Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam!
Od dwoch miesięcy jestem posiadaczem hondy accord 2.0 tdi, rocznik 1996 a zatem z silnikiem rovera 620. Moj problem polega na tym, ze po przejechaniu jakis 20 km auto szarpie (w czasie jazdy i na wolnych obrotach rowniez) i strasznie dymi na czarno.odwiedzilem juz 3 mechanikow (kazdy rozkłada rece), wymienilem sterownik pompy wtryskowej, czujnik spalin, katalizator,rozrząd i dalej nic a podlaczenie pod komputer nie wchodzi w gre bo komputer nie widzi silnika (widzi ABS, puduszki).Zauwazylem ze szarpie kiedy silnik jest nagrzany (najczesciej dzieje sie to kiedy jest goraco na zewnatrz). Jezeli ktos moze mi pomoc, to bardzo prosze o rady bo mam juz desperackie mysli...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 22:04, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 10:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymieniałeś rozrząd, więc może kąt wtrysku być przestawiony.
Dymienie może być spowodowane nieszczelną rurą na trasie turbina-IC(o ile posiadasz)-kolektor dolotowy (ogólnie nie zaszkodziłoby przeczyścić)
Może jeszcze nie zaszkodziłoby sprawdzić przepływkę (często się zdarza że umierają
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 14:52
Świeci się lub mruga "check engine"?
Sprawdź najpierw błędy odnotowane przez komputer. Instrukcja jak się to robi jest na stronie klubu, a dokładnie tutaj: http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 Napisz nam co wyszło. Co do dymienia to może być spowodowane złym kątem wtrysku, jak kolega wcześniej wspomniał. A samo przerywanie jak i wiele innych objawów w tym silniku może być spowodowane uszkodzeniem wiązki przewodów idących po jego lewej stronie aż do pompy wtryskowej, zatem warto je obejrzeć bardzo dokładnie. Popróbuj i napisz nam swoje spostrzeżenia, postaramy się pomóc.
w warsztacie mechanik sprawdzal mi przewody ale zobacze jeszcze raz.I co to takiego ta przeplywka?Czy chodzi o przeplywomierz powietrza?Ten czujnik ktory jest za filtrem powietrza na rurze doprowadzajacej powietrze?moj ojciec nie jest mechanikiem samochodowym ale naprawia ciagniki i kombajny i mowil ze to wyglada na to jakby brakowalo mu powietrza.I w ogole jak dojezdzam do skrzyzowania i ato chodzi na wolnych obrotach to wzkazowka obrotomierza delikatnie podskakuje,Tak jest caly czas.a jak zaczyna szarpac i sie dlawic to wzkazowka szaleje.
No wlasnie ktos mi juz tez radzil sprawdzic wlasnie ten przeplywomierz?A wiesz moze jak to zrobic?Czy po prostu wymienic na nowy?I jestem z leszna wlkp.PL
Najpierw go odłącz i sprawdź, jak będzie jeździł ? Jak będzie lepiej, to do wymiany. Jak to samo, to trza szukać dalej
Zakładam, że filtr powietrza masz OK?
PS. Dopisz w profilu model R i rok
PS2. W jakich rejonach śmigasz?
Filtr jest nowy,i podczas szarpania wyciagnalem ten czujnik i bez zmian.Dalej swirowal.
A smigam glownie w najblizszych okolicach leszna i czesto na wloszakowice
Qrcze, nie mam pomysłu jakaś kabelkologia może?
W Osowej Sieni jest dobry magik od diesli - może u niego spróbuj? Obejrzyj najpierw dobrze kable i sprawdź filtr paliwa.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lip 31, 2007 09:16
Nie możesz sam najpierw sprawdzić czy masz jakieś błędy w kompie? Dałem Ci link do opisu tej operacji. A sprawdzenie wiązki polega na rozwinięciu całej izolacji i dokładnemu przyjrzeniu się wszystkim przewodom. Dobrze też spryskać wszystkie kostki płynem do czyszczenia styków. Ja rozwijałem izolację 3 razy zanim znalazłem małe przetarcia, dlatego proponuję to zrobić bardzo dokładnie.
Sprawdź też faktycznie doprowadzenie powietrza - ściągnij obudowę filtra i przepływkę i zajrzyj czy coś Ci nie blokuje dolotu. Był już przypadek "żółtego jesiennego liścia", który skutecznie dławił silnik .
PS>Jeżeli odpinałeś przepływomierz to komputer wyświetli Ci jego błąd przy odczycie, zatem nim akurat w tej chwili się nie sugeruj.
Tak więc na początek: odczyt błędów z komputera!!!
[ Dodano: Wto Lip 31, 2007 10:18 am ]
Paul napisał/a:
PS. Twoje auto to nie VW Nie TDI tylko SDI
Kolega ma Accorda, chociaż w avatarze jest rover , proponowałbym to poprawić, żeby nie było zamieszania. Nie bój się, nikt tu hondy nie będzie dyskryminował , a będziemy mieli jasność próbując pomagać przy ewentualnych usterkach.
W hondzie ten silnik oznaczony jest jako TDi , ale jak zwał tak zwał.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lip 31, 2007 15:25
marek26556 napisał/a:
Własnie chcialem sprawdzic te błedy i nie ma tego komputera nad pedalami ani nigdzie pod kierownica
W 600ce wtyczka jest po stronie pasażera, pod plastikiem maskującym w okolicach nóg mocowanym na trzy zaczepy (przed drzwiami). Myślę, że w Accordzie będzie tak samo. Szukaj i błyskaj , no i zaraz nam tu napisz co wybłyskało.
Bylem u mechanika, szukal tej wtyczki i nic...ani z jednej ani z drugiej strony. Jest jakas pod schowkiem ale z niej nie idzie sie polaczyc z silnikiem.Mechanik twoerdził ze musi byc jakas druga ale nie mogl jej znalezc. Umowilem sie na termin i bedzie probowal polaczyc sie bezposrednio z silnika.
witam, ja rownez mialem taki problem, kazdy mechanik obstawial pompe wtryskowa lub nastawnik.Panowie,,, pompa jest elektroniczna , u mnie, zdarzaja sie tez mechaniczne, jesli pompa jest elektroniczna to sprawdzie dzialanie alternatora, z mojego przykladu bylo tak dosc dlugo az wkoncu pasek od altka pekl, i po wymianie regulatora napiecia oraz diod autko chodzi jak nowe, i juz nic sie nie dzieje. . Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum