Wysłany: Sob Sie 25, 2007 13:55 [R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Silnik w 416i złapał temperaturę, stało się to niespodziewanie, płyn w zbiorniczku był na właściwym poziomie. Zaraz po skoku temperatury zatrzymałem go, nie jechałem dalej (wcześniej byłem uczulany na pilnowanie temperatury "bo ponoc rovery tak mają, lubia się zagrzac"). Okazało się, że zassało płyn chłodniczy do oleju. Silnik rozebrano, głowica została poddana planowaniu. Po złożeniu chodził ze dwie godziny w warsztacie u mechanika, zachowywał się prawidłowo, włączał się wentylator, tak jak powinno być. Przejechałem około 30 km i znowu to samo, kompresja poszła w układ chłodzenia, zasysa płyn do oleju. Spotkaliście się z podobnymi przypadkami? Ktos mi kiedyś mówił, ze tych silników nie warto naprawiać, lepiej poszukać używany ale sprawny, co Wy na to?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 18:07, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 25, 2007 13:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ktos mi kiedyś mówił, ze tych silników nie warto naprawiać, lepiej poszukać używany ale sprawny, co Wy na to?
Słowo klucz to "sprawny" niestety tutaj przy wymianie silnika trudno o pewność
Jeśli stało Ci się to krótko po naprawie to wracaj z reklamacją
Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Słowo klucz to "sprawny" niestety tutaj przy wymianie silnika trudno o pewność
i z tego własnie względu ja osobiście bym wolał naprawiać stary silnik ... przynajmniej miałbym pewność co do jego stanu
sTERYD napisał/a:
Jeśli stało Ci się to krótko po naprawie to wracaj z reklamacją
trudno nie poprzeć tego stwierdzenia
sTERYD napisał/a:
Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra
jeśli płyn poszedł w układ smarowania silnika to bym napisał, że przede wszystkim głowica lub tuleje cylindrowe
i jeszcze jedna uwaga ...czy przy pierwszej naprawie mechanik określił rodzaj uszkodzenia ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra
Stawiam na to.
Blok silnika tez moze byc pęknięty (choc to mało prawdopodobne). Trzeba by dokładnie obejrzec. Na zimnym silniku moze byc tylko mała ryska, ale jak się rozgrzeje to pewnie robi sie już szczelinka, a jak jeszcze dojdą wyższe obroty, czyli wyższe cisnienie w komorze spalania (tak by wskazywało po przeczytaniu postu - na wolnych obrotach wszystko ok, a po przejechaniu kilku km znów płyn chłodniczy w oleju)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum