Witam BraĆ Roverkową:-). Od piątku jestem właścicielem (wraz z żoną Roverka 416 Tourer rocznik 1997.
Mam jak na razie jeden problem (hahah oby tak dalej), mianowicie wskaźnik temperatury leży jak martwy :-( od czasu do czasu podskakuje do poziomu mniej więcej połowy skali i pada. W momencie załączenia sie wentylatora chłodnicy ( to na szczęście działa- wymieniłem czujnik) wskazówka rusza i ustawia sie trochę powyżej połowy skali . Po wyłączeniu sie wentylatora opada znów na sam dół :-(. Przejrzałem forum nic nie znalazłem (jeżeli coś mi umknęło- mea culpa). Jakieś sugestie? Co to może być za przyczyna i najważniejsze jak naprawić .
Ostatnio zmieniony przez Paul Pon Lip 16, 2007 08:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 16, 2007 08:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pon Lip 16, 2007 20:10
Dzięki za podpowiedź- troszkę mnie uspokoiła.
Wieczorkiem miałem czas zajrzeć pod maskę, Znalazłem dwa czujniki - jeden wg mnie steruje wentylatorem (dwa kabelki podłączone do czujnika, czujnik umieszczony w poziomie)- odłączenie powoduje stałą prace wentylatora. Drugi czujnik umieszczony pod tym praktycznie pionowo z jednym kabelkiem - to chyba od wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej. I tu pytanie- czy ten drugi czujnik prawidłowo rozpoznałem? I ew. gdzie go można kupić (jak sie nazywa-katalogowo)?
Sprawdź najpierw przewód od niego i nie martw się na zapas
Jakby co, to zassij sobie RAVE (link na głównej stronie Klubu) i EPC a z nich dowiesz się (prawie wszystkiego).
IMHO powinno pomóc poprawienie styku i ew. naprawa przewodu, bo po zachowaniu wskaźnika tak można się domyślać.
Czujnik zidentyfikowałeś raczej dobrze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pon Lip 16, 2007 21:01
Dziek ponownie RAVE i EPC zassałem wcześniej - muszę rozpakować:-)
Kabel sprawdziłem organoleptycznie wygląda na cały, nieprzetarty (przynajmniej na odcinku od wtyczki do wejścia do wiązki .
Tak mnie teraz naszło czy czasem dotykając końcem kabla do masy nie powinienem spowodować wychylenie wskazówki na max? (mam nadzieje ze tylko to spowoduje) . Gdyby tak to wskazywałoby na styk lub uszkodzony (jednak :-( czujnik.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Wto Lip 17, 2007 10:28
Witam. Dziś sprawdziłem poprzez połączenie " na krótko"- wskaźnik działa - pełny bezproblemowy wychył:-).
Pozostaje wiec wykręcić czujnik, wyczyść styk i sprawdzić i.... (mam wielką nadzieję) cieszyć sie z działającego wskaźnika temperatury
Znalazłem dwa czujniki - jeden wg mnie steruje wentylatorem (dwa kabelki podłączone do czujnika, czujnik umieszczony w poziomie)- odłączenie powoduje stałą prace wentylatora.
Ja tylko doprecyzuję, że zadaniem czujnika jest pomiar, a nie sterowanie. Dane pomiarowe są przesyłane do ECU, a ten decyduje o włączeniu wentylatora (przez przekaźnik).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Wto Lip 17, 2007 17:21
marthinez,
hmmm nagrałem obraz na cd:-) zainstalowałem po nagraniu i co dalej. Pokazała sie strona wymagająca logowania:-( i dalej klops jak z tego skorzystać?
marthinez,
hmmm nagrałem obraz na cd:-) zainstalowałem po nagraniu i co dalej. Pokazała sie strona wymagająca logowania:-( i dalej klops jak z tego skorzystać?
Rozumiem,że mówisz o EPC.
Musisz przed uruchomieniem zmienić datę na komputerze, żeby była taka przed majem 2005.
Login: admin
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Wto Lip 17, 2007 20:31
Wieczór więc mam czas na grzebanie w autku. Po kolejnym sprawdzeniu- kabel wydaje sie jednak oki. Wykręciłem czujnik nijak nie reaguje "na krótko". I tu pojawia sie problem zidentyfikowania czujnika w REVE a tym bardziej EPC. Pomoże kto? .
a oto dane autka VIN:SAXXWYTZSBD922461, MG Rover, 200/400 (XW), Class 6, Tourer, Normal Aspiration, 4 Cylinder, 16V, MPi, Petrol, DOHC, 1600 cc, K Series, 5 Speed, 5C37, V6, LHD, Manual, Model Year: 1981, S/N: 922461
[ Dodano: Wto Lip 17, 2007 10:52 pm ]
Załamka. Wszędzie gdzie szukałem (może niedokładnie szukałem) na obrazkach jest 1 czujnik przy Kolanku wyjścia płynu chłodniczego. A ja mam dwa ! Jeden do sterowana wentylatora drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej wykręciłem ten drugi bo wg mnie nie działa, na nim są oznaczenia MEK 130 07C7 (0707?). Odszukać w katalogu elektronicznym nie mogę . POMOCY !
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 13:23
Witam.
Problem w tym, że wg katalogu jakby były takie same a ja mam 2 różne (może ktoś wcześniej strzelił byka albo zamontował podobny?). Różnią sie wielkością oraz długością trzpienie pomiarowego . Ten od sterowania wentylatorami ma 2 piny które wyglądają na niepołączone ze sobą. Ten od wskaźnika ma wyraźnie zmostkowane piny .
Zaprzyjaźniony mechanik obiecał na jutro ściągnąć pasujący czujnik (ponoć identyczny). Jak będe miał i będzie działał podam symbole.
To powinny być dwa różne czujniki, ten od wentylatora, ma 2 piny niepołączone ze sobą, bo sygnałem temperatury jest opór pomiędzy nimi, a ten od wskaźnika ma jeden, bo drugim stykiem jest masa
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 12:00
Dzisiaj jak na skrzydłach pędziłem do znajomego warsztatu a tu zonk! czujnik jest inny niż mój :-(. A co najciekawsza to taki jak przywieziono winien być według katalogu!!!! Czyli mój jest jakiś dziwny :-(. Na jutro obiecano mi coś z tym zrobić -znaczy znaleźć jakiś inny .
a próbowaliście założyć ten co przywieźli?? (może by działał tak jak trzeba) czy w ogole się nie dało
Może zrób zdjęcie tym czujnikom to się oceni organoleptycznie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 63 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pią Lip 20, 2007 12:43
Nowego nie mogłem założyć z 2 powodów: 1. inny gwint 14x1,25 a u mnie 12x1,25 i inny kształt wtyczki a dokładnie wypustek centrujących (to akurat mniejszy problem- zeszlifować można jedną .
Właściciel warsztatu naprawiającego japońce stwierdził po konsultacjach z innymi że to ponoć od diesla (?) i już takich nie produkują :-( ale obiecano mu ze w 14 dni dostarczą mu nowy . Przeszukałem w innym sklepie katalogi i za cholerkę nawet w dieslach Roverka nie znaleźliśmy pasującego!!! Ten nowy ma kosztować powalającą kwotę ...... 17 zł! I dostałem używany i on działa a przynajmniej zaczyna wskazywać temp po włączeniu silnika . Stąd nie mogę fotki pstryknąć. Jak tylko dostane nowy (a co mi tam poszaleje- 17 zł) to go popstrykam i podam nr jak będą .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum