Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:28 [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
witam na poczatku chciałem powitać wszstkich użytkowników tego forum
mam kilka pytań odnosnie własnie tego autka,a mianowice:
1.czy wymieniał ktoś samemu rozrząd przy tym silników bo z tego co widziłęm to nie ma tam za dużo dostępu aby mozna było swobodnie wykrecić tą osłone
2.czy wie ktos gdzie mozna kupić do niego pasek rozrządu i filtry paliwa,oleju i powietrza(gdzie polecacie)
3.czy silnik 2.0 sdi ma jest 8v czy 16v
4.co ile tys nalezy wyminiać pasek rozrządu
5.jaki najlepiej lać olej do silnika
jak widzicie jestem zupełny świerzak to mój pierszy post wiec prosze nie złoście sie pytania w temacie moze już były ale nie mogłem znależć bowiem forum jest rozbudowanie (jest sporo stron) wiec jesli było to prosze podajcie linki
za odp z góry dzięki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Sie 15, 2007 21:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witamy i zapoznaj się please na początek z ZASADAMI i popraw temat ;)
[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 10:36 pm ]
1. jest ciasno, ale się da odkręcić osłonę.
2. www.tomateam.pl lub allegro. cena kompletu 400 - 500PLN warto wymienić przy okazji uszczelniacze wału korbowego i wałka rozrządu (razem 3 szt.)
3. 8V
4. poczytaj Techniczny FAQ na stronie Klubowej (www.roverki.pl) zaleca sie 60 - 80kkm
5. jakiś półsyntetyk 10W-40
Na górze forum jest wyszukiwarka. odrobina cierpliwości i sporo rzeczy można znaleźć
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:45
czyli nie w tej co nalezy napisałem kategorii (jak cos to prosze Admina o przeniesienie tematu do odpowiedniej kategorii)
no pasek musze wymienić co do wymiany to nie powinno byc problemów bowiem na kołach zebatych zapewne są punkty tylko najgorzej bedzie odkrecić tą obudowę i zapewne nie tylko
a mam jeszcze jedno pytanko czy jest 1 pasek rozrządu(bo gdzies mi sie otarło o usze ze dwa czy to prawda?) a co do zakupu paska to nalezy podać tylko marke i model auta czy równiez ilośc zebów(bo znajomy kupił pasek do hondy civic podał własnie marke i model i sprzedajacy powiedział ze bedzie pasował a pożniej sie okazało ze pasek był o 3 zęby za duży ale miał paragon wiec mu wyminił na odpowiedni)
Poczytaj Techniczny FAQ i skończą się Twoje pytania
sTERYD: Wg. Haynesa pasek jest przewidywany na 120kkm, ale jest mocno rekomendowane, żeby okres wymiany skrócić do 60kkm, szczególnie, gdy auto było użytkowane na krótkich odcinkach.
[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 10:51 pm ]
a temat napisałeś w dobrym miejscu
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sie 16, 2007 07:44
Popieram przedmówcę, wymianę rozrządu najlepiej zostawić dobremu fachowcowi, głównie z tego powodu, że wymiana tego drugiego paska (napędzającego pompę wtryskową) wiąże się potem z koniecznością regulacji kąta wtrysku.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sie 16, 2007 13:57
Golab33 napisał/a:
masz 2 paski rozrzadu....lepiej sam nie wymieniaj paska bo ja wymienilem z sasiadem i mi szilnik zaczal przerywac:P ale ja uwazesz
aha ale to według punktów jak jest ustawiony rozrząd to tez moze być zle (ze przerywał)
chyba jednak nie bede zmieniał samemu , a propo udało Ci sie wymienić paski bez podnoszenia silnika (bo z tego co widziałem nie lada wyczyn jest wymiana tam pasków) bo ciasno jest
a mam pytanko czy wiecie jakie musza być symbole tych pasków (aby pasowały do 220sdi z 97r)
pozdr
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sie 16, 2007 14:46
thef napisał/a:
\ wiąże się potem z koniecznością regulacji kąta wtrysku.
a czy kąt mozna ustawić na pompie wtryskowej przekrecając pompe z obrotamimi lub pod obroty?( a czy przy silniku nie są przypadkiem juz pompowtryskiwacze?)
Troszkę z innej beczki, ale też troszkę w temacie. Ostatnio spotkałem się z opinią, że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do wymiany rozrządu) ciężko jest ją spasować (nawet po planowaniu) z nową uszczelką. Stąd bardzo często (podobno nieszkodliwe) pocenie się silnika - spod głowicy właśnie.
Jesli tak właśnie jest to jeśli wymieniamy rozrząð, to czy powinniśmy wymienić głowicę, a jeśli tak to ile kosztuje?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja wymieniałem sam rozrząd i wszystko jest ok. Nie trzeba nic podnosić( silnika). Najpierw wymieniłem pasek i napinacze po prawej stronie silnika( koło od pompy blokuje się wiertłem 9,5mm). Potem zabrałem się do lewej strony tam było trochę problemu z odkręceniem tego plastiku ale dałem radę. Wcześniej zablokowałem koło zamachowe wiertłem 6,5mm( po przez skrzynię biegów) i przystąpiłem do wymiany drugiego paska. Oczywiści trzeba po skończonej wymianie wyciągnąć wiertła.
a czy kąt mozna ustawić na pompie wtryskowej przekrecając pompe z obrotamimi lub pod obroty?( a czy przy silniku nie są przypadkiem juz pompowtryskiwacze?)
O sposobie ustawiania kąta wtrysku jest w Technicznym FAQ do którego już 3ci raz Cię odsyłam Nie ma pompowtryskiwaczy.
Rozrząd +rolki i napinacze wymieniałem sam . Opisałem to chyba dokładnie w maju br. ,ale jakoś nikt tego nie zauważył . Musiałbyś poszukać ten post pt: Samodzielna wymiana rozrządu , lub kliknąć w moje posty .
Rzeczywiście prawie artykuł dokladnie z 05.05.2007. Jeśli nie masz nic przeciwko, to na podstawie Twojego postu i tłumaczenia kolegi mpg można sklecić artykuł na stronę. Już sobie zapisuję i jeśli nie będzie oznak sprzeciwu, to w wolnej chwili postaram się to opracować.
Ostatnio spotkałem się z opinią, że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do wymiany rozrządu) ciężko jest ją spasować (nawet po planowaniu) z nową uszczelką. Stąd bardzo często (podobno nieszkodliwe) pocenie się silnika - spod głowicy właśnie.
Dziwy nad dziwami słyszałeś.
Demontaż głowicy do wymiany rozrządu...? Nie, nie. Komuś się coś pomyliło.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum