Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam.
Temat chłodzenia jest dosyć często poruszany na tej grupie, mimo to odpowiedzi na mój problem nie znalazłem. Powiem więcej, jak do tej pory odpowiedzi również nie znalazłem u kilku różnych mechaników.
6 miesięcy temu zachciało mi się wymienić termostat, gdzyż silnik miałem ciepły tylko w lato i tylko na czerwonych światłach. I od tamtej pory walcze z przegrzewaniem się silnika. Myślę, że całą sytuacje najlepiej opiszą 2 przykłady.
Przykład 1.
Ustawienia:
regulator temperatury w kabinie ustawiony w połowie skali (=nagrzewnica odwarta "do połowy"), wentylator wylączony.
Wynik:
Wszystko jest idealnie, wskaźnik temperatury płynu osiąga położenie lekko poniżej połowy skali po 2 min. od uruchomienia silnika i ani nie drgnie niezależnie od tego czy się stoi w korku przy +30 st. czy się łamie ograniczenia prędkości przy -5 st. Nie dymi, płynu nie ubywa, w oleju żadnych śladów wody, jak również żadnych śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym.
Przykład 2.
Ustawienia:
regulator temperatury w kabinie ustawiony na min. (=nagrzewnica zamknięta).
Wynik:
Poziom płynu w zbiorniczku wyrownawczym zauważalnie rosnie, w momencie osiągnięcia wysokości korka wskaźnik temperatury płynu gwałtownie idzie do gory. Nie wiem co sie dzieje dalej, bo mam za słabe nerwy i w tym momecie odkręcam ogrzewanie i nawiew na maxa. Wentylator się załącza, ale to nic nie daje.
Jak do tej pory wymieniłem następujące elementy układu chłodzenia:
- korek zbiorniczka wyrównawczego
- termostat 2 razy (teraz mam oryginalny Rovera)
- chłodnicę (w akcie desperacji)
- czujnik temperatury, ten na wejsciu do chłodnicy (był walnięty)
Parę razy byłem na odpowietrzeniu. Byłem na chemicznym badaniu obecności spalin w układzie chłodzenia - brak takowych (czyli HGF raczej wykluczone).
Od początku podejrzewałem uszczelkę głowicy, ale w takim przypadku wydaje mi się, że otwieranie nagrzewnicy nic by nie dawalo.
Sam nie wiem, skończyły mi się juz pomysły. Może Wy coś podpowiecie?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 13:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dla mnie to wygląda, jakby układ był gdzieś przyblokowany i nie miał obiegu. Jak otworzysz nagrzewnicę to obieg jest. Wniosek - albo coś jest zatkane albo węże gdzieś zamienione wlot <-> wylot. Otwarcie nagrzewnicy robi 'bypass' i wtedy jest OK.
Ale to takie luźne domysły tylko, bo chyba Ci to sprawdzali?
misterx, uzupełnij profil. Wstydzisz się swojego miejsca zamieszkania?
Co do problemu, to pamiętam problem użytkownika "Viniu". U niego po zamontowaniu termostatu też zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Skończyło się na wymianie głowicy...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum