Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 20:10 [R600] BLOS do instalacji LPG? TAK czy NIE?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1993
Mam roverka 620 z 93 roku na silniku accorda 16V 131 KM. mam założoną instalacje gazową z elektronika, silniczkiem krokowym. Ostatnio byłem u mechanika na wymienie płynów, filtrów i takich innych pierdułek. Powiedział, żebym pomyślał nad założeniem sobie BLOS-a, ponieważ ma on podnieść dynamike jazdy i zmniejszyć o kilka procent spalanie no ale.......... Niestety nie mam nikogo znajomego kto miałby coś takiego założonego więc jeśli ktoś wie coś na ten temat to HELPPPPPPP. Z góry dzięki za ppomoc. Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 21:04, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 20:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 20:41
Blos jest dobry z tego co wiem chwalą sobie ludzie:) i faktycznie podnosi moc i jest lepsza dynamika jazdy mój kolega w Mondeo 2.0 16V w seri 136KM po założeniu blosu hamownia pokazała 141 KM
Kolega w Hondzie Civic Coupe seria 101 KM po blosie 103KM czyli cos to daje i się sprawdza:)
Czyli podnosi to moc i polepsza dynamikę ogólnie to BLOS wychodzi na ++++
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 23:53
Ja właśnie jestem na etapie zakładania BLOSa, ale akurat pod moją maską jest tak ciasno że mam duży problem. będę musiał zbudować kompletny nowy dolot pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. Za przepustnicą kolanko 90' pózniej blos, później znów kolanko 90', później kolanko 45', następnie znów kolanko 45' i filtr powietrza. Więc bardzo dużo zakrętów ale inaczej się nie da:( za same kolanka wyjdzie mnie polowe ceny blosa.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 19:10
piter34 napisał/a:
kolin, nie rozumiem dlaczego Blos ma podnosić moc auta ponad fabryczne wartości.
ZTCW to Blos po prostu w mniejszym stopniu zabiera KMy niż zestaw mikser + elektronika sterująca LPG (silnik krokowy z komputerem).
wiadomo że na benzynie ma więcej mocy i powinien mniej palic niz na gazie. Tylko że komputer do benzyny pracuje na podstawie danych z roznych czujnikow, pelno jest w silniku roznych czujnikow temp, cisnienia, podcsinienia, sklad spalin itp. przynajmniej u mnie pod maską jest chyba kilkadziesiąt różnych gumowych rurek które wszystkie dostarczają kompowi jakichś danych. i jesli samochod ma kilkaset tys przebiegu i kilkanascie lat, to spalanie na benzynie wzrasta, dynamika maleje, np gdy sondy lambda podaja zle wartosci.
A BLOS nie potrzebuje zadnej elektroniki, jest kompletnie nie zalezny od wszelakich czujnikow, spalanie na blosie zalezy tylko od jego regulacji, najlepiej na analizatorze spalin. I mysle ze właśnie stąd biorą się takie różnice w spalaniu że np ktoś pisze że na blosie mu pali mniej lub tyle samo co na benzynie.
Komputer benzynowy moze byc przez producenta nastawiony na osiągi , ale za to więcej pali. Natomiast BLOSa użytkownik może sobie wyregulować na ubogą mieszankę i mieć małe spalanie.
Lub komputer benzyny może być nastawiony na oszczędność, przez co samochód jest ekonomiczny, ale mało zrywny. natomiast BLOSa można wyregulować na hamowni na maksymalną moc, bogatą mieszankę , mieć pewnie przy tym duże spalanie gazu, ale zato więcej mocy. taka moja teoria.
Ale sens miałoby tylko wykresy porównawcze tego samego silnika na benzynie i LPG.
Inaczej to nawet drobne niezestrojenie hamowni fałszuje wynik - rozmawiamy o różnicach 2-3%, a większość nielegalizowanych urządzeń pomiarowych ma marginesy do 5%.
Kiedyś był już taki wątek po Roverkowej wizycie na hamowni.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tylko że komputer do benzyny pracuje na podstawie danych z roznych czujnikow, pelno jest w silniku roznych czujnikow temp, cisnienia, podcsinienia, sklad spalin itp. przynajmniej u mnie pod maską jest chyba kilkadziesiąt różnych gumowych rurek które wszystkie dostarczają kompowi jakichś danych. i jesli samochod ma kilkaset tys przebiegu i kilkanascie lat, to spalanie na benzynie wzrasta, dynamika maleje, np gdy sondy lambda podaja zle wartosci.
Wzrost spalania wraz ze wzrostem zużycia silnika wynika moim zdaniem wyłącznie z faktu zużywania się tego silnika. Nie jest on już taki sprawny jak kiedyś i musi wykonywać większą pracę, aby w tym samym czasie co kiedyś pokonać jakiś tam dystans.
Sonda oczywiście może się popsuć, tego nie neguję. Wtedy jest mały zonk.
blue827 napisał/a:
A BLOS nie potrzebuje zadnej elektroniki, jest kompletnie nie zalezny od wszelakich czujnikow, spalanie na blosie zalezy tylko od jego regulacji, najlepiej na analizatorze spalin. I mysle ze właśnie stąd biorą się takie różnice w spalaniu że np ktoś pisze że na blosie mu pali mniej lub tyle samo co na benzynie.
Zaraz, zaraz. Dobrze ustawiony BLOS, to taki na którym mamy mieszankę stechiometryczną w pełnym zakresie obciążeń silnika.
Zresztą BLOS jest jak gaźnik.
blue827 napisał/a:
Komputer benzynowy moze byc przez producenta nastawiony na osiągi , ale za to więcej pali. Natomiast BLOSa użytkownik może sobie wyregulować na ubogą mieszankę i mieć małe spalanie.
Komputer benzynowy jest zawsze ustawiony tak, aby mieszanka była prawidłowa, a co za tym idzie emisja substancji toksycznych niska.
Regulowanie gazu/gaźnika na ubogą mieszankę powoduje spadek dynamiki, zarżnięcie głowicy... mniejsze spalanie.
blue827 napisał/a:
Lub komputer benzyny może być nastawiony na oszczędność, przez co samochód jest ekonomiczny, ale mało zrywny. natomiast BLOSa można wyregulować na hamowni na maksymalną moc, bogatą mieszankę , mieć pewnie przy tym duże spalanie gazu, ale zato więcej mocy. taka moja teoria.
Czy zalewanie silnika dodatkowym paliwem przy takiej samej jak wcześniej ilości powietrza da nam dodatkowe KM?
W BLOSie istotnie coś jest. Wiele silników benzynowych, które przeszły z gaźnika na zasilanie wtryskowe miało potem te kilka KM mniej.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 21:06
Piter34, no to w takim razie jakie Ty masz wytłumaczenie że na Blosie można uzyskać więcej mocy? co zostało potwierdzone wyżej w topicach.
Wiadomo że zużycie silnika ma wpływ na osiągi silnika, ale taki sam wpływ gdy silnik pracuje na benzynie czy na gazie. Więc muszą być jakieś inne czynniki, IMO komp który steruje, dawkuje paliwo.
Dobrym testem było by, gdyby porównać osiągi fabrycznie nowego samochodu na benzynie, a następnie z Blosem. To by wykluczyło zużycie silnika, i wadliwe sterowanie, np z powodu sond lambda itp. Jedynie pozostała by kwestia nastawów komputera benzyny przez producenta.
A odnośnie optymalnych ustawień, to gaźnikowce też były niby optymalnie nastawione przez producenta, a mimo to doborem dysz można było zwiększać sobie moc, i to dość wyraźnie. Akurat to przykład z motocykla, i nawet producent to pisze w instrukcji, że można iglice w gaźniku przestawiać wyżej, i wtedy jest więcej mocy. Analogicznie ludzie sobie zmieniają tego typu parametry w kompach, OBD-II to umożliwia np w fordach.
Wtam wszystkich. No więc stało się. Dziś założyłem Blosa. Miałem Instalację II generacji ze sterownikiem Autronic AL-600 i była tragiczna. Auto zamulone i ciągłe problemy z wolnymi obrotami, gaśnięciem po wrzuceniu na luz w trakcie jazdy i ogólnie zachowaniem na gazie. Miałem już tego dosyć, więc po przeczytaniu wielu wypowiedzi na temat Blosa postanowiłem się skusić. Znalazłem warsztat, który oferował urządzenie oraz montaż. Umówiłem się na dziś na założenie i regulację. Przyjechałem na miejsce i zaczeło się. Mój Rovcio trafił na stół operacyjny.Pan najpierw wywalił mój stary mikser i wpasował blosa w dolot powietrza. Potem zaczeło się regulowanie. Pan podłączył analizator spalin i sobie pokręcał przy blosie jakieś 20min sprawdzając ciągle wyniki. Potem zapłaciłem i dostałem gwarancję na dwa lata, po czym ruszyłem w drogę. Przejechałem około 30 km więc za wcześnie na pisanie o spalaniu, ale mogę opisać jak się autko zachowuje. A różnica jest kolosalna. Nie wiedziałem ze na gazie może silniczek tak działać. Chodzi niesamowicie równo, nie przygasa, nie gubi wolnych obrotów i wkręca się idealnie. Dynamika też niesamowita. W skrócie działa jak na benzynie. Gdy poznam spalanie napewno napiszę jak się zmieniło. Mogę dodać tylko że na poprzedniej instalacji poalił mi jakieś 14l LPG po warszawskich ulicach i korkach. Podsumowując - naprawdę polecam montaż blosa tym, którzy chcą zapomnieć o problemach z gazem a nie mają kasy na montaż wtrysku LPG.
Jaki jest koszt?
A 14 l LPG po Wawie, to nie jest jakiś dramatyczny wynik.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Napisałem że pali 14l po by potem było porównanie z nowym spalaniem przy lepszych osiągach. W weekend zrobię ponad 200km więc poznam wyniki spalania. Koszt Blosa wraz z założeniem i regulacją to w moim przypadku 420zł.
Koszt Blosa wraz z założeniem i regulacją to w moim przypadku 420zł.
Tzn. koszt zwykłej instalacji + 420 zł za BLOS'a, czy tak?
A ile by kosztowała instalacja BLOS zakładana do auta bez instalacji?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A ile by kosztowała instalacja BLOS zakładana do auta bez instalacji?
To pewnie zależy, czy montujemy I gen. czy II-gą.
Moim zdaniem najtaniej jest wziąć I generację, tzn. tylko włącznik do kabiny, elektrozawór na reduktor, reduktor, wielozawór na butlę, butla, przewody, emulator sondy lambda, emulator wtrysków, no i sam BLOS.
Jak ktoś lubi lampkę "check engine", to można bez emulatorów...
Do tego wszystkiego kumaty gazownik posiadający analizator spalin.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
420zł to koszt samego blosa z założeniem go i regulacją do instalacji II gen. która była juz założona wcześniej. Został wyrzucony mikser i założony blos. By założyć blosa musi być wcześniej założona instalacja gazowa. Nie wiem jaki jest koszt założenia instalacji razem z blosem od podstaw. Zakładając że zwykła instalka IIgen. to teoretycznie koszt 1400zł to trzeba doliczyć do niej potem koszt 420zł na blosa z regulacją i montażem. Chyba że ktoś montuje od podstaw gaz razem z blosem. Wtedy instalacja wychodzi taniej bo nie wlicza się miksera( załóżmy jakieś 1200zł) i do tego doliczamy blosa kosztującego około 330zł. Myślę że koszt jego założenia i regulacji jest już wliczony w cenę instalacji gazowej bo przy zastosowaniu miksera gazownicy też by musieli to zrobić.
[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 14:11 ]
Wszystko zależy od tego za jaką cenę instalację gazową założymy jako bazę pod Blosa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum