Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:28   [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera

witam na poczatku chciałem powitać wszstkich użytkowników tego forum
mam kilka pytań odnosnie własnie tego autka,a mianowice:

1.czy wymieniał ktoś samemu rozrząd przy tym silników bo z tego co widziłęm to nie ma tam za dużo dostępu aby mozna było swobodnie wykrecić tą osłone
2.czy wie ktos gdzie mozna kupić do niego pasek rozrządu i filtry paliwa,oleju i powietrza(gdzie polecacie)
3.czy silnik 2.0 sdi ma jest 8v czy 16v
4.co ile tys nalezy wyminiać pasek rozrządu
5.jaki najlepiej lać olej do silnika

jak widzicie jestem zupełny świerzak to mój pierszy post wiec prosze nie złoście sie pytania w temacie moze już były ale nie mogłem znależć bowiem forum jest rozbudowanie (jest sporo stron) wiec jesli było to prosze podajcie linki
za odp z góry dzięki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Sie 15, 2007 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:32   

Witamy i zapoznaj się please na początek z ZASADAMI i popraw temat ;)

[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 10:36 pm ]
1. jest ciasno, ale się da odkręcić osłonę.
2. www.tomateam.pl lub allegro. cena kompletu 400 - 500PLN warto wymienić przy okazji uszczelniacze wału korbowego i wałka rozrządu (razem 3 szt.)
3. 8V
4. poczytaj Techniczny FAQ na stronie Klubowej (www.roverki.pl) zaleca sie 60 - 80kkm
5. jakiś półsyntetyk 10W-40

Na górze forum jest wyszukiwarka. odrobina cierpliwości i sporo rzeczy można znaleźć ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:37   

Cytat:
1.czy wymieniał ktoś samemu rozrząd przy tym silników bo z tego co widziłęm to nie ma tam za dużo dostępu aby mozna było swobodnie wykrecić tą osłone

tego nie wiem, ale pewnie ktoś wie ;)
Cytat:
2.czy wie ktos gdzie mozna kupić do niego pasek rozrządu i filtry paliwa,oleju i powietrza(gdzie polecacie)

jak większość ludzi na tym forum polecam www.tomateam.pl :)
kadzaf napisał/a:
3.czy silnik 2.0 sdi ma jest 8v czy 16v

ma 8 zaworów
kadzaf napisał/a:
4.co ile tys nalezy wyminiać pasek rozrządu

jak wszędzie 80-120
kadzaf napisał/a:
5.jaki najlepiej lać olej do silnika

porządny olej półsyntetyczny do diesli (np. shell, czy mobil)
to wszystko jest aż w 2 miejscach na stronie klubowej :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:45   

czyli nie w tej co nalezy napisałem kategorii :/ (jak cos to prosze Admina o przeniesienie tematu do odpowiedniej kategorii)

no pasek musze wymienić co do wymiany to nie powinno byc problemów bowiem na kołach zebatych zapewne są punkty tylko najgorzej bedzie odkrecić tą obudowę i zapewne nie tylko

a mam jeszcze jedno pytanko czy jest 1 pasek rozrządu(bo gdzies mi sie otarło o usze ze dwa czy to prawda?) a co do zakupu paska to nalezy podać tylko marke i model auta czy równiez ilośc zebów(bo znajomy kupił pasek do hondy civic podał własnie marke i model i sprzedajacy powiedział ze bedzie pasował a pożniej sie okazało ze pasek był o 3 zęby za duży ale miał paragon wiec mu wyminił na odpowiedni)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:51   

Poczytaj Techniczny FAQ i skończą się Twoje pytania ;)

sTERYD: Wg. Haynesa pasek jest przewidywany na 120kkm, ale jest mocno rekomendowane, żeby okres wymiany skrócić do 60kkm, szczególnie, gdy auto było użytkowane na krótkich odcinkach.

[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 10:51 pm ]
a temat napisałeś w dobrym miejscu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Golab33 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 127
Skąd: Zbójno



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 22:47   

masz 2 paski rozrzadu....lepiej sam nie wymieniaj paska bo ja wymienilem z sasiadem i mi szilnik zaczal przerywac:P ale ja uwazesz
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 07:44   

Popieram przedmówcę, wymianę rozrządu najlepiej zostawić dobremu fachowcowi, głównie z tego powodu, że wymiana tego drugiego paska (napędzającego pompę wtryskową) wiąże się potem z koniecznością regulacji kąta wtrysku.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 13:57   

Golab33 napisał/a:
masz 2 paski rozrzadu....lepiej sam nie wymieniaj paska bo ja wymienilem z sasiadem i mi szilnik zaczal przerywac:P ale ja uwazesz


aha ale to według punktów jak jest ustawiony rozrząd to tez moze być zle (ze przerywał)
chyba jednak nie bede zmieniał samemu , a propo udało Ci sie wymienić paski bez podnoszenia silnika (bo z tego co widziałem nie lada wyczyn jest wymiana tam pasków) bo ciasno jest

a mam pytanko czy wiecie jakie musza być symbole tych pasków (aby pasowały do 220sdi z 97r)
pozdr
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 14:01   

olej symbole ;) poproś o paski do SDi i dostaniesz właściwe ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 14:46   

thef napisał/a:
\ wiąże się potem z koniecznością regulacji kąta wtrysku.

a czy kąt mozna ustawić na pompie wtryskowej przekrecając pompe z obrotamimi lub pod obroty?( a czy przy silniku nie są przypadkiem juz pompowtryskiwacze?)
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 14:52   

Troszkę z innej beczki, ale też troszkę w temacie. Ostatnio spotkałem się z opinią, że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do wymiany rozrządu) ciężko jest ją spasować (nawet po planowaniu) z nową uszczelką. Stąd bardzo często (podobno nieszkodliwe) pocenie się silnika - spod głowicy właśnie.

Jesli tak właśnie jest to jeśli wymieniamy rozrząð, to czy powinniśmy wymienić głowicę, a jeśli tak to ile kosztuje?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 14:55   

Cherman napisał/a:

Jesli tak właśnie jest to jeśli wymieniamy rozrząð, to czy powinniśmy wymienić głowicę, a jeśli tak to ile kosztuje?


a to moze wina jest nierównego bloku ale jesli bedzie nierówny bloką silnika badz głowica to powino wode wyrzucać
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 15:28   

Cherman napisał/a:
że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do

ZTCW, to głowicy się nie zdejmuje przy wymianie rozrządu :shock:
Może chodzi Ci o pokrywę zaworów :?:
 
 
mik18 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 49
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 16:39   

Ja wymieniałem sam rozrząd i wszystko jest ok. Nie trzeba nic podnosić( silnika). Najpierw wymieniłem pasek i napinacze po prawej stronie silnika( koło od pompy blokuje się wiertłem 9,5mm). Potem zabrałem się do lewej strony tam było trochę problemu z odkręceniem tego plastiku ale dałem radę. Wcześniej zablokowałem koło zamachowe wiertłem 6,5mm( po przez skrzynię biegów) i przystąpiłem do wymiany drugiego paska. Oczywiści trzeba po skończonej wymianie wyciągnąć wiertła.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 16:42   

kadzaf napisał/a:
a czy kąt mozna ustawić na pompie wtryskowej przekrecając pompe z obrotamimi lub pod obroty?( a czy przy silniku nie są przypadkiem juz pompowtryskiwacze?)

O sposobie ustawiania kąta wtrysku jest w Technicznym FAQ do którego już 3ci raz Cię odsyłam :!: :evil: :???: Nie ma pompowtryskiwaczy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 18:46   

Rozrząd +rolki i napinacze wymieniałem sam . Opisałem to chyba dokładnie w maju br. ,ale jakoś nikt tego nie zauważył . Musiałbyś poszukać ten post pt: Samodzielna wymiana rozrządu , lub kliknąć w moje posty .
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 18:56   

Pyzdra napisał/a:
Opisałem to chyba dokładnie w maju br

a dokładniej w sobotę, 5 maja 2007 o godz. 15:39 ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 19:03   

Rzeczywiście prawie artykuł ;) dokladnie z 05.05.2007. Jeśli nie masz nic przeciwko, to na podstawie Twojego postu i tłumaczenia kolegi mpg można sklecić artykuł na stronę. Już sobie zapisuję i jeśli nie będzie oznak sprzeciwu, to w wolnej chwili postaram się to opracować.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 19:52   

dzieki za wypowiedzi noi ten link do postu Pyzdra
aha teraz już wszystko jasne i przeczytałem całe techiczne FAQ
pozdr
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 20, 2007 14:26   

Cherman napisał/a:
Ostatnio spotkałem się z opinią, że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do wymiany rozrządu) ciężko jest ją spasować (nawet po planowaniu) z nową uszczelką. Stąd bardzo często (podobno nieszkodliwe) pocenie się silnika - spod głowicy właśnie.

:shock: :shock: :shock:
Dziwy nad dziwami słyszałeś.

Demontaż głowicy do wymiany rozrządu...? Nie, nie. Komuś się coś pomyliło. :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Kilka pytań odnośnie turbo
piotrekcrash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Wrz 03, 2009 13:03
piotrekcrash
Brak nowych postów [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Nie Lis 27, 2016 11:56
MultecFSO
Brak nowych postów [mg zr 2,0 tdi] kilka pytan odnosnie czesci
Gumis0000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Cze 25, 2010 11:46
szoso
Brak nowych postów [R200] Kilka podpowiedzi odnośnie części zawieszenia
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 14, 2013 22:08
capsoft
Brak nowych postów [r25, 1.4, 01] kilka pytan
allbart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 27, 2009 16:28
azer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink