Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Mam do wymiany łożysko i prawdopodobnie piastę przedniego koła. Przynajmniej tak mówi mechanik. A może wystarczy samo łożysko? Jakie warto zastosować i gdzie szukać tych elementów? Czy są może zamienniki? Znalazłem w jednym miejscu ale wołają 390 za komplet (czyli 2 łożyska?) A już gdzie kupić piastę to nie mam zielonego pojęcia! Coś pechowy ten mój Roverek
Pozadrawiam i z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 21:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 16:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w R75 z przodu łożyska występują osobno więc nie ma potrzeby wymiany piasty (no chyba, że się połamała )
390 to chyba za jedno łożysko
tylko tam do kompletu będzie pewnie parę drobiazgów jak pierścień czy nakrętka...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wczoraj z ciekawości zdjąłęm koło i zobaczyłem że nie jest dokręcona śruba mocująca piasty. Czy to może być powodem luzu w kole? Podczas jazdy właściwie łożyska nie słychać, ale na zakręcie jest takie jakby tarcie, szum? Może wystarczy dokręcić tą śrubę? Byłem przed tygodniem na ustawianiu zbieżności i wszystko było OK. Od tego czasu zrobiłem 1000 km. A luz jest spory W trójmieście serwis jest do d...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 10:16
Chester napisał/a:
zawsze możesz dokręcić tylko z czuciem ....
O to nie musisz się martwić. Wal ile masz sił chłopie i weź do pomocy kolegę.
Chłopie, żeby odkręć nakrętkę przegubu w roverkach trzeba spoooro sił i zapewne tyle samo żeby dokręcić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dokręciłem i luz zniknął Muszę jeszcze sprawdzić czy nie dostało łożysko od jeżdzenia 180 km/h z niedokręconą piastą i teściową na tylnej kanapie Dzięki za porady
sprawdź czy się nie będzie grzało, jeśli chodzi o dokręcanie, to najlepiej sprawdź w RAVE jaki jest moment, bo jak przedobrzysz to też się będzie grzało
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Gość mi dokręcił w warsztacie na maksa Niby w jeździe ok, ale jeśli ma się grzać to jak sprawdzić? Dotykałem po przejechaniu paru kilosów alusów i są trochę ciepłe, ale z obu stron tak samo. Co to jest ten RAVE? Ale ze mnie indolent, hehe
nie ma takiej możliwości, żeby się grzało jak się przedobrzy
jest jest
jeśli się za mocno dokręci łożysko to będzie się grzało i nie ma na to mocnych
nawet na swojej rakiecie juz tego doświadczyłem
bo nie miałem akurat klucza siłomierznego , a w R400 to przednie łożyska się całkiem niemocno dokręca
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 21:11
sTERYD napisał/a:
jest jest
Na tylnej osi zgoda. Tak. Ale na przedniej piaście, jakoś tego nie widzę.
Bynajmniej w dużej większości aut. A jak jest w 400 tego nie wiem.
Zgodziłbym się, gdyby były zastosowane łożyska stożkowe, tak jak na tylnej osi.
Natomiast na przedniej piaście są łożyska .. rzędowe (nie stożkowe). To jaki skutek na luz łożyska, ma moment dokręcenia nakrętki przegubu?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jeśli są łożyska wielorzędowe z pełnymi pierścieniami to się zgodzę, można sobie skręcać do woli (tylko skąd by się wziął wtedy luz przy niedokręconym łożysku ),
ale jeśli wewnętrzny pierścień jest dzielony, to służy to do napinania łożyska (w praktyce działa to tak jak dwa łożyska w tuleji), niezależnie czy jest ono stożkowe, wałeczkowe, czy kulkowe i zbyt duże napięcie spowoduje, że elementy toczne będą dociskane z większa siłą do bieżni, zatem tarcie toczne będzie wyższe co za tym idzie będzie to powodowało większe straty energii na łożysku, która to energia będzie się obiawiała większym rozgrzewaniem się tegoż CND
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 11:20
sTERYD napisał/a:
tylko skąd by się wziął wtedy luz przy niedokręconym łożysku )
Podejrzewam, że to był luz wzdłużny na piaście, w wyniku niedokręcenia nakrętki przegubu.
Z resztą twojej wypowiedzi się zgadzam.
No i z tego co rozumiem, to również masz pewność zastosowania w R400 łożysk przedniej piasty, o którch wspominasz.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 14:03
Tak więc zdajesz sobie sprawę, jaka potężna siła dokręcenia nakrętki przegubu spowoduje dociśnięcie elementów tocznych łożyska do jego bieżni. Idąc dalej, należy przyjąć, że łożysko przed założeniem posiada luz, który należy wyeliminować dokręceniem nakrętki przegubu?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak więc zdajesz sobie sprawę, jaka potężna siła dokręcenia nakrętki przegubu spowoduje dociśnięcie elementów tocznych łożyska do jego bieżni.
tego zdania nie rozumiem
siła dokręcenia nakrętki mocującej półoś (końcówkę wielowypustową przegubu) przekłada się bezpośrednio na dociskanie elementów tocznych łożyska do bieżni (tzw napinanie łożyska) w przypadku gdy wewnętrzny pierścień nie jest pełny, tylko dzielony lub mamy dwa łożyska skośne
riki napisał/a:
Idąc dalej, należy przyjąć, że łożysko przed założeniem posiada luz, który należy wyeliminować dokręceniem nakrętki przegubu?
tak to właśnie jest pod warunkiem, że wewnętrzny pierścień jest dzielony
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Maj 31, 2010 16:18
buccaneer napisał/a:
na allegro znalazłem coś takiego za 130 zł
Będzie pasować. Sam osobiście im kiedyś przekazywałem info odnośnie R75 To jest to samo co to http://forum.roverki.eu/v...p=468554#468554 Śmiało również możesz od niego kupować bo landroverowy_pl i AAnd na Allegro to "sama osoba".
[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 17:18 ]
buccaneer napisał/a:
Czy to może być związane z tym szumiącym łożyskiem?
Raczej nie.
Czy kontrolka od ABS pali się czy gaśnie normalnie?
Czy to może być związane z tym szumiącym łożyskiem?
Raczej nie.
Czy kontrolka od ABS pali się czy gaśnie normalnie?
kontrolka od ABS gaśnie normalnie, tylko na wyświetlaczu na chwile (tak jak pisałem wcześniej 2-3 sekundy) pojawia się Traction, po czym gaśnie i więcej się nie pojawia - do następnego odpalania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum