Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Mam pytanko czy ktos moze wiedziec co to za odgłosy wału jakby ocieranie w okolicach krzyni biegów Mysłałem ze to podpora wału w tylniej części i ja wymieniłem ale sie okazało ze to nie to. Pomocy bo z tym nie da sie jezdzic. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 14:58, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 29, 2007 12:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam pytanko czy ktos moze wiedziec co to za odgłosy wału jakby ocieranie w okolicach krzyni biegów
Trudno wyczuć tak na odległość.
Może coś tam poprostu ociera o wał, a może łożysko na wyjściu ze skrzyni, a może coś (jakiś wiórek, albo kamyk) wlazło pod uszczelniacz .
Najprościej chyba zdiagnozujesz na podnośniku słuchając od spodu jak ktoś "jedzie"
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Mam pytanko czy ktos moze wiedziec co to za odgłosy wału jakby ocieranie w okolicach krzyni biegów Mysłałem ze to podpora wału w tylniej części i ja wymieniłem ale sie okazało ze to nie to. Pomocy bo z tym nie da sie jezdzic. pozdrawiam
W okolicy skrzyni znajduje się reduktor. Sprawdź wycieki, poziom oleju w reduktorze. Serwis zaleca uzupełnianie oleju w reduktorze i w tylnim moście co 11 tys km. Podobno jak jest za mało oleju to zaczyna hałasować ale osobiście tej pogłoski nie miałem okazji sprawdzać.
Pozdrawiam
Paweł
Rover 420Sdi, 98r, 200tys
Land Rover Freelander, 2004r
dzieki wielkie musze wiec pojechac na jakis podnosnik a wycieki mam z tylnego reduktora, tylko powiedz jak mam to uzupełnic i jaki olej nalac. Mam jeszcze jedno pytanko byłem dzis w terenie i mi sie zawiesił samochodzi i zastanawiam sie dlaczego wszystkie koła sie nie kreca jak jest 4x4, no chyba ze ja czegos nie rozumiem w 4x4. dzieki
A słyszałeś o czymś takim jak mechanizm różnicowy (a dokladniej mechanizm mostu tylnego/przedniego)
Kiedy jakieś koła nie są obciążone to one się kręcą, a te obciążone nie, chyba, że masz kontrolę trakcji
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Kolego jak masz wycieki to koniecznie natychmiast uzupełnij olej może być do reduktora mobil shc 75w90, najczęściej z reduktora puszcza na o-ringu łączącym skrzynie z reduktorem ,być może wystarczy dokręcić śruby reduktora bo często się same luzują . Jak masz trakcję sprawną to powinna ci w trakcie uśliżgu zapalać kontrolka na tablicy , jeśli ci się zapala a koła się nie kręciły to całkiem pewne że wiskoza ci rozleciała się i tył nie ma napędu. Jeszcze jedno do mostu ten sam olej co reduktor a skrzynia TYLKO TEXACO MTF94 mają koledzy na forum lub w servisie, i w tych trzech przekładniach co 10kkm wymiana a napewno pojeździ długo. A jak masz skręcone koła do oporu i ruszasz do tyłu lub do przodu i wciskasz pedał sprzęgła i auto staje? jak tak to wiskoza dobra jak nie ma oporu to padaka. Odpisz co tam u ciebie z wiskozą, i popraw temat bo piter ci zablokuje ( w nawiasie kwadratowym marka model silnik a poza nawiasem temat)
Jak masz trakcję sprawną to powinna ci w trakcie uśliżgu zapalać kontrolka na tablicy , jeśli ci się zapala a koła się nie kręciły to całkiem pewne że wiskoza ci rozleciała się i tył nie ma napędu.
ESP czyli kontrola trakcji włącza się powyżej 50 km/h.
Pozdrawiam
Paweł
Rover 400Sdi, 98r, 200tys
Land Rover Freelander, 2004r
Włącza sie kontrola trakcji napewno poniżej 50km/h, po to nawet aby nie zawisł kolega nasz tak jak napisał gdy jedno z przodu i jedno z tyłu koło się kręci
Jak masz trakcję sprawną to powinna ci w trakcie uśliżgu zapalać kontrolka na tablicy , jeśli ci się zapala a koła się nie kręciły to całkiem pewne że wiskoza ci rozleciała się i tył nie ma napędu.
ESP czyli kontrola trakcji włącza się powyżej 50 km/h.
Pozdrawiam
Paweł
Rover 400Sdi, 98r, 200tys
Land Rover Freelander, 2004r
Ech ech ech Panowie! ESP to nie kontrola trakcji. ESP to system stabilizacji toru jazdy. A kontrola trakcji ma skrót TC i działa cały czas szczególnie przy niskich prędkościach gdy koła zaczynają się ślizgać.
A co do mojej usterki to oleje jade kupic i wezme sie wreszcie za robote. Jeszcze jedo, przy ruszaniu na skreconych kołach najczęsciej w prawo mam stuki w tylnej czesci(chyba reduktor) czy to moga byc te wiskozy do wymiany
[ Dodano: Sro Sie 01, 2007 9:19 am ]
koledzy a tak ja w/w to co ta wiskoza i ile mnie o moze kosztowac bo jak sie przekonałem to zamienniki to ciezko zakupic.
wiskoza jest jedna i mieści sie na wale napędowym miedzy dwoma podporami , odpowiedz czy ci hamuje na skręconych kołach, a to co stuka to mogą być przeguby na tylnich półosiach. opisz dokładniej dzwięki i objawy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum