Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Kłopoty z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:10
[R414] Kłopoty z obrotami
Autor Wiadomość
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 14:02   [R414] Kłopoty z obrotami
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam

mam pewne klopoty z oborotami w moim silniku 1.4Si 103km
- po odpuszczeniu gazu (czyli na luzie) obroty zostaja troche na 2000rpm - 1500rpm, czyli sie troche wieszaja
- gdy stoi na jalowych i dodam ostro gazu do 6000 rpm i puszcze, obroty spadaja ponizej jalowych 850rpm a czasem nawet zgasnie

zjawisko wystepuje na benzynie

dodam ze silnik krokowy i przpustnica sa czyste, czy ktores z nich wymaga wymiany?
dodam tez ze swiece kable i kopolke mam nowe i filtry tez i olej ;-)

czekam na wasza pomoc co by to uradzic, jako ze zjawisko to na gazie jest bardziej odczuwalne bo gaz no to czuly co utrudnia komfortowe uzywanie autka

na koniec jeszcze raz dodam ze zjawisko nie jest spowodowane instalacja LPG

pozdrawiam
_________________
820ti Coupe :-) raw power
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 17, 2007 14:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 17, 2007 14:09   

paff, mnie to wygląda na pierwszy rzut oka na problemy z silnikiem krokowym.
Nie ma jakiegoś posiadacza silnika serii K w Bydgoszczy? Moglibyście podmienić sprzęt i sprawdzić.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 15:49   

trzeba bedzie znalezc jakiegos roverkowicza w bydgoszczy z silnikiem K ;-) czy ktos z bydgoszczy chetny na taka przymiarke?

a tak poza tym to macie inne podejzenia?? doswiadczenia??
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 17:18   

Z gory uprzedzam ze nie znam silnikow benzynowych jakie sa w Roverkach ale moze bedzie to chociaz jakas mala wskazowka.

Mianowicie jezdzilem wczesniej golfem w benzynce i tez mialem podobne objawy - okazalo sie ze czujnik polozenia walu (inaczej czujnik Halla) odszedl na tamten swiat :wink:

Nie wiem czy przy tych silnikach jest taki czujnik ale mysle ze tak i jego tez nalezaloby sprawdzic.

Pozdrawiam
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 17:44   

piotreq, a jakie jeszcze miales objawy??
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 17:56   

Glowny objaw byl taki ze z powodu nierownych obrotow telepalo silnikiem na wszystkie strony.

Czasem obroty z 2000-3000 spadaly baaaardzo powoli i tez myslalem ze to silniczek krokowy. Po zamianie zadnej poprawy.

No i tak jak u Ciebie lubil sobie zgasnac niezaleznie czy zimny czy cieply...

Wymienialem uszczelke pod kolektorem ssacym i pod wtryskiem bo myslalem ze moze jakies lewe powietrze lapie i komp glupieje bo nie moze sobie dawki paliwa dobrac - nic z tego.

Pod kompa podlaczalem i zadnych bledow nie bylo.

Dopiero znajomy mechanik doradzil zeby jeszcze czujnik sprawdzic i sie okazalo ze padlina.

Po wymianie silnik zaczal cykac jak zegarek, rowno i bez zarzutu.

Jak znajdziesz u siebie ten czujnik to odepnij kable i zobacz co sie bedzie dzialo.

W golfie mialem tak ze czy podlaczony czy nie, silnik zachowywal sie tak samo, co wskazuje na jego uszkodzenie bo komp nie dostaje zadnych informacji.

Powodzenia
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 08:15   

ja mam podobny problem rover 420 Si

doszlo do takiego stanu, ze gasl nie na klimie (na klimie gasnie nadal)
ale to co pomoglo na nie klimie to wyjecie silnika krokowego i przesmarowanie pipka przesuwajacego przepustnice

narazie obroty sa ok jak jade na klimie to hamuje silnikiem :)
gorzej z ruszaniem z miejsca albo cofaniem na 70% gasnie bydle

jakby ci sie udalo to naprawic to koniecznie napisz i pomoz rowniez mi :)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 18, 2007 11:21   

Cytat:
Mianowicie jezdzilem wczesniej golfem w benzynce i tez mialem podobne objawy - okazalo sie ze czujnik polozenia walu (inaczej czujnik Halla) odszedl na tamten swiat

Typowym objawem padania tego czujnika jest opadanie wskazówki obrotomierza do zera podczas "sytuacji problemowych"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 12:58   

a gdzie sie znajduje czujnik położenia wału i jaki ma kolor w silniku 1.4Si 103km z roku 1998??

aaa i czy to urzadzenie psuje sie raz na dobrze czy obumiera po troszku az padnie na amen?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 13:21   

paff napisał/a:
a gdzie sie znajduje czujnik położenia wału i jaki ma kolor w silniku 1.4Si 103km z roku 1998??

Na zdjęciu poniżej zaznaczony jest strzałką. Kolor ? W tym silniku czarny w starszej serii K lubiały sie w kolorze BLUE :mrgreen: ale oczywiście tylko kolor wtyczki a nie czujnika. Czujnik ma kolor przybrudzony :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 13:27   

tak tak Tomi_114, bylem nieprecyzyjny :wink: :wink: :wink:

oczywiscie chodzilo o kolor obudowy/wtyczki. bardzo dziekuje za zdjecie pogladowe, postaram sie upolowac dziada ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 13:42   

paff napisał/a:
tak tak Tomi_114, bylem nieprecyzyjny :wink: :wink: :wink:

oczywiscie chodzilo o kolor obudowy/wtyczki. bardzo dziekuje za zdjecie pogladowe, postaram sie upolowac dziada ;-)


Przykręcony jedną śrubką na klucz 8mm. Przy sprawnych palcach :wink: zdemontujesz bez problemu :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Problem z obrotami
bemet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 14, 2008 15:16
bemet
Brak nowych postów [R45 2,0 d]Kłopoty ze wspomaganiem
misio46 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Kwi 23, 2010 18:49
Mazak
Brak nowych postów [R416] Kłopoty z elektryką
Dodatkowo uszczelka pod głowicą
RGB Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Mar 07, 2009 19:40
wieslaw61
Brak nowych postów [R416] Kłopoty z kałużami
misiekns Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Paź 01, 2015 07:50
Rebarts
Brak nowych postów [R400] Kłopoty z odpalaniem
hidyna Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Sty 04, 2009 12:52
misi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink