Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si]felgi alu/stalowe kontra sruby
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:32
[214Si]felgi alu/stalowe kontra sruby
Autor Wiadomość
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

  Wysłany: Wto Sie 07, 2007 11:26   [214Si]felgi alu/stalowe kontra sruby

wlasnie dokonalem zakupu alufelg :mrgreen: oryginalnych roverowskich 15''
o takie o :)
i teraz mam takie zapytanko czy bede musiał też wymienić śruby bo np. może okazac się ze te które mam teraz przy stalowkach mogą być za krótkie w stosunku do alufelg... czy tez beda pasowac?
i jeszcze jedno pytanko mi sie nasunelo: bo oryginalnie na tych alusach zalozone sa opony 185/55 czy np da sie zalozyc na nie opony o szerokosci 195? chyba nie, nie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 07, 2007 11:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 11:54   

xROnx napisał/a:
teraz mam takie zapytanko czy bede musiał też wymienić śruby bo np. może okazac się ze te które mam teraz przy stalowkach mogą być za krótkie w stosunku do alufelg... czy tez beda pasowac?


Tam są szpilki i nie musisz ich wymieniać. możesz sie pokusić o ładniejsze nakrętki ewentualnie (np. chromowane).
xROnx napisał/a:
oryginalnie na tych alusach zalozone sa opony 185/55 czy np da sie zalozyc na nie opony o szerokosci 195? chyba nie, nie?

da sie założyć bo sam na takich (i nie tylko ja ;)) jeżdżę. Najpopularniejszy i najtańszy rozmiar to 195/50 R15.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 07, 2007 12:14   

To znaczy nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodziło o to czy te sruby ktorych teraz używam i trzymają felge stalową będą odpowiednie długie żeby dociągneły bezpiecznie i prawidłowo alufelgę bo np alufelga jest grubsza..
a co do opon to super ze 195 wejda:) uspokoiłeś mnie
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 13:14   

ta te "szpilki" które masz wystarczą do właściwego umocowania i przykręcenia tych felg :) W końcu felgi też są orginalne i to te najładniejsze do R200 :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 07, 2007 13:29   

taaa.... wiedziałem co wybrać:) jak tylko dojdą i w końcu kupię aparat cyfrowy(poprzedni bratowa zniszczyła)co nastąpi w tym tygodniu to oczywiście w końcu foteczki na forum zamieszczę
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 16:40   

Brt napisał/a:
i to te najładniejsze do R200 :D ;)
xROnx napisał/a:
taaa.... wiedziałem co wybrać
...a tutaj to akurat bym z Wami strasznie polemizował :twisted:
... zresztą najlepiej to zapytajcie emesa o zdanie w tym temacie ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 18:29   

zrobi się ankietę w klubie i zobaczymy które najładniejsze :P :twisted: :lol:

[ Dodano: Wto Sie 07, 2007 7:30 pm ]
a czemu emesa :roll: przecież on siezna na R400/45 tylko :P :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 19:18   

Cytat:
a czemu emesa :roll:
bo chłopak gust ma ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
pawciu87 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 20:02   

wlasnie jak mialem oryginalne felgi 15* przy swojej R600 i zamienilem na 17* z R800 coupe turbo, to musze zmieniac te nakretki np z wiekszym lebkiem? czy moga zostac te co byly oryginalnie ;?
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 07:03   Re: [214Si]felgi alu/stalowe kontra sruby

xROnx napisał/a:
wlasnie dokonalem zakupu alufelg :mrgreen: oryginalnych roverowskich 15''
o takie o :)
i teraz mam takie zapytanko czy bede musiał też wymienić śruby bo np. może okazac się ze te które mam teraz przy stalowkach mogą być za krótkie w stosunku do alufelg... czy tez beda pasowac?
i jeszcze jedno pytanko mi sie nasunelo: bo oryginalnie na tych alusach zalozone sa opony 185/55 czy np da sie zalozyc na nie opony o szerokosci 195? chyba nie, nie?


ładnisie są, moim zdaniem ładniejsze od moich :( ale i szerszeniowe sa !@!$#..... ste (look na avatar)
 
 
 
Olo12 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 157
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 08:05   

J proponowałbym Ci wymianę śrub na takie do alusów( śrub nie szpilek bo szpilki to jest śruba z nakrętką) kiedyś kupowałem nowe alusy do Peugeota 206 i przy zakupie dostałem kpl. śrub po porównaniu okazało sie że różnią się długością i profilem stożka. Może okazać się że jak przykręcisz zwykłymi śrubami to albo zerwiesz gwint bo mało sie wkręci lub nie dokładnie dociągniesz bo inny jest stożek.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 08:12   

Ale w R200 SZPILKI są na stałe nabite w piastę i bez poważniejszej operacji nie da sie ich wymienić i pozatym, nie ma potrzeby. Jeśli już to wystarczy wymienić nakrętki. Do tych felg należy stosować nakrętki sferyczne M12x1,5. Orginalnie fabryka zakładała nakretki chromowane i zamknięte z jednej strony.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 08:12   

Ale tam na tej aukcji, znaczy na zdjęciu są też śruby, i to są te chromowane + jedna anty kradziejska ;) na każde koło, tylko kapsla takiego maskującego nie ma na tej co widać najbliżej, na tej z tyłu już jest, niech ci z tymi śrubami to sprzeda.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 08:22   

Kris przecież masz R200 i masz SZPILKI a nie śruby a to co widać to NAKRĘTKI ZAMKNIĘTE. Ta jedna to może jest antykradziejska, ale na 100% nie da się tego stwierdzić, bo fotka jest za mało dokładna. Zresztą ta aukcja to chyba została pokazana, żeby było wiadomo o jakie felgi chodzi ;) Jeśli chodzi o nakrętki chromowane, to szukałbym na jakichs szrotach roverkowych, albo zagadnął Tomiego_114. Może będzie miał komplet do opchnięcia ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 08:31   

Brt napisał/a:
Kris przecież masz R200 i masz SZPILKI a nie śruby a to co widać to NAKRĘTKI ZAMKNIĘTE. Ta jedna to może jest antykradziejska, ale na 100% nie da się tego stwierdzić, bo fotka jest za mało dokładna. Zresztą ta aukcja to chyba została pokazana, żeby było wiadomo o jakie felgi chodzi ;) Jeśli chodzi o nakrętki chromowane, to szukałbym na jakichs szrotach roverkowych, albo zagadnął Tomiego_114. Może będzie miał komplet do opchnięcia ;)


sory że się źle wyraziłem, to są na 100 % nakrętki zamknięte na szpiliki na tej aukcji, takie same jak mam ja i chyba innych w R200 możliwości nie było i na zdjeciu widać je dokąldnie i daje sobie ręke uciąć koło łokcia jak to nie jest to.
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 10, 2007 16:31   

no to juz je mam w odmu te aluski.od str zewnetrznej normalne slady uzytkowaniaa czyli gdzie niegdzie(szczegolnie na przednich)otarcia rantow.... ALE. dogadalem sie ze sprzedajacym zeby mi dorzucil wlasnie te szpilki. juz teraz wiem o co wam chodziło z nimi.W roverach jest odwrotnie niz przewaznie w autach(w sumie wersja roverowska jest wygodniejsza bo nie trzeba sie meczyc zeby otworem felgi trafic w otwor w piascie :lol: ) czyli nei ma srub tylko z piasty wystaja takie nagwintowane bolce i zaklada sie na nie felge i dokreca tymi szpilkami badz tez nakretkami(jak zwal tak zwal) :wink: dostalem w sumie 16szt szpilek z czego dwie sa jak to nazwaliście antyzłodziejskie bo idze je odkrecic tylko za pomoca takiej nakladki(ktora cale szczescie mam w komplecie). jedna zastanawia mnie jedna rzecz. jak dokrecic badz odkrecic te pozostale szpilki? bo one maja tak jakby nakładke chromowana ktora tam miinimalnie sie rusza.ona sie zdejmuje czy po prostu na nia przychodzi klucz i sie "kreci"?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 16:39   

:shock: nakładkę chromowaną?? ja mam po prostu pochromowane nakrętki i nic mi się nie rusza :???: i na ten chrom zakłądam klucz i odkręcam. A ta nakładka jest plastikowa czy metalowa??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 10, 2007 16:57   

ok zrobilem fotke
od lewej: szpilka, antykradziejka, nakladka na antykradziejke.

wydaje mi sie ze ta "nakladka" na szpilke jest albo z plastiku albo z aluminium albo z czegos podobnego do aluminium. bo gdy zerkne od str otworu w szpilce(od str gwintu)to widac jakby otwor ale jest zaslepiony ta "nakladka"...
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 17:29   

To od lewej to jest właśnie twoja antyzłodziejka z założoną nakładką maskującą (żeby ładnie wyglądało na feldze. Ściąga to się takim okrąglym plastikowym kluczem.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 17:31   

no to u mnie są inne nakrętki (nie szpilki ;) szpilka to to drugie co wystaje z piasty i na co nakręcasz nakrętkę ;)) Te co są u Ciebie to wyglądają na nakładki ze stali "ładniewyglądającej" Jeśli uda Ci sie założyć na nakrętkę w obecnym stanie (z tą nakładką) klucz 19mm to znaczy, że ta nakłądka jest niezdejmowalna. Zreszta patrząc na fotkę to widać na niej ślady od klucza. Ja bym dokręcał tak jak jest.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT] Felgi stalowe
Steff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Kwi 22, 2009 21:46
azer
Brak nowych postów [R25] Felgi stalowe od Opla
szusak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Kwi 29, 2013 09:42
BigBoyPL
Brak nowych postów [R 25 2.0 TDI 2000r] Felgi stalowe
kayunia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lis 14, 2008 09:22
kayunia
Brak nowych postów [R220SDI] Felgi stalowe
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Cze 07, 2008 19:40
xtek
Brak nowych postów [R200 ALL]Pytanie o felgi stalowe
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pią Sie 24, 2007 11:18
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink