Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:37 [R45] Nie wchodzi powyżej 4000 obr.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
W moim Roverku silnik zarówno na biegu jałowym jak i w czasie jazdy na wszystkich innych biegach nie wchodzi na obroty wyższe niz 4000. Gaz do podłogi a on osiaga 4000 i wyzej już nie. czy tak powinno byc? Chyba nie. Jaka moze byc tego przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 22:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W moim Roverku silnik zarówno na biegu jałowym jak i w czasie jazdy na wszystkich innych biegach nie wchodzi na obroty wyższe niz 4000. Gaz do podłogi a on osiaga 4000 i wyzej już nie. czy tak powinno byc? Chyba nie. Jaka moze byc tego przyczyna?
Witam,
Po pierwsze proszę zmień tytuł posta (zastosuj się do zasad kącika).
Zacznij od sprawdzenia błędów komputera. Odepnij przepływomierz i sprawdź, czy to coś pomoże. Jak sprawdzisz filtr paliwa, powietrza to też nie zaszkodzi
To nie są ani filtry ani przepływka. niestety narazie nie wykryto przyczyny takiego zachowania silnika. Wkażdym razie silnik ma siekręcić przynajmniej 1000 obr. wyżej.
PS. W tym modelu samemu nie da siesprawdzić błędów. Chyba bez wizyty na kompie się nie obejdzie.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 20:28
Brt, a do ilu Twój sie kręci? Ja swojego nigdy nie próbowałem tak mocno kręcić, ale w instrukcji jest podane, że w 620 SDi najwyższa liczba obrotów to 4200/min. Tak z ciekawości pytam..
Przy 5000 nie odciął weź kiedyś wciśnij na postoju gaz na max nic sie autku nie stanie W ten sposób mechanik kiedyś sprawdzał działanie zaworu upustowego turbo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 21 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 19, 2007 09:43
Brt napisał/a:
To nie są ani filtry ani przepływka. niestety narazie nie wykryto przyczyny takiego zachowania silnika.
Dlaczego nie przepływka ? Ja kupiłem swoje auto z uwaloną przepływką, komp nic nie pokazywał a objawy były identyczne. Wymiana na nową (wkładka Boscha z Opla) zlikwidowała problem, kręci się do 5 krpm
hmmmm to mnie zdziwiłes O ile wiem, były i odpinane i podmieniane przepływki i to nie pomagło, stąd taka moja opinia. W takim razietrzeba od wymiany przeływki zaczynać CZy masz numer tego wkładu, który u siebie zastosowałeś??
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 21 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 19, 2007 10:18
Brt napisał/a:
hmmmm to mnie zdziwiłes O ile wiem, były i odpinane i podmieniane przepływki i to nie pomagło, stąd taka moja opinia. W takim razietrzeba od wymiany przeływki zaczynać CZy masz numer tego wkładu, który u siebie zastosowałeś??
U mnie było tak, że z przepływką był trochę mułowaty i nie kręcił się powyżej 4 krpm. Po zdjęciu przepływki dostawał kopa z dołu do jakiś 2,5 krpm ale dalej się nie kręcił na wysokich obrotach. Wkład jaki zastosowałem to F00C2G2030.
PS. Przez błędną diagnozę mojego mechanika mam jeden taki sprawny wkładzik na zbyciu. Mogę podesłać, jak nie pomoże to przyjmę z powrotem a jak rozwiąże problem to się jakoś dogadamy
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 15:23
piter34 napisał/a:
Brt się nie bał, bo on po prostu nie wiedział, że będę chciał sprawdzać gdzie jest odcinka w jego SDi.
Jak chcesz, to mogę sprawdzić też Twojego.
Widzisz, Brt, trzeba mi było nic nie mówić jak pisałem o tych 4200/min w instrukcji tylko zgadać się z Piterem i postawić mnie przed faktem dokonanym na zlocie, to bym pewnie nie zdążył nawet jęknąć. A teraz to będę lekko zestresowany . Dobra, piter, zrobię Ci tą przyjemność .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum