzy sugeruja grupowy wtrysk gazu zamiast sekwencji twierdzac, ze sekwencja nie zda egzaminu a nawet moze nie ruszyc na silniku rovera ze wzgledu na jego nietypowy wtrysk (cokolwiek to znaczy)
Chodzi im o to, ze w serii K (MEMS od 1.9 w górę) jest wtrysk grupowy typu 2+2.
Na sekwencji pójdzie bez problemu (jeśli się dobrze ustawi instalację).
koni napisał/a:
PS. ma ktoś schemat alarmu oryginalnego roverowskiego albo zna speca o alarmow w Lodzi lub wawie, ktory robil juz alarm rovera
Schemat znajdziesz w RAVE (link w FAQ technicznym na stronie klubowej).
Co do gazu to dobrze sprawuje się BRC Sequent (w różnych odmianach).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 56 Skąd: Warszawa-Wesoła/Łódź
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 21:17
dzieki bardzo za szybka i fachowa odpowiedz..
mam roverka od niedawna i na razie przekonalem sie,ze malo jest fachowcow, ktorzy znaja sie na tej marce... raczej kazdy sie zali co to za "angielski wymysl" ale tak juz jest w POLSCE..
Witam wszystkich, dołączę sie jeszcze i ja z pytaniem.
Przymierzam sie do założenia gazu w swoim Roverku 200 silnik 1,4 8V 98 rok Byłem u różnych magików na zwiadach no i....
Zaproponowano mi zwykłą instalację za 1600 zł (firma Zavoli) lub sekwencja za 2400 równeiż w tej firmie.
Jak widać różnica w cenie 8 paczek. Jeżdżę sobie około 15kkm rocznie (przyznam, ze cena paliwa mnei troszkę ogranicza bo bym zabrał Roverka na wycieczkę
Teraz konkrety:
Co zrobić, który wybrać.
Jak mówią (proszę potwierdzić lub zaprzeczyć) gaz zwykły "zamuli" odrobinę samochód i będzie spalanei około 15% większe, częstrze wizyty u gazowników celem regulacji a więc koszt
Jak mówią przy sekwencji ustawienie i spalanei będzie praktycznie takie samo jak na benzynie, nei ma spadku mocy silnika- ogólnie nei powinienem zauważyć że to gaz (poza portwelem przy założeniu schudnie a później przytyje)
Tak więc podsumowując, za i przeciw.
Czy jest sens sie pchać w sekwencję
Pytanei kieruję do praktyków a również do piter 34 bo jak widzę jest tu najbardziej "zafascynowany" Roverkami i lubi zajgladnąć tu i tam
Myślę, że mam prawo wypowiedzieć co do sekwencji, bo przeleciałem na niej łącznie z Roverem już ponad 200k km. Jakość działania w porównaniu z instalacjami starszych generacji jest znacznie (50%) lepsza. Szczególnie widać to przy osiągach oraz oszczędności w apetycie na LPG - to co do zasady. Jesli instalka jest dobrze wyregulowana i jak pisał piter34 złożona na dobrych podzespołach - to jazda jest bezproblemowa (ale nie taka sama).
Moim zdaniem, jeżeli ktoś decyduje się na LPG i wydatek rzędu kilkuset złotych więcej na sekwencję jest dla niego "możliwy" - nie chce zarzynać auta na najtańszych częściach, paliwach, smarach, itd. - aby tylko szybko i dużo się zwracało - to powinien zdecydować się na sekwencję.
UWAGA: jest to tylko moje osobiste odczucie. Kręcę rocznie sporo bo 50k km, inni koledzy więcej, i miałem okazję sprawdzać instalacje w różnych warunkach. Oczywiście instalacja instalacji nie równa ale co do zasady uważam jak powyżej.
p.s. Instalację gazu BRC uważam za bardzo udaną. NIe nalezy do grupy najtańszych ale akurat w moim R. sprawdza się z powodzeniem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 56 Skąd: Warszawa-Wesoła/Łódź
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 08:26
z całą pewnością polecam Sekwencje choć jest to jednorazowo większy wydatek to jednak jest to wydatek 100% opłacalny..
wcześniej byłem posiadaczem Hondy CRX 1.6 16V, w której zamontowałem instalacje Landi Renzo niestety nie Sekwencje - koszt instalacji wynosił 2tysie.. zrobiłem na niej 40tysi i "niby" nie narzekałem.. wszystko było profesjonalnie założone nie miałem żadnych reklamacji.. ale powiem jedno po książkowych przeglądach - co 10tyś regulacja zaworów, wymiania świec, filtrów i tak nie uchroniłem się przed spustoszeniami w silniku.. Jeżeli ktoś naprawdę dba o swoje auto to już w tej chwili nie pokusi się o założenie słabej instalacji.. (dodam,że ubytek mocy jest znaczący, a spalanie wzrasta średnio o 20%)
Jednocześnie polecam instalacje sprawdzonych firm takich jak Landi Renzo, BRC.. choć z mojego doświadczenia (posiadałem/posiadam kilka aut w gazie Honda CRX, Renault Scenic, Daewoo Nexia, Honda CRV) polecam usługi sprawdzonych warsztatów - indywidualne podejście do auta jest najważniejsze..
PS. Spalanie na Sekwencji w Renault Scenic 1.6 16V 2002r było identyczne jak benzyny..
pozdrawiam i życzę spadku cen LPG
koni
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 9:28 am ]
piter34 napisał/a:
koni napisał/a:
mam roverka od niedawna i na razie przekonalem sie,ze malo jest fachowcow, ktorzy znaja sie na tej marce.
Ktoś tutaj na forum napisał, że "ROVERy to normalne samochody (tylko trochę lepsze )"
Niestety to prawda.. Boją się tego mojego Roverka jak ognia... ale tak to jest jak cała śmietanka mechaników właśnie wyjechała na wyspy
k mówią przy sekwencji ustawienie i spalanei będzie praktycznie takie samo jak na benzynie, nei ma spadku mocy silnika- ogólnie nei powinienem zauważyć że to gaz (poza portwelem przy założeniu schudnie a później przytyje)
Bzdura.
Spalanie LPG w dobrze wyregulowanej instalace zawsze będzie o ok. 20-25% wyższe niż na benzynie.
Jeśli jest taka róznica w cenie, to brałbym IV gen.
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 9:39 am ]
freego napisał/a:
Szczególnie widać to przy osiągach oraz oszczędności w apetycie na LPG - to co do zasady
Powtórzę. Każda dobrze wyregulowana instalacja LPG spala o ok. 20-25% więcej LPG niż benzyny (nie dotyczy to chyba wtrysku w fazie ciekłej, ale na tym się nie znam).
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 9:41 am ]
koni napisał/a:
PS. Spalanie na Sekwencji w Renault Scenic 1.6 16V 2002r było identyczne jak benzyny..
Czyli była źle wyregulowana.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Każda dobrze wyregulowana instalacja LPG spala o ok. 20-25% więcej LPG niż benzyny (nie dotyczy to chyba wtrysku w fazie ciekłej, ale na tym się nie znam).
ZTCW każda instalacja LPG, niezależnie od generacji, powinna palić, w tych samych warunkach, ilościowo 20% więcej LPG niż benzyny.
Z tego co czytałem wynika z różnic fizycznych między tymi paliwami - kaloryczność itp.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 56 Skąd: Warszawa-Wesoła/Łódź
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 12:02
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 9:41 am ]
piter34 napisał/a:
Cytat:
PS. Spalanie na Sekwencji w Renault Scenic 1.6 16V 2002r było identyczne jak benzyny..
Czyli była źle wyregulowana.
cóż nie zamierzam polemizować ze specjalistami.. wiem tylko jedno Scenic jeździł super bezawaryjnie.. wszystkie analizy były idealne więc byłem zadowolony .. Nie wszystko zawsze zachowuje się tak jak "specjaliści" by chcieli co nie znaczy, że to musi być złe..
pozdrawiam
koni
piter34: poprawiłem cytat
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Kwi 24, 2007 15:27, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 158 Skąd: Zator
Wysłany: Wto Lip 10, 2007 23:10
piter34 napisał/a:
Ant napisał/a:
tak bo dostajemy jeszcze troche energi z przemiany fazowej gazu
Z czego?
no wtryskujemy ciecz która natychmiast odparowywuje i z jednego mola cieczy (nie pamietam ile to dla gazu wynosi) robi się 22,4 litra pod normalnym cisnieniem więc mamy energię z rozpręzajacego się gazu
tak bym to widział
no wtryskujemy ciecz która natychmiast odparowywuje i z jednego mola cieczy (nie pamietam ile to dla gazu wynosi) robi się 22,4 litra pod normalnym cisnieniem więc mamy energię z rozpręzajacego się gazu
tak bym to widział
OK. Już kumam.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2004 Posty: 76 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 09:34
Jezlei chodzi o wtrsk gazu w fazie cieklej to faktycznie autko na gazie potrafi byc mocniejsze niz na benzynie a wynika to z faktu iz rozprezajacy sie gaz jest bardzo zimny co powoduje obnizenie temperatury miesznki paliwowej w cylindrze. Jak wiadomo zimne powietrze jest gesciejsze i bogatrze w tlen - wiecej tlenu=wieksza wratosc energetyczna wybuchanej mieszanki (na tym przeciez polega turbo doladowanie w samochodach - dostarczenie wiekszej ilosci tlenu do zylindra). A wiec decydujac sie na ta instalacje mozna poprawic osiagi samchodu. Pamietac jednak nalezy ze ktos musi to zalozyc.
Mysle ze do 416 sekwencja jest zupelnie wystarczajaca i bedzie smigac.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 11:35
PeterSz napisał/a:
Jak wiadomo zimne powietrze jest gesciejsze i bogatrze w tlen - wiecej tlenu=wieksza wratosc energetyczna wybuchanej mieszanki (na tym przeciez polega turbo doladowanie w samochodach - dostarczenie wiekszej ilosci tlenu do zylindra).
a jak się ma do tego uklad EGR, (układ recyrkulacji spalin)? w średnim zakresie obrotów część spalin jest kierowanych do kolektora ssącego i aby wymieszać się ze świeżym powietrzem. A wiadomo spaliny są gorące więc mieszankę podgrzewają, już nie mówiąc że mniej jest wtedy tlenu w mieszance.
Czyli teoretycznie jak odłączymy EGR to silnik powinien mniej palić, byc mocniejszy, ale z tego co czytałem to w praktyce samochód jeździ gorzej. Ktoś może blokował EGR w roverku? i z jakim efektem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum