Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich!
Mój Rover 75 ma zdecydowanie za niskie i nierówne obroty, jest ociężały, słabo przyspiesza i silnik się trzęsie na biegu jałowym.W warsztacie powiedzieli mi, że przyczyną jest prawdopodobnie walnięta głowica. Uszczelka pod głowicą była już wcześniej wymieniana, a sama głowica naprawiana. Trzeba dodać, że miało to miejce w Anglii, a te ćwoki nie robią testu szczelności i planowania. Niedługo czeka mnie podróż do Polski, na razie uszczelka trzyma, olej i woda w chłodnicy ok., a silnik sie nie grzeje.
Mam pytanie, czy test na kompresję da jednoznaczną odpowiedż, jak można to jeszcze sprawdzić nie rozbierając silnika.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 14:39, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 17:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam!
W niedzielę jadę do polskiego mechanika,może coś poradzi, chociaż wątpię , bo już raz go oglądał i nic nie wymyślił, Jakie ustawienie rozrządu powinno być dla R75 1.8?
A co do kompresji, ile barów na każdy gar i jaka jest dopuszczlna różnica?
Pozdrawiam
Jakie ustawienie rozrządu powinno być dla R75 1.8?
Prawidłowe...
Poczytaj sobie artykuł na stronie klubowej. Dotyczy 1.4, ale w 1.8 jest tak samo.
Adiwu napisał/a:
A co do kompresji, ile barów na każdy gar i jaka jest dopuszczlna różnica?
AndrewS twierdzi, że ok. 15 i oczywiście róznica jak najmniejsza (mniej niż 1 bar...?)
Ja kiedyś jak w R200 sprawdzałem, to było ok. 12,5 i silnika dobrze chodził przez następne 40kkm.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
AndrewS twierdzi, że ok. 15 i oczywiście róznica jak najmniejsza (mniej niż 1 bar...?)
Coś w tym jest bo w nowym (60kkm przebiegu) silniku mam 14 a w starym było ok 11 ale jak było widac na Zlocie też dobrze chodził
W tym wątku było też o rozrządzie http://www.roverki.pl/for...ight=domino1985
Witam!
Znalazłem nowy polski warsztat, zrobią mi generalny przegląd i kompresję za 30 funtów, uważam, że to dobra cena.
Kompresję normalnie, jak robia to w Polsce, bo w Angli to wlewają jakiś odczynnik i czekają na jaki kolor się zabarwi, czyli i tak nic nie wiesz.
Zaczynam mieć nadzieję, że wreszcie ktoś go naprawi, bo męczę się juz tak 2 miesiące i nikt nie potrafił mi powiedzieć, co się właściwie dzieje. Robiłem nawet komputerową, diagnostykę i wyszła tylko sonda lambda, a po jej wymianie jest nadal tak samo, chyba,że mam walnięty komputer, ZOBACZYMY.
Pozdrawiam
Witam.
Kompresja do bani.
Diagnoza po obejrzeniu głowicy najgorsza, czyli pęknięta.
Mam pytanie: czy jak kupię używaną głowicę to muszę ją najpierw dać planować i czy warto bawić się w używaną?
Czy jakbym zdecydował sie na nową to też planować? Bo zależy mi na czasie
Mam pytanie: czy jak kupię używaną głowicę to muszę ją najpierw dać planować i czy warto bawić się w używaną?
Planować, a czy warto używaną...?
Wszystko zależy od stanu... Najlepiej kupić głowicę z gwarancją.
soulz (bodajże) przerabiał temat kupowania głowicy do 1.8 w R75. Poszukaj jego wątku. jest tam kilka pożytecznych informacji.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dzięki, uzyskałem odpowiedż na dręczące mnie pytanie tj; Czy będzie pasować taka do Rovera k-serii 1.4,1.6 i ,1.8 i zdaniem Senna tak. Mam okazję kupić nową za 400 funtów, słyszałem, że w tej cenie to chodzą używki, a nowa to dwa razy tyle.
Pozdrawiam
Glowice sa takie same, ale jezeli chcesz miec automatyczny napinacz to musi byc glowica z co najmniej 97 roku, a wogole to musi byc po 95 roku bo ma wieksze kanaly. Wiem ze piszesz ze jest nowa, ale wazne tez kiedy wyprodukowana .
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
witam.
odlew jest taki sam. może nie pasować napinacz (ja kupiłem z 97 i był napinacz manualny), druga sprawa to rozmiar zaworów (w 1.4 są mniejsze niż 1.6 i 1.8)
Witam!
Głowica okazała się własciwa, całe szcęście. Mam pytanie: po ilu dokładnie kilometrach muszę dokręcić śruby?
Czy można minimalnie podkręcić obroty, bo są wciąz za niskie ok. 650 i czy nie będzie to miało wpływu na ustawienia komputera?( dodam, że wymieniana była także przepustnica).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum