Wysłany: Nie Lip 22, 2007 20:43 [R620] Klima-dziwne objawy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam !
Koledzy ma pytanie, może ktoś z Was miał podobny przypadek i mogłby mi pomóc:
Dziś po przejechaniku ok. 150 km z włączoną klimą z nawiewów zaczął wylatywać lekki dymek. Wyłączyłem klimę i objaw zniknął. Powtórnie włączyłem i znów leciał. Dojechałem do domu bez klimy a gdy po godzinie znów wsiadłem do auta i załączyłem klimatyzację jest wszystko OK. Co to mogło być ? Czy może to oznaczać początek jakiś problemów?
P.S.
1. Dodam, że napełniałem klimatyzację kilka dni temu
2. Mam lekko uszkodzony osuszacz (granulki trochę sie posypały, było je widać w przewodach)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 21:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 22, 2007 20:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy sprawdzali Ci szczelność układu?? i czy dodali przy napełnianiu markera UV
Dymek może oznaczać nieszczelność w parowniku
Zrobiłeś coś z tym osuszaczem, czy pozwalasz granulkom środka absorbujacego sobie krążyć po układzie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Czy sprawdzali Ci szczelność układu?? i czy dodali przy napełnianiu markera UV
Dymek może oznaczać nieszczelność w parowniku
Zrobiłeś coś z tym osuszaczem, czy pozwalasz granulkom środka absorbujacego sobie krążyć po układzie
Sprawdzali szczelność układu-było OK. Granulki zauważone zostały w jednym z zaworów, który został przez nie przyblokowany-zawór zmieniony. Osuszacz niestety z braku funduszy nie. Mam nadzieje, że wytrzyma mi jeszcze 1 sezon. Granulki napewno krążą w układzie, mam zamiar za rok wymienić osuszacz i przedmuchać układ.
P.S. Pomiar temp. powietrza wydmuchiwanego na 1 biegu klimatyzacji: 8,4 stopnia C. Trochę za dużo, nie ?
Ekspertem to ja nie jestem ale wydaje mi się że jest to normalne zjawisko powstałe w skutek różnicy temp.
Otwórz zamrażarke i będzie podobny efekt.
Wiem że zdarza się to sporadycznie ale w odpowiednich warunkach klimatycznych takie zjawska pary/dymu zachodzą.
Pierwszym razem tez sie wystrachałem i szukałem rozwiązania ale za drugim klimy nie wyłączyłem i obserwowałem co się wydarzy. I nic.
Nie ma co się stresować.
A te 8,4st C to ktoś wcześniej pisał że prawidłowa jest 12 st C u wylotu nawiewu. Zobacz w archiwum.
Wydaje mi sie że klubowicz maciej pisał o klimie.
na 1 biegu jest zawsze cieplej. Sprawdź na 3 lub 4 powinno być max 6°C
No i daj mu trochę pochodzić, jak chcesz przyspieszyć to potrzymaj na zamkniętym obiegu, zamknięte auto i tak 2000obr/min
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
na 1 biegu jest zawsze cieplej. Sprawdź na 3 lub 4 powinno być max 6°C
Hmmmm czy aby napewno?? Przed Jachranką mierzyłem temp. klimy w swojej bryce to właśnie na 1 była najniższa. Coś około 6 stopni. Im większy przepływ powietrza tym mniej czasu ma na ochłodzenie podczas przelatywania przez parownik. Tak se myślę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum