Wysłany: Czw Sie 30, 2007 10:22 [R416] Wsteczny nie wchodzi, wyskakuje...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam!
Wiem, że ten problem był już nie raz poruszany ale proszę o konkretne porady raz jeszcze!
Mam problem z biegiem wstecznym (bieg źle wchodzi i wyskakuje). Mechanik uznał, że przyczyną może być mechanizm zmiany biegów – chodzi o połączenie drążka zmiany biegów ze skrzynią biegów. Cięgna są w porządku, chodzi o same połączenie ze skrzynią. Olej w skrzyni też OK. Czy można kupić jakiś zestaw naprawczy lub części do połączenia ze skrzynią biegów?
A może przyczyna problemu jest inna? Poradźcie jak rozwiązać ten problem, jakie części kupić i co wymienić!
Pozdrawiam serdecznie!
Ps. 5 września wybieramy się roverkiem do Chorwacji – nie wiem czy to dobry pomysł w tej sytuacji...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 21:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 30, 2007 10:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to standardowy problem w skrzyniach R65
nie spowoduje rozpadu skrzyni, tylko poprostu wprowadza pewien dyskomfort w prowadzeniu samochodu
Olej masz ok znaczy wymieniony (czysty), czy poprostu jest stan?
Jeśli to drugie to wymień i zauważysz różnicę. Ja u siebie wymieniłem w krótkim czasie (bodaj 10kkm) dwa razy i już teraz zdarza mi się to sporadycznie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
stan oleju jest OK! ale nie wymieniałem, do tej pory samochód był regularnie serwisowany, więc myślę, że z jakością oleju nie powinno być źle (przebiej 87 tyś. km). Wiem, że standartowy problem jest z tym wstecznym... tylko, że początkowo miałem trudność z włączeniem biegu i po wysprzęgleniu pomagało, teraz wogóle ciężko wbić a do tego wyskakuje
czytałem, że połączenia drążka ze skrzynią się wyrabiają a poza tym mechanik też mi to zasugerował. Tylko gdzie kupić takie części. Dzwoniłem do tej pory do Inter Cars i tam nie mają
Pozdrawiam serdecznie
to że był regularnie serwisowany to wcale nie znaczy , że ktoś wymieniał olej w skrzyni
nie jest to standardowa czynność przeglądowa
ostatecznie co Ci szkodzi zmienić przynajmniej zobaczysz ile masz błota w środku
jeśli chodzi o wodziki to nie wiem czy gdzieś w ogóle dostaniesz jak już to spytaj Tomiego ewentualnie szukaj używek...
na Twoim miejscu jeśli już chcesz sobie je usztywnić, to wlazłbym pod spód, zobaczył gdzie jest luźne i ten luz jakoś wygubił (czy przez tuleję, czy podkładkę), tylko wtedy będziesz miał pewność. Ale moim zdaniem te problemy z wbijaniem wstecznego siedzą raczej w synchronizacji niż w luzach na wodzikach
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Mam dokładnie to samo i mechanior powiedział, że powinienem się szykować do wymiany skrzyni... ale swoja drogą nie jestem pewien czy on wymieniał tam olej czy tylko sprawdził stan. I tak sam bym se wymienił... ale nie wiem jak i gdzie...
...Steryd HELP...
olej najlepiej wymienić na kanale, ale bez też sie da (wiem próbowałem
Ty masz SLi??
to przeca ałtomat jezd
w skrzyni R65 korek spustowy jest po lewej stronie pionowo pod półosią (siedzi jak jasna ch....olibcia), wlew jest nieco powyżej środka półosi za nią też z lewej strony
jak chcesz to daj znać na pw to Ci pokażę dokładnie gdzie co jest
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Witam,
Ja też sie szykuje do wymiany oleju w skrzyni. I tu mam pytanie do WAS,czy warto kupować droższy olej , np CASTROL czy można ewentualnie zaufać jakiejś mniej znanej marce, i czy trzeba używać tylko i wyłącznie 75W/80W tak jak pan RAVE przykazał.
POZDRAWIAM
_________________ ROVER 25 1.4 16V X.2000
Ostatnio zmieniony przez KOSSA Pon Wrz 03, 2007 15:16, w całości zmieniany 2 razy
ja przetestowałem dobrej firmy, texaco 75w90 i zeszłej zimy miałem problem z biegami mimo, ze nie była ciężka
obecnie jeżdżę z totalem (czyli nienajgorszą marką, ale to najlepsze co było z 75w80) i nie mam póki co problemów, jak już mówiłem zdarza mi się czasem problem ze wstecznym, ale już bardzo rzadko
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Witam,
Ja też sie szykuje do wymiany oleju w skrzyni. I tu mam pytanie do WAS,czy warto kupować droższy olej , np CASTROL czy można ewentualnie zaufać jakiejś mniej znanej marce, i czy trzeba używać tylko i wyłącznie 75W/80W tak jak pan RAVE przykazał.
POZDRAWIAM
olej w skrzyni choćby nie wiem jak dobry, jak dobrej firmy itp. jeśli nie będzie spełniał zaleceń wskazanych przez producenta samochodu lepkość, gęstość itp.) może niekorzystnie wpłynąć na pracę tego podzespołu (zwłaszcza automatyczne skrzynie), a w konsekwencji do jego uszkodzenia ...
dlatego KOSSA zdecydowanie zalecałbym Ci zastosowanie oleju wg danych ze strony głównej naszego klubu (dział modele)
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
j w skrzyni choćby nie wiem jak dobry, jak dobrej firmy itp. jeśli nie będzie spełniał zaleceń wskazanych przez producenta samochodu lepkość, gęstość itp.
j w skrzyni choćby nie wiem jak dobry, jak dobrej firmy itp. jeśli nie będzie spełniał zaleceń wskazanych przez producenta samochodu lepkość, gęstość itp.
Chodzi Ci o oznaczenie 75w/80w ?
w Twoim przypadku raczej 75W/80W
[ Dodano: Pon Wrz 03, 2007 5:05 pm ]
o właśnie ... o ten chodzi
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 18:56 wymiana oleju w skrzyni
[Rover200 1,4si 98] jestem teraz w szoku właśnie 2 godz. temu wlałem całe 2 lit.oleju nie spuszczając starego ktos mi tak doradził olej był sheel 75w80 jestem laikiem jesli chodzi o ałta co mam teraz zrobić ,chyba nic nie rozwale.
Pomimo, iż nie jestem moderatorem... przed wysłaniem posta kliknij na przycisk "Pisownia".
Co do oleju to nie powinno sie teoretycznie mieszać oleju. Nie szkoda Ci było nowego oleju, skoro za jakiś czas będziesz musiał wymienić olej i wtedy spuścisz zarówno nowy jak i stary
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
lepiej już było wylać stamtąd to błoto
a 2 litry oleju jak wlałeś, to masz w skrzyni pod sam dach, i podejrzewam, że czasem będzie chlapać przez odpowietrzenie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum