Wysłany: Sro Wrz 19, 2007 15:30 [R416 si 1.6 96] Jak wymienić gumę na przegubie
Witam
Potrzebuje porady kogoś kto wymieniał gumę na przegubie, a mianowicie jak by ktoś mógł opisać w kilku zdaniach czyności z tym związane.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 19, 2007 15:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Zdjąć koło
2. wybić drążek kierowniczy
3. odkręcić i wybić swożeń dolnego wahacza
4. zdjąć istniejące opaski
5. trzymajac półoś pociągnąć za koło i półoś powinna wyjść z przegubu
6. zdjać starą gume i załozyć nową
7. włożyć półoś w przegub
8. założyć gumę, wciskająć wcześniej w nią smar będący w zestawie i zacisnąć opaski
9. pozakładać i poskręcać resztę w odwrotnej kolejności
Niech mnie kktoś poprawi, bo może o czymś zapomniałem
więc tak (ale jestem dzisiaj niegramatyczny ):
1 - odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty (ta w środku koła, na klucz 32)
2 - podnosisz samochód podpierasz i zdejmujesz koło
3 - odbezpieczasz i odkręcasz nakrętkę mocującą drążek kierowniczy
4 - dobezpieczasz i odkręcasz nakrętkę mocującą zwrotnicę do wahacza dolnego
5 - wybijasz stożki (te które były przykręcona nakrętkami, które odkręciłeś w p-ktach 3 i 4
6 - odchylasz zwrotnicę (uważaj na przewód hamulcowy) i wyciągasz z niej półoś (nie wyciągaj jej ze skrzyni, bo przegub i tak trzeba zdjąć na miejscu -nie przejdzie przez zwrotnicę a tylko poleje się olej ze skrzyni )
7 - znajdujesz języczki zabezpieczenia przegubu i rozchylasz je (najlepiej szczypcami do pierścieni zabezpiecających)
8 - zdejmujesz przegub i resztki starej gumy
9 - myjesz przegub ze starego smaru i śmieci
10 - zakładasz nowa gumę na miejsce (ale na razie bez opaski) i przegub (zabezpieczenie samo się rozchyli i zatrzaśnie jak będzie na miejscu)
11 - nakładasz smaru i zakładasz opaski na gumę
12 - wkładasz końcówkę półosi do otworu w piaście (możesz załapać nakrętkę)
13 - dociągasz zwrotnicę do dolnego wahacza i mocujesz stożek do dolnego wahacza (nie zapomnij zabezpieczyć nakrętkę)
14 - mocujesz drążek kierowniczy (też nie zapomnij zabezpieczyć)
15 - zakładasz koło i opuszczasz samochód
16 - dokręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty momentem 110Nm (to wcale nie jest dużo) i zabezpieczasz
no i jusz
[ Dodano: Sro Wrz 19, 2007 9:47 pm ]
widzę że się za bardzo rozpisałem i mnie uprzedziłeś
Brt napisał/a:
5. trzymajac półoś pociągnąć za koło i półoś powinna wyjść z przegubu
w ten sposób to półoś wyjdzie ze skrzyni, a przegub na niej zostanie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No wlasnie u mnie tez nie ma zadnych języczków. Przegób siedzi na półośce i jest zabezpieczony pierscieniem wewnątrz (wystrarczy puknąć młotkiem i schodzi bez problemu), który jest dolączony do osłony wraz ze smarem. Końcówki drążka nie odkrecałem. Odkciłem sworzeń górnego wahacza i poluzowałem dolnego. No i przewody hamulcowe popuścilem aby bardziej mozna było odchylic piaste.
A wiecie panowie może jakie wymiary ma osłona przegubu wewnętrznego? byłem w 2 sklepach i powiedzieli mi że trzeba podać wymiar to coś dobiorą i zamówią
sTERYD to znalazł byś kiedy chwilkę czasu na zmierzenie tej osłony wewnętrznego przegubu? Bo to już od znalezienia tej usterki minęły ponad 2 miesiące, więc muszę się zmobilizować do kupna i wymiany.
kurcze... najprędzej pojutrze, bo leży u mnie w garażu
dwa miesiące, to już przegub mógł trochę dostać piaskiem po łapkach
ale ktoś kiedyś podawał wymiary
w IC to jest fi18-fi64 długość 91
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ale jak podam takie wymiary(fi18-fi64 długość 91) to w sklepie będą wiedzieli o co chodzi?
kumaty sprzedwca znajdzie cos po podaniu tych wymiarów Do SDi w ten sposób dobierałem (inne wymiary niż Twoje) i okazało się, że pasuję guma od transita
OMG! chyba kolejny raz wywaliłem pieniądze w błoto. W sklepie "kumaty sprzedawca" dał mi osłonę przegubu ZEWNĘTRZNEGO od od suzuki Alto.Cervo, powiedział że 1cm w tą czy w tą to nie ma różnicy. Co o tym sądzicie? ryzykować rozbierając auto i modlić się żeby było dobre, czy szukać idealnego rozmiaru? sTERYD proszęz najdź chwilęczasu na zrobienie pomiaru (o ile oczywiściew masz to gdzieś na wierzchu). A i znacie jakiś sklep wysyłkowy gdzie ewentualnie można by to było zamówić (w tomateam nie ma )
jeśli chodzi o długość to 1cm tragedii nie robi (zwlaszcza jeśli guma jest dłuższa ) ale jeśli chodzi o średnicę to to jest różnica dość spora
ojojoj... ale narobiłem
te wymiary co podalem, to chyba od wewnętrznego przegubu najmocniej przepraszam
(swoją drogą w IC nie zaznaczyli)
moje zmierzone to: fi 84, fi 25 długość ~95 (ciekawe, że podali, że osłona przegubu wewnętrznego jest o 1cm cieńsza... półoś wygląda na równą... albo mi sie wydaje, albo kolejny babol w intercarsie )
Darek416 napisał/a:
OMG! chyba kolejny raz wywaliłem pieniądze w błoto. W sklepie "kumaty sprzedawca" dał mi osłonę przegubu ZEWNĘTRZNEGO od od suzuki Alto.Cervo, powiedział że 1cm w tą czy w tą to nie ma różnicy
zawsze morzesz przecież mu to oddać, póki nie założyłeś na przegub...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Lis 02, 2008 13:49, w całości zmieniany 1 raz
sTERYD wcale się nie pomyliłeś! to ja się źle wyraziłem, chodziło mi o to że ta osłona jest do suzuki jako do zewnętrznego przegubu, a ma służyć do Rovera jako do wewnętrznego, swoją drogą to wielkie dzięki za pomoc
zapytam się jeszcze w tomateam czy gdzieś na magazynie może tego nie mają, a jak nie to będę szukał dalej, ta osłona co kupiłem to i tak jest jakaś szajsowata pewnie bo 11zł kosztowała.
cały czas trzymam się tego:
osłona wewnętrznego przegubu - fi18-fi64 długość 91
to Tobie jest potrzebna osłona przegubu wewnętrznego, czy zewnętrznego...
problem w tym, że półoś tam też ma średnicę 25 a nie 18
reszta wymiarów by się zgadzała, tylko przy samym przegubie wewnętrznym jest taki ala zatrzask na węże, i tam dla zdrowotności można troszkę mniejszą gumę wcisnąć (np 60)
aha i uważaj jak będziesz składał, żeby nie wysunąć za mocno bo się zablokuje...
jeśli w pewnym momencie przy składaniu przegub nie będzie Ci się chciał wyprostować, to musisz delikatnie wyciągnąć z niego półoś, i napprostować, a potem wcisnąć spowrotem dużo głębiej (tak ile wlezie )
Darek416 napisał/a:
chodziło mi o to że ta osłona jest do suzuki jako do zewnętrznego przegubu, a ma służyć do Rovera jako do wewnętrznego
to nie ma znaczenia jeśli wymiary podejdą
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum