Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Układ chłodzenia - dziwna przypadłość
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:10
[R400] Układ chłodzenia - dziwna przypadłość

po zmianie termostatu silnik się przegrzewa
Autor Wiadomość
misterx 



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 3
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 13:34   [R400] Układ chłodzenia - dziwna przypadłość
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam.

Temat chłodzenia jest dosyć często poruszany na tej grupie, mimo to odpowiedzi na mój problem nie znalazłem. Powiem więcej, jak do tej pory odpowiedzi również nie znalazłem u kilku różnych mechaników.
6 miesięcy temu zachciało mi się wymienić termostat, gdzyż silnik miałem ciepły tylko w lato i tylko na czerwonych światłach. I od tamtej pory walcze z przegrzewaniem się silnika. Myślę, że całą sytuacje najlepiej opiszą 2 przykłady.

Przykład 1.
Ustawienia:
regulator temperatury w kabinie ustawiony w połowie skali (=nagrzewnica odwarta "do połowy"), wentylator wylączony.

Wynik:
Wszystko jest idealnie, wskaźnik temperatury płynu osiąga położenie lekko poniżej połowy skali po 2 min. od uruchomienia silnika i ani nie drgnie niezależnie od tego czy się stoi w korku przy +30 st. czy się łamie ograniczenia prędkości przy -5 st. Nie dymi, płynu nie ubywa, w oleju żadnych śladów wody, jak również żadnych śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym.

Przykład 2.
Ustawienia:
regulator temperatury w kabinie ustawiony na min. (=nagrzewnica zamknięta).

Wynik:
Poziom płynu w zbiorniczku wyrownawczym zauważalnie rosnie, w momencie osiągnięcia wysokości korka wskaźnik temperatury płynu gwałtownie idzie do gory. Nie wiem co sie dzieje dalej, bo mam za słabe nerwy i w tym momecie odkręcam ogrzewanie i nawiew na maxa. Wentylator się załącza, ale to nic nie daje.

Jak do tej pory wymieniłem następujące elementy układu chłodzenia:
- korek zbiorniczka wyrównawczego
- termostat 2 razy (teraz mam oryginalny Rovera)
- chłodnicę (w akcie desperacji)
- czujnik temperatury, ten na wejsciu do chłodnicy (był walnięty)

Parę razy byłem na odpowietrzeniu. Byłem na chemicznym badaniu obecności spalin w układzie chłodzenia - brak takowych (czyli HGF raczej wykluczone).
Od początku podejrzewałem uszczelkę głowicy, ale w takim przypadku wydaje mi się, że otwieranie nagrzewnicy nic by nie dawalo.
Sam nie wiem, skończyły mi się juz pomysły. Może Wy coś podpowiecie?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 19, 2007 13:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 13:46   

Dla mnie to wygląda, jakby układ był gdzieś przyblokowany i nie miał obiegu. Jak otworzysz nagrzewnicę to obieg jest. Wniosek - albo coś jest zatkane albo węże gdzieś zamienione wlot <-> wylot. Otwarcie nagrzewnicy robi 'bypass' i wtedy jest OK.
Ale to takie luźne domysły tylko, bo chyba Ci to sprawdzali?
 
 
misterx 



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 3
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 13:56   

Paul napisał/a:
węże gdzieś zamienione wlot <-> wylot

w serwisie hondy sprawdzili podłączenie węży i wygląda na to, że jest ok (widziałem, że facet zagląda do Rave'a, wiec ja bym mu zaufał.)
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 14:03   

misterx napisał/a:
w serwisie hondy sprawdzili podłączenie węży i wygląda na to, że jest ok (widziałem, że facet zagląda do Rave'a, wiec ja bym mu zaufał.)

A sprawdzili drożność wszystkich węży i kanałów?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 14:13   

misterx, uzupełnij profil. Wstydzisz się swojego miejsca zamieszkania?

Co do problemu, to pamiętam problem użytkownika "Viniu". U niego po zamontowaniu termostatu też zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Skończyło się na wymianie głowicy... :(
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
misterx 



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 3
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 14:23   

piter34 napisał/a:
misterx, uzupełnij profil

jakoś mi sie zapomniało... :smile:

Paul napisał/a:
A sprawdzili drożność wszystkich węży i kanałów?

o właśnie, to będzie przedmiotem mojej następnej rozmowy z mechanikiem. Dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400 SDI sedan] Centralny zamek - dziwna przypadłość....
MSaigon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Gru 13, 2009 00:01
MSaigon
Brak nowych postów [R400] Układ chłodzenia
piter74 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Paź 16, 2008 12:17
des
Brak nowych postów [R400 1.6 1999r] Pomocy - układ chłodzenia.
Brak chłodzenia.
waldus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Mar 20, 2010 18:09
waldus
Brak nowych postów [R400] Pytanie o odpowietrzniki-układ chłodzenia
galken Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 23, 2009 20:41
jackelvis
Brak nowych postów [R400 1.6 '98] Pare problemów oraz układ chłodzenia świruje.
Artour Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 31, 2009 18:55
magneto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink