Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Rolka napinacza i pasek rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:54
[R416] Rolka napinacza i pasek rozrządu
Autor Wiadomość
kornat 



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 21:19   [R416] Rolka napinacza i pasek rozrządu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam,

mam pytanie: jaki napinacz paska rozrządu powinien być w R416 (99r). Mechanik twierdzi, że automatyczny, a u mnie jest ręczny. Czy jest możliwe, że ktoś wcześniej założył ręczny zamiast automatycznego? Do tego wszystkiego podono powinien być pasek z 145 zębami a u mnie jest 143. Wszystko było sprawdzane w Auto Dacie wg nr silnika.

Kornat
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 19:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 27, 2007 21:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 21:33   

to kwestia silnika, były dwa rodzaje napinaczy wcześniej ręczny (i czarny korek oleju)
a bodajże od '98 automatyczny (żółty korek oleju), inny jest też pasek (późniejszy jest minimalnie szerszy i dłuższy), ale ponoć do starszego typu da się go założyć ;)
prawda piter ? ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kornat 



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 21:37   

Ja mam czarny korek czyli wniosek z tego, że auto jest z 99r a silnik starszy?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 21:41   

Przypominam, że na usterkach obowiązuje zasada wpisywania modelu auta w temat posta !! !
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 01:06   

kornat napisał/a:
czyli wniosek z tego, że auto jest z 99r a silnik starszy?

napisałem "bodajże" czyli nie jestem pewny ;)
a z tymi silnikami to wcale nie jest tak hop siup, że od tego i tego dnia sobie zmienili, bo widziałem auta z '98 z żółtym korkiem,i z '99 z czarnym, więc to jest chyba jakaś bardziej płynna zmiana ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 06:39   

chba najłatwiej będzie sprawdzić po numerze VIN w EPC jaki dla tego auta ma być napinacz i pasek ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kornat 



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 11:00   

Problem w tym, że po numerze VIN sprawdzałem i nic się nie zgadza. Wg nr powinien być napinacz automatyczny i pasek 145/26 a u mnie jest pasek 143/23 i rolka ręczna jak to wytłumaczyć?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 11:43   

WNiosek prosty miałeś wymieniony silnik na starszy model.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 28, 2007 13:23   

kornat, dostałeś ostrzeżenie za ignorowanie zasad kącika oraz ignorowanie upomnień moderatorów. Popraw tytuł wątku!

Co do problemu to ja miałem w starszym typie silnika założony nowszy pasek. Dało się.
Nie mam pojęcia, czy technicznie możliwe jest wsadzenie starego paska i napinacza do nowego silnika.
Jeżeli podasz nam nr silnika to będzie się dało w EPC sprawdzić, czy masz silnik przełożony, czy też nie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 14:41   

PHJOWI napisał/a:
WNiosek prosty miałeś wymieniony silnik na starszy model.

albo przynajmniej głowicę :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kornat 



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 20:56   

Nr silnika to: 16K4FK80880559
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 28, 2007 21:02   

z tego co widzę masz pasek 143/ 23mm i zwykły napinacz
dziś sprawdzałem u siebie i dodatkowo wyszło, że są dwa rodzaje pomp wody
obie 24 zęby a różnica jedynie w średnicy koła chyba, w każdym razie VKPC 87401 od SKF

Tu pytanie: czy mając zwykły napinacz jest możliwość założenia napinacza sprężynowego nowszego typu przy pozostaniu przy 143 zębowym pasku??
 
 
 
kornat 



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 21:08   

W takim razie, który silnik jest nowszy, ten który wymieniłem czy o numerze 16K4FK79919891 ?
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 28, 2007 21:14   

kornat napisał/a:
16K4FK79919891

wedle numeracji im wyżej tym młodziej :razz:
jednak może być inaczej...... :shock:
 
 
 
kornat 



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 14
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 21:22   

Dziekuję za pomoc :lol: :lol:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 10:40   

Cytat:
Tu pytanie: czy mając zwykły napinacz jest możliwość założenia napinacza sprężynowego nowszego typu przy pozostaniu przy 143 zębowym pasku??

niestety nie, chyba, ze przełożysz głowicę :wink:
otwór mocujący ma inną średnicę, ale nie pamiętam który jest większy, chyba ten od ręcznego napinacza... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 29, 2007 10:43   

Pasek 23mm:
do nr silnika: 16K4FK79, do nr VIN: 654922
do nr silnika: 16K4FK80, do nr VIN: 655076

Pasek 26mm (nowszy):
do nr silnika: 16K4FK79, do nr VIN: 654923
do nr silnika: 16K4FK80, do nr VIN: 655077

Powyższe dotyczy R400 (RF).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czy to rolka napinacza wspomagania?
han2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Kwi 16, 2012 18:30
han2
Brak nowych postów [R416] Rolka Napinacza Paska Klinowego Alternatora
DENIZOTAC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Pon Wrz 02, 2013 19:50
DENIZOTAC
Brak nowych postów [R45] rolka napinająca pasek rozrzadu w którą strone naciąg
viansa2003 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lut 04, 2016 11:46
viansa2003
Brak nowych postów [R400] Rolka napinacza
baki-79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 17, 2009 21:38
baki-79
Brak nowych postów [R400] Rolka napinacza
hanka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 06, 2007 20:58
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink