Wysłany: Wto Sie 07, 2007 11:26 [214Si]felgi alu/stalowe kontra sruby
wlasnie dokonalem zakupu alufelg oryginalnych roverowskich 15''
o takie o
i teraz mam takie zapytanko czy bede musiał też wymienić śruby bo np. może okazac się ze te które mam teraz przy stalowkach mogą być za krótkie w stosunku do alufelg... czy tez beda pasowac?
i jeszcze jedno pytanko mi sie nasunelo: bo oryginalnie na tych alusach zalozone sa opony 185/55 czy np da sie zalozyc na nie opony o szerokosci 195? chyba nie, nie?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 11:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
teraz mam takie zapytanko czy bede musiał też wymienić śruby bo np. może okazac się ze te które mam teraz przy stalowkach mogą być za krótkie w stosunku do alufelg... czy tez beda pasowac?
Tam są szpilki i nie musisz ich wymieniać. możesz sie pokusić o ładniejsze nakrętki ewentualnie (np. chromowane).
xROnx napisał/a:
oryginalnie na tych alusach zalozone sa opony 185/55 czy np da sie zalozyc na nie opony o szerokosci 195? chyba nie, nie?
da sie założyć bo sam na takich (i nie tylko ja jeżdżę. Najpopularniejszy i najtańszy rozmiar to 195/50 R15.
To znaczy nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodziło o to czy te sruby ktorych teraz używam i trzymają felge stalową będą odpowiednie długie żeby dociągneły bezpiecznie i prawidłowo alufelgę bo np alufelga jest grubsza..
a co do opon to super ze 195 wejda:) uspokoiłeś mnie
taaa.... wiedziałem co wybrać:) jak tylko dojdą i w końcu kupię aparat cyfrowy(poprzedni bratowa zniszczyła)co nastąpi w tym tygodniu to oczywiście w końcu foteczki na forum zamieszczę
wlasnie jak mialem oryginalne felgi 15* przy swojej R600 i zamienilem na 17* z R800 coupe turbo, to musze zmieniac te nakretki np z wiekszym lebkiem? czy moga zostac te co byly oryginalnie ;?
Wysłany: Sro Sie 08, 2007 07:03 Re: [214Si]felgi alu/stalowe kontra sruby
xROnx napisał/a:
wlasnie dokonalem zakupu alufelg oryginalnych roverowskich 15''
o takie o
i teraz mam takie zapytanko czy bede musiał też wymienić śruby bo np. może okazac się ze te które mam teraz przy stalowkach mogą być za krótkie w stosunku do alufelg... czy tez beda pasowac?
i jeszcze jedno pytanko mi sie nasunelo: bo oryginalnie na tych alusach zalozone sa opony 185/55 czy np da sie zalozyc na nie opony o szerokosci 195? chyba nie, nie?
ładnisie są, moim zdaniem ładniejsze od moich ale i szerszeniowe sa !@!$#..... ste (look na avatar)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sro Sie 08, 2007 08:05
J proponowałbym Ci wymianę śrub na takie do alusów( śrub nie szpilek bo szpilki to jest śruba z nakrętką) kiedyś kupowałem nowe alusy do Peugeota 206 i przy zakupie dostałem kpl. śrub po porównaniu okazało sie że różnią się długością i profilem stożka. Może okazać się że jak przykręcisz zwykłymi śrubami to albo zerwiesz gwint bo mało sie wkręci lub nie dokładnie dociągniesz bo inny jest stożek.
Ale w R200 SZPILKI są na stałe nabite w piastę i bez poważniejszej operacji nie da sie ich wymienić i pozatym, nie ma potrzeby. Jeśli już to wystarczy wymienić nakrętki. Do tych felg należy stosować nakrętki sferyczne M12x1,5. Orginalnie fabryka zakładała nakretki chromowane i zamknięte z jednej strony.
Ale tam na tej aukcji, znaczy na zdjęciu są też śruby, i to są te chromowane + jedna anty kradziejska na każde koło, tylko kapsla takiego maskującego nie ma na tej co widać najbliżej, na tej z tyłu już jest, niech ci z tymi śrubami to sprzeda.
Kris przecież masz R200 i masz SZPILKI a nie śruby a to co widać to NAKRĘTKI ZAMKNIĘTE. Ta jedna to może jest antykradziejska, ale na 100% nie da się tego stwierdzić, bo fotka jest za mało dokładna. Zresztą ta aukcja to chyba została pokazana, żeby było wiadomo o jakie felgi chodzi Jeśli chodzi o nakrętki chromowane, to szukałbym na jakichs szrotach roverkowych, albo zagadnął Tomiego_114. Może będzie miał komplet do opchnięcia
Kris przecież masz R200 i masz SZPILKI a nie śruby a to co widać to NAKRĘTKI ZAMKNIĘTE. Ta jedna to może jest antykradziejska, ale na 100% nie da się tego stwierdzić, bo fotka jest za mało dokładna. Zresztą ta aukcja to chyba została pokazana, żeby było wiadomo o jakie felgi chodzi Jeśli chodzi o nakrętki chromowane, to szukałbym na jakichs szrotach roverkowych, albo zagadnął Tomiego_114. Może będzie miał komplet do opchnięcia
sory że się źle wyraziłem, to są na 100 % nakrętki zamknięte na szpiliki na tej aukcji, takie same jak mam ja i chyba innych w R200 możliwości nie było i na zdjeciu widać je dokąldnie i daje sobie ręke uciąć koło łokcia jak to nie jest to.
no to juz je mam w odmu te aluski.od str zewnetrznej normalne slady uzytkowaniaa czyli gdzie niegdzie(szczegolnie na przednich)otarcia rantow.... ALE. dogadalem sie ze sprzedajacym zeby mi dorzucil wlasnie te szpilki. juz teraz wiem o co wam chodziło z nimi.W roverach jest odwrotnie niz przewaznie w autach(w sumie wersja roverowska jest wygodniejsza bo nie trzeba sie meczyc zeby otworem felgi trafic w otwor w piascie ) czyli nei ma srub tylko z piasty wystaja takie nagwintowane bolce i zaklada sie na nie felge i dokreca tymi szpilkami badz tez nakretkami(jak zwal tak zwal) dostalem w sumie 16szt szpilek z czego dwie sa jak to nazwaliście antyzłodziejskie bo idze je odkrecic tylko za pomoca takiej nakladki(ktora cale szczescie mam w komplecie). jedna zastanawia mnie jedna rzecz. jak dokrecic badz odkrecic te pozostale szpilki? bo one maja tak jakby nakładke chromowana ktora tam miinimalnie sie rusza.ona sie zdejmuje czy po prostu na nia przychodzi klucz i sie "kreci"?
nakładkę chromowaną?? ja mam po prostu pochromowane nakrętki i nic mi się nie rusza i na ten chrom zakłądam klucz i odkręcam. A ta nakładka jest plastikowa czy metalowa??
ok zrobilem fotke
od lewej: szpilka, antykradziejka, nakladka na antykradziejke.
wydaje mi sie ze ta "nakladka" na szpilke jest albo z plastiku albo z aluminium albo z czegos podobnego do aluminium. bo gdy zerkne od str otworu w szpilce(od str gwintu)to widac jakby otwor ale jest zaslepiony ta "nakladka"...
To od lewej to jest właśnie twoja antyzłodziejka z założoną nakładką maskującą (żeby ładnie wyglądało na feldze. Ściąga to się takim okrąglym plastikowym kluczem.
no to u mnie są inne nakrętki (nie szpilki szpilka to to drugie co wystaje z piasty i na co nakręcasz nakrętkę Te co są u Ciebie to wyglądają na nakładki ze stali "ładniewyglądającej" Jeśli uda Ci sie założyć na nakrętkę w obecnym stanie (z tą nakładką) klucz 19mm to znaczy, że ta nakłądka jest niezdejmowalna. Zreszta patrząc na fotkę to widać na niej ślady od klucza. Ja bym dokręcał tak jak jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum