Samochód stoi u mechanika, elektryk sprawdził wszystko razem z mechanikiem stwierdzili ze to komuter
[ Dodano: Czw Lip 26, 2007 12:30 pm ]
wracają do zasad kącika przepraszam ale nie miałem czasu na przeczytanie. Dzisiaj dopiero moje pierwsze logowanie więc jak możesz napisz o co chodzi
tak świece i przewody sa sprawdzone.
Ocxzywiście zacząlem od tych rzeczy
wtryski sa sprawne, iskra dochodzi. Komputer nie podaje na 2 wtryski (działaja ponieważ sprawdziliśm,y na krotko podłączeniei podaja paliwo)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lip 26, 2007 11:50
Wystarczy że będziesz się stosował do zasady : model samochodu i np rocznik lub inne pomocne dane zamknięte w kwadratowym nawiasie, o tak np. [R214 v8 '97] później temat w wersji uproszczonej ale informującej o co chodzi np "problem z komputerem"
W całości to by wyglądało tak : "[R214 v8 '97] problem z komputerem"
Co do twojego problemu to myślę ze nie koniecznie może chodzić o komputer. Czy mechanicy stwierdzili że na drugim cylindrze wtryskiwacz nie dostaje sygnału sterowania z komputera? bo to by była podstawa do takich twierdzeń - jeżeli jednak brakuje tylko iskry to myślę że to sprawka aparatu zapłonowego - było albo na forum albo na stronie roverki.pl coś na ten temat odnośnie silników serii K - ponoć czasami trzeba z nim zrobić porządek.
Opisz może dokładnie jak do tego doszło jakie objawy jak się teraz zachowuje im więcej informacji podasz tym łatwiej ludzie którzy się na tym znają - a na tym forum jest takich bez liku - będą mogli ci pomóc.
Komputer nie podaje na 2 wtryski (działaja ponieważ sprawdziliśm,y na krotko podłączeniei podaja paliwo)
U Ciebie jest wtrysk grupowy 2+2. Widocznie komputer nie wie kiedy ma podać paliwo na te 2 wtryski. Ma to wiedzieć od czujnika położenia wału korbowego. Sprawdziłbym go.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wiec zaczynam od poczatku:
Rano odpalony zaczął chodzic na 2 cylindry.
Sprawdzilłem świece - ok, kable - ok.
Zawiozlem samochód do mechanika (znajomy)
sprawdził wszystko tak twierdzi i elektrykiem doszli do wniosku ze to komputer ot cala prawa.
Samochód stoi u mechanika, elektryk sprawdził wszystko razem z mechanikiem stwierdzili ze to komuter
No to jak masz pewność to szukaj kompa. Mi też tak mechanik powiedział, że komuter (to było zaraz po kupnie pierwszego ROVERKA). Z tym, że powiedział, że to komputer po wymianie:
- kompletnego rozrządu, świec, przewodów WN, swiec, pompki apliwa itp itd...
A okazało się, że uszkodzony był palec pod kopułką... więc mechanikowi aż tak bym nie ufał...
Bartek30 napisał/a:
wracają do zasad kącika przepraszam ale nie miałem czasu na przeczytanie. Dzisiaj dopiero moje pierwsze logowanie więc jak możesz napisz o co chodzi
PRZECZYTAJ a będziesz wiedział o co chodzi...
[ Dodano: Czw Lip 26, 2007 12:59 pm ]
Bartek30 napisał/a:
sprawdził wszystko tak twierdzi i elektrykiem doszli do wniosku ze to komputer ot cala prawa.
Bo tak najprościej... Zaytuje jednego "fachowca" - "Jak sie Rover psuje to napewno komuter"
iskra jest na wszystkie świece
wtryski działaja podłączone na krotko
[ Dodano: Czw Lip 26, 2007 1:15 pm ]
wtrysk nie dostaje impulsu by sie otworzyć. Po wyciągnięciu wtrysków i podłączeniu do sterownika i do masy otwieraja sie wszystkie
ZTCW to za iskrę odpowiedzialny jest rozdzielacz, a czujnik położenia wału podaje sygnał dla kompa, który korzysta z niego do celów różnistych (m.in. wtrysk)
"The flywheel incorporates a reluctor ring which consists of 32 poles spaced at 10° intervals, with 4 missing poles at 30°,60°, 210° and 250°. The missing poles inform the ECM when to operate the groups of injectors. When the flywheel rotates, as a pole passes the CKP sensor it disturbs the magnetic field inducing a voltage pulse in the coil. This pulse is transmitted to the ECM."
To samo (prawie), ale w książce dot. systemów wtryskowych:
"Sygnał inicjujący zapłon i wtrysk pochodzi z czujnika położenia wału korbowego
zamontowanego w pobliżu koła zamachowego. Czujnik położenia wału korbowego ma
elektromagnes, który emituje pole magnetyczne. Na kole zamachowym znajduje się krążek reluktora z 34 stalowymi występami rozmieszczonymi w regularnych odstępach co 10°. Podczas obrotu koła zamachowego występy reluktora przecinają pole magnetyczne. Powstaje prąd o zmiennym napięciu, który jest wskaźnikiem prędkości pojazdu. Dwa brakuj ce występy (umiejscowione co 180°) odpowiadają GMP i oznaczają położenie wału
korbowego zmianą wartości sygnału podczas obrotu koła zamachowego). Jeden brakujący występ odpowiada GMP 1. i 4. cylindra, a drugi 2. i 3. cylindra."
Ja bym nie mógł spać po nocach, gdybym tego czujnika nie sprawdził.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
rozumiem ale iskra jest. na wszystki9ch 4 cylindrach. a gdyby nie podawal na 2 wtedy nie zapalilo by auto. Jestem mechanikiem z zawodu. nie podawal by wtrysku i iskry
a iskre podaje
dziekuje ci bardzo za pomoc pewnie nie poradzilbym sobie a teraz jestem coraz bardziej przekonany ze chodzi o komputer
ale jest problem z dostaniem o takich samych nuymerach
przynajmniej w poznaniu
rozumiem ale iskra jest. na wszystki9ch 4 cylindrach.
Hmm. Iskra jest, bo czujnik położenia wału raportuje o położeniu dla 2 wtrysków. Cewka działa przecież cały czas, palec się kreci i jest iskra na każdej świecy.
Bartek30 napisał/a:
a gdyby nie podawal na 2 wtedy nie zapalilo by auto.
Nie rozumiem.
Skoro nie podaje na 2 wtryski to co nam z iskry na tych 2 cylindrach, skoro nie będzie paliwa?
Bartek30 napisał/a:
nie podawal by wtrysku i iskry
a iskre podaje
Już napisałem dlaczego.
Napięcie na cewce jest, bo komp odbiera info o kręcącym się wale.
2 wtryski nie pracują, bo... no właśnie. Moim zdaniem warto sprawdzić ten czujnik poł. wału.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Sprawdziłbym najpierw dobrze przewody z sterownika do wtrysku, może jest gdzieś przerwa. Jeśli są dobre to sprawdzić należy na nich zasilanie. Jeśli dobre, sprawdzić stopień wyjściowy w sterowniku, czasami siada. Sądzę że jeśli jest iskra to czujnik wału pracuje, jak już to stopień mocy sterowania wtryskiem.
rozumiem ale iskra jest. na wszystkich 4 cylindrach. a gdyby nie podawal na 2 wtedy nie zapalilo by auto. Jestem mechanikiem z zawodu. nie podawal by wtrysku i iskry
a iskre podaje
Ja mechanikiem nie jestem, ale dla mnie czujnik poł. wału nie ma wiele wspólnego z podziałem iskry na cylindry - od tego jest ROZDZIELACZ. Czujnik melduje tylko o ruchu wału i jego położeniu dla wtrysków, obrotomierza itp.
Czy to naprawdę taki problem sprawdzić, jak radzi Piter, zamiast pakować się w koszty wymiany kompa, bo coś się komuś zdaje? Z tym zawsze zdążysz, a zaoszczędzić możesz
Panowie na poczatku serdecznie dziekuje za wskazowki (oczywiscie okazalo sie ze to nie komputer ale od poczatku)
dzisiaj rano znalazlem doslownie 100 metrow od mojego bloku elektromechanika
oczywiscie rano podszedlem pytajac czy nie boi sie rovera. I czy podejmie sie sprawdzenia komputera. Odpowiedzial ze ma program koncowke do komputera i oczywiscie podejmuje sie. Szybko podstawilem roverka, Pan kazal zadwonic okolo 14.00. Zadzwonilem pol godziny temu. Pan milym glosem oznajmil ze autko gotowe. (jak zaprowadzalem autko pan powiedzial ze podlaczenie do komputera 60 zl lacznie z diagnoza - serwis chcial 250)
okazalo sie ze kabelek byl przetarty w wiazce kablow. Taki banal. Od razu porposilem by sprawdzil rozrusznik bo od czasu do czasu nie chcial krecic.
A TERAZ NAJWAZNIEJSZE:
za cala naprawe zaplacilem 100 zł lacznie z rozrusznikiem
Wiec jesli ktos potrzebuje dobrego elektromechanika polecam garaco
warsztat niesci sie w Poznaniu w naramowicach
Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje wszystkim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum