Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Tydzień temu kupiłem samochód i mam problem, w górnej części chłodnicy przy końcówce gwintowanej do której jest podłączony cienki przewód gumowy /tak jakby powrót/ wycieka płyn. Ta końcówka która jest wkręcana w chłodnicę rusza się widać że wcześniej było coś robione, co zrobić żeby usztywnić to łącze oraz uszczelnić by nie było wycieku gdyż poza tym chłodnica wygląda dobrze czy wystarczy uszczelnić silikonem odpornym na temperaturę?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 22, 2011 22:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 09:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam ja tez mam problem z chlodzeniem pisalem juz temat ale nie wiem gdzie jest moj temat powinien byc w porady i usterki ale nie ma i nawet nie wiem czy ktos odpisal czy nie nie wiem jak mam sie pruszac na tym forum pozdrawiam
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 18:35
darecki gb napisał/a:
Witam ja tez mam problem z chlodzeniem pisalem juz temat ale nie wiem gdzie jest moj temat powinien byc w porady i usterki ale nie ma i nawet nie wiem czy ktos odpisal czy nie nie wiem jak mam sie pruszac na tym forum pozdrawiam
A ten post, który cytuję to Twój pierwszy (do sprawdzenia w tym momencie pod avatarem więc nic wcześniej nie udało Ci się napisać. Swoje posty najprościej znajdziesz klikając w swój nick (prawa górna strona ekranu), a potem w "znajdź wszystkie posty darecki gb"
Przyglądając się dokładniej stwierdziłem, że wcześniej była tam końcówka z tworzywa, ale widocznie się ułamała i poprzedni właściciel nagwintował i wkręcił śrubę z otworem w środku, trzymało to do pewnego momentu i słuchałem różnych porad mechaników i na razie nie trafiły się dwie takie same. Chodzi mi oto czym ewentualnie uszczelnić gwint oraz połączyć metal z plastykiem /podobno to carbon / by było szczelne i odporne na temperaturę i ciśnienie gdyż jest to powrót na pompę,
Pozdrawiam
Chodzi mi oto czym ewentualnie uszczelnić gwint oraz połączyć metal z plastykiem /podobno to carbon / by było szczelne i odporne na temperaturę i ciśnienie gdyż jest to powrót na pompę,
Pozdrawiam
możesz spróbować użyć kleju epoksydowego "distal" (jeden z najmocniejszych klei odpornych na temperaturę oraz bardzo wytrzymały), łączy trwałą spoiną: metal, tworzywa epoksydowe, drewno, ceramikę, beton, styropian, minerały skalne (granity, marmur), wyroby azbestowe (eternit), , mocznikowe, ebonit itp. nadaje się do uszczelniania - w przypadku awarii - urządzeń grzewczych...
przed zastosowaniem możesz zrobić próbę, zastygnięty klej wrzucić do gotującej się wody jak nie ulegnie destrukcji, to wydaje mi się dobrym rozwiązaniem, temperatura płynu chłodniczego nie powinna osiągnąć 100'C.
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Dzisiaj rozmawiałem z kolegą tokarzem, który wytoczy mi śrubę z otworem z drobnym gwintem większym o 0,2 mm i całość wkręcę na klej odporny na temperaturę i ciśnienie. Jak wszystko będzie w porządku to dam znać. Dzięki za porady.
Pozdrawiam
całość wkręcę na klej odporny na temperaturę i ciśnienie.
chętnie dowiedział bym się (może inni też) jakiego kleju użyjesz, lub mechanik.
tak poszperałem w necie odnośnie klejów odpornych na temperatury i oto co znalazłem:
klej METALLKLEBER Y niemieckiej firmy Diamant, Odporność na nacisk do 250 N/mm²; max. temp. -30 / +130º C.
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Jestem w trakcie poszukiwań, klej musi być odporny na temperaturę i ciśnienie, ten klej co znalazłeś ma dosyć ciekawe właściwości tylko zastanawia mnie ta uniwersalność. Z tego co mi mówił mechanik trzeba takiego kleju, który połączy tworzywo z którego wykonana jest chłodnica z metalem. Jutro będę w serwisie spróbuję coś więcej ustalić.
Pozdrawiam
Wurth to mi się kojarzy tylko z klej do klejenia szyb.
Szukając tym razem nie w klejach a w silikonach, to to pewnie idzie dostać w większości motoryzacyjnych
K2 RED SILIKON 350C Wysokotemperaturowy silikon czerwony
Cytat:
o dużej wytrzymałości termicznej +350C. Absolutnie bezpieczny dla sond Lambda i komputerów pokładowych.
Zastępuje tadycyjne uszczelki korkowe, papierowe, azbestowe, filcowe i gumowe.
Odporny na oleje, smary, płyny chłodnicze, itp.
Nadaje się do wszystkich modeli i marek samochodów m.i. stosowany do uszczelniania:
pokryw zaworów, uszczelek termostatu, misek olejowych, pokryw wału rozrządu, pomp wodnych, pokryw mostów tylnych i innych.
cena około 10złotków
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Pisząc o Wurth miałem na myśli tego rodzaju specyfik. A tak gwoli sprawiedliwości to trudno porównać wyroby firmy Wurth ( nie mam z nią nic wspólnego ) z K2? I ta cena 10 zł. Aby jakość była wyższa niż cena. Jestem zwolennikiem nie przepłacania tylko za markę, ale w tej chwili namnożyło się tak dużo firm, które oferują produkty najlepsze w swoim mniemaniu gdy innym uznanym markom zajęło trochę czasu opracowanie i sprawdzenie jakości swoich produktów.
Chcę sie dowiedzieć, gdzie najtaniej mogę dostać chłodnicę do 620Ti, może być od diesela, bo tam szły takie same. Oczywiście mam na myśli używkę. Z góry dzięki za pomoc!
miałem ten sam problem użyłem kleju autoweld cx-80 odborny na temperatury kwasy itp itd auto jeździ tak już od września i jest spokój nic nie wycieka, wcześniej miałem omawiany distal ale była to porażka po 2 tygodniach element zaczynał się odklejać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum