Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Klimatyzacja, a słabsze auto.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:10
[R414] Klimatyzacja, a słabsze auto.
Autor Wiadomość
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Sro Lip 18, 2007 19:55   [R414] Klimatyzacja, a słabsze auto.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

W końcu udało mi się zrobić klimatyzacje. Rurki mi pospawano, wykryto wilgoć w sterowniku ale to też naprawiono i gaz już pompuje i działa bardzo fajnie, tylko auto z włączoną klimatyzacją jest sporo słabsze (nawet dwa albo trzy razy mi zgasło). Czy jest możliwe, że jest to wina przewodów wysokiego napięcia (mają minumum 5 lat ;-) ) ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 18, 2007 19:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:30   

Witaj.
ownstlr napisał/a:
auto z włączoną klimatyzacją jest sporo słabsze (nawet dwa albo trzy razy mi zgasło). Czy jest możliwe, że jest to wina przewodów wysokiego napięcia (mają minumum 5 lat ) ?
.
Auto z włączoną klimatyzacją z reguły jest słabsze, tak więc musisz po prostu przyzwyczaić się do jazdy z klimą (np. przy ruszaniu trzeba dodać więcej gazu, niz w czasie ruszania z wyłączoną klimą). Żeby sprawdzić, czy przewody są ok wykonaj następujący test: wyłącz klimę i pojeździj sobie trochę (wiem, że obecnie to "średnia" przyjemność, przynajmniej u mnie było dzisiaj o 14.00 równiutko 35 st. w cieniu!). Jeżeli auto nadal będzie gasło, to znak, że coś nie teges.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:34   

Wydaje mi się, że coś jest nie tak, u mnie w 1,6 różnica jest prawie niewyczuwalna. O gaśnięciu auta przy włączonej klimie ZTCP było już na forum-chyba problem z przepustnicą poszukaj, bo nie pamiętam dokładnie.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 21:52   

mmaniek napisał/a:
u mnie w 1,6 różnica jest prawie niewyczuwalna

oj nie przesadzaj przy ruszaniu też czuć tą cegłówkę pod gazem ;) a nie zapominajmy, że silnik 1,4 jest troszkę słabszy (zwłaszcza przy tej samej karoserii).
Tak jak napisał krzych1, musisz się przyzwyczaić, że trzeba troszkę dodawać gazu przy ruszaniu (też mi się ze dwa razy zdarzyło zgasić jak naprawiłem klimę ;)) .
Jeśli chodzi o krokowca to włącz i wyłącz klimę na wolnych obrotach (tylko jak już się nagrzeje), wtedy jeśli krokowiec jest OK to powinieneś zaobserwować delikatny podskok obrotów ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:56   

moje autko jest wyczuwalnie slabsze - ale ja mam tylko 86KM - udalo mi sie zgasic ostatnio
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 13:11   

Cytat:
Wydaje mi się, że coś jest nie tak, u mnie w 1,6 różnica jest prawie niewyczuwalna.

Dziwne co piszesz. Może sugerujesz się tymi momentami pracy klimatyzacji, gdy sprężarka nie obciąża silnika?

U mnie w 620Si wyraźnie czuć momenty załączania i wyłączania się sprężarki. Auto staje się oczywiście wyczuwalnie słabsze...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 15:39   

Auto nigdy mnie nie zawiodło (nigdy mi nie zgasło) z wyłączoną klimą, a teraz to raz się przytrafiło na skrzyżowaniu i raz jak nawracałem. Może dlatego, że lubię czasami wcisnąć mocniej gaz ale wyczuwam, że silnik jest mocno osłabiony z włączoną klimatyzacją, szczególnie w niskim zakresie obrotów jest to odczuwalne. Uważacie, że to normalne przy 103KM 1.4L ? Bo możliwe, że się nie przyzwyczaiłem ale sądziłem, że różnica będzie troszke mniejsza ;-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 16:04   

ownstlr napisał/a:
Uważacie, że to normalne przy 103KM 1.4L

Aby odpowiedzieć na to pytanie musielibyśmy się chyba przejechać Twoim autem. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 16:10   

piter34 napisał/a:
Aby odpowiedzieć na to pytanie musielibyśmy się chyba przejechać Twoim autem. ;-)

No chyba tak ;-) Na dniach sprzedaję tego Roverka, bo sprawiłem sobie nowszego, a ten przechodzi w ręce kolegi i nie chcę, żeby miał z nim problemy i pretensje do mnie ;-)
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 18:08   

piter34 napisał/a:
Dziwne co piszesz. Może sugerujesz się tymi momentami pracy klimatyzacji, gdy sprężarka nie obciąża silnika?

Naprawdę różnica jest bardzo słabo wyczuwalna, byłem tym szczerze zachwycony po kupnie a to nie pierwsze moje auto, i nie pierwsze z klimą, które użytkuję. Nie mam powodu "wstawiać kitu" bo auta nie sprzedaję :wink: A po pracy silnika i układu wentylacji potrafię rozpoznać kiedy sprężarka jest załączona.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414]Słabsze sprężanie na 2 i 3 cyl. Przyczyna?
hablababla Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sty 07, 2015 23:25
hablababla
Brak nowych postów [R414] Klimatyzacja
wyciek czynnika chłodzącego
sebboll1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Cze 01, 2008 21:25
Jary
Brak nowych postów [r414]Klimatyzacja zaczyna chłodzić po ok. 10 min.
Kwiatek1906 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Wrz 13, 2012 19:24
Kwiatek1906
Brak nowych postów [R414, 97] Klimatyzacja i dziwne obroty silnika
pan-baran Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Maj 18, 2009 19:34
pan-baran
Brak nowych postów [R414] Klimatyzacja Diavia - Przycisk / Włącznik
Painball Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Lut 02, 2013 17:52
Painball



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink