Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Łożyska
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Łożyska
Autor Wiadomość
Lurz 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Pomorze



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 16:36   [R75] Łożyska
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Mam do wymiany łożysko i prawdopodobnie piastę przedniego koła. Przynajmniej tak mówi mechanik. A może wystarczy samo łożysko? Jakie warto zastosować i gdzie szukać tych elementów? Czy są może zamienniki? Znalazłem w jednym miejscu ale wołają 390 za komplet (czyli 2 łożyska?) A już gdzie kupić piastę to nie mam zielonego pojęcia! Coś pechowy ten mój Roverek :cry:
Pozadrawiam i z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 16:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 19:12   

w R75 z przodu łożyska występują osobno więc nie ma potrzeby wymiany piasty (no chyba, że się połamała :shock: )
390 to chyba za jedno łożysko :(
tylko tam do kompletu będzie pewnie parę drobiazgów jak pierścień czy nakrętka...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lurz 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Pomorze



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 07:46   

Wczoraj z ciekawości zdjąłęm koło i zobaczyłem że nie jest dokręcona śruba mocująca piasty. Czy to może być powodem luzu w kole? Podczas jazdy właściwie łożyska nie słychać, ale na zakręcie jest takie jakby tarcie, szum? Może wystarczy dokręcić tą śrubę? Byłem przed tygodniem na ustawianiu zbieżności i wszystko było OK. Od tego czasu zrobiłem 1000 km. A luz jest spory :/ W trójmieście serwis jest do d... :mad:
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 09:57   

zawsze możesz dokręcić tylko z czuciem .... a jesli po tym bedziesz slyszal szum to wymień lepiej łożysko...
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 10:16   

Chester napisał/a:
zawsze możesz dokręcić tylko z czuciem ....

O to nie musisz się martwić. Wal ile masz sił chłopie i weź do pomocy kolegę. :wink:
Chłopie, żeby odkręć nakrętkę przegubu w roverkach trzeba spoooro sił i zapewne tyle samo żeby dokręcić :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lurz 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Pomorze



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 10:20   

Dokręciłem i luz zniknął :mrgreen: Muszę jeszcze sprawdzić czy nie dostało łożysko od jeżdzenia 180 km/h z niedokręconą piastą i teściową na tylnej kanapie :wink: Dzięki za porady
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 13:42   

sprawdź czy się nie będzie grzało, jeśli chodzi o dokręcanie, to najlepiej sprawdź w RAVE jaki jest moment, bo jak przedobrzysz to też się będzie grzało ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lurz 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Pomorze



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 14:20   

Gość mi dokręcił w warsztacie na maksa :/ Niby w jeździe ok, ale jeśli ma się grzać to jak sprawdzić? Dotykałem po przejechaniu paru kilosów alusów i są trochę ciepłe, ale z obu stron tak samo. Co to jest ten RAVE? Ale ze mnie indolent, hehe
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 14:27   

RAVE to taka Roverkowa biblia ;)
jeśli są tylko trochę ciepłe to bym się nie przejmował :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 21:00   

sTERYD napisał/a:
jeśli chodzi o dokręcanie, to najlepiej sprawdź w RAVE jaki jest moment, bo jak przedobrzysz to też się będzie grzało

nie ma takiej możliwości, żeby się grzało jak się przedobrzy :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 21:06   

Cytat:
nie ma takiej możliwości, żeby się grzało jak się przedobrzy :smile:

jest jest ;)
jeśli się za mocno dokręci łożysko to będzie się grzało i nie ma na to mocnych
nawet na swojej rakiecie juz tego doświadczyłem :(
bo nie miałem akurat klucza siłomierznego :mad: , a w R400 to przednie łożyska się całkiem niemocno dokręca :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 21:11   

sTERYD napisał/a:
jest jest

Na tylnej osi zgoda. Tak. Ale na przedniej piaście, jakoś tego nie widzę. :wink:
Bynajmniej w dużej większości aut. A jak jest w 400 tego nie wiem.
Zgodziłbym się, gdyby były zastosowane łożyska stożkowe, tak jak na tylnej osi.
Natomiast na przedniej piaście są łożyska .. rzędowe (nie stożkowe). To jaki skutek na luz łożyska, ma moment dokręcenia nakrętki przegubu? :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 10:00   

jeśli są łożyska wielorzędowe z pełnymi pierścieniami to się zgodzę, można sobie skręcać do woli (tylko skąd by się wziął wtedy luz przy niedokręconym łożysku :???: ),
ale jeśli wewnętrzny pierścień jest dzielony, to służy to do napinania łożyska (w praktyce działa to tak jak dwa łożyska w tuleji), niezależnie czy jest ono stożkowe, wałeczkowe, czy kulkowe i zbyt duże napięcie spowoduje, że elementy toczne będą dociskane z większa siłą do bieżni, zatem tarcie toczne będzie wyższe co za tym idzie będzie to powodowało większe straty energii na łożysku, która to energia będzie się obiawiała większym rozgrzewaniem się tegoż CND :P
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 11:20   

sTERYD napisał/a:
tylko skąd by się wziął wtedy luz przy niedokręconym łożysku )


Podejrzewam, że to był luz wzdłużny na piaście, w wyniku niedokręcenia nakrętki przegubu.
Z resztą twojej wypowiedzi się zgadzam.
No i z tego co rozumiem, to również masz pewność zastosowania w R400 łożysk przedniej piasty, o którch wspominasz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 12:06   

tak mam pewność ;)
są tam łożyska kulkowe dwurzędowe z wewnętrznym pierścieniem dzielonym (po cenie można wnosić, że w R75 takie same :cool: )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 14:03   

Tak więc zdajesz sobie sprawę, jaka potężna siła dokręcenia nakrętki przegubu spowoduje dociśnięcie elementów tocznych łożyska do jego bieżni. Idąc dalej, należy przyjąć, że łożysko przed założeniem posiada luz, który należy wyeliminować dokręceniem nakrętki przegubu?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 17:26   

Cytat:
Tak więc zdajesz sobie sprawę, jaka potężna siła dokręcenia nakrętki przegubu spowoduje dociśnięcie elementów tocznych łożyska do jego bieżni.

tego zdania nie rozumiem :oops:
siła dokręcenia nakrętki mocującej półoś (końcówkę wielowypustową przegubu) przekłada się bezpośrednio na dociskanie elementów tocznych łożyska do bieżni (tzw napinanie łożyska) w przypadku gdy wewnętrzny pierścień nie jest pełny, tylko dzielony lub mamy dwa łożyska skośne
riki napisał/a:
Idąc dalej, należy przyjąć, że łożysko przed założeniem posiada luz, który należy wyeliminować dokręceniem nakrętki przegubu?

tak to właśnie jest pod warunkiem, że wewnętrzny pierścień jest dzielony
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
buccaneer 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: kuj-pom



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 15:37   

Witam,

odgrzeje troszkę temat.

w moim R75 szumi mi łożysko w przednim kole po stronie pasażera, już doczytałem że można z przodu wymienić samo łożysko (nie trzeba całej piasty).

na allegro znalazłem coś takiego za 130 zł
link do allegro
będzie pasować?

Mam jednak dodatkowe pytanie:
podczas odpalania (zazwyczaj po dłuższym postoju) na chwilkę (2-3 sekund) wyświetla mi się <Traction> po czym gaśnie.

Czy to może być związane z tym szumiącym łożyskiem?
Jeśli tak to czy to łożysko, które znalazłem na allegro będzie ok czy potrzebuje jakiegoś innego?

z góry dzięki za odpowiedź,
pozdrawiam
buccaneer
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 16:18   

buccaneer napisał/a:
na allegro znalazłem coś takiego za 130 zł
Będzie pasować. Sam osobiście im kiedyś przekazywałem info odnośnie R75 :wink: To jest to samo co to http://forum.roverki.eu/v...p=468554#468554 Śmiało również możesz od niego kupować bo landroverowy_pl i AAnd na Allegro to "sama osoba". :wink:

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 17:18 ]
buccaneer napisał/a:
Czy to może być związane z tym szumiącym łożyskiem?
Raczej nie.

Czy kontrolka od ABS pali się czy gaśnie normalnie?
 
 
buccaneer 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: kuj-pom



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 16:54   

apples napisał/a:

buccaneer napisał/a:
Czy to może być związane z tym szumiącym łożyskiem?
Raczej nie.

Czy kontrolka od ABS pali się czy gaśnie normalnie?


kontrolka od ABS gaśnie normalnie, tylko na wyświetlaczu na chwile (tak jak pisałem wcześniej 2-3 sekundy) pojawia się Traction, po czym gaśnie i więcej się nie pojawia - do następnego odpalania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Łożyska
FaceOff38 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Lip 14, 2010 21:07
apples
Brak nowych postów [r75] łożyska amortyzatorów
n0name Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Cze 22, 2017 21:22
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Szum łożyska w skrzyni
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Lut 02, 2011 20:15
apples
Brak nowych postów [R75] Po wymianie łożyska, kontrolka ABS
wschodni Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Wrz 06, 2014 12:37
wschodni
Brak nowych postów [R75] wymiana łożyska tylnego
grota10 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Maj 23, 2013 19:42
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink