Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 14:27 [R416] Da się ściagnąć górny sworzeń wahacza?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Musze wymienić lewy i prawy sworzeń górnego wahacza - oba sa wybite, Czy da sie wymienić je same, czy one są na stale z wąchaczem? (dodam ze nie chodzi mi o ten sworzeń który wchodzi do zwrotnicy na dole tylko ten górny który znajduje się ponad kołem- pisze to chociaż jestem pewien ze wiecie o co chodzi, ale w sklepie nie wiedzieli i powiedzieli ze nie ma czegoś takiego i dali mi dolny sworzeń )
Rover 416 1996r
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 00:10, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 14:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
koledzy a co jest na tej aukcji? pisze ze to sworzeń wahacza górnego - to przypadkiem nie jest to co ja potrzebuje? Z tej aukcji wynikało by ze jednak da sie sam sworzeń wymienić
z tego co wiem to accord i R400 mają zupełnie inne zawieszenie
Nawet do R600 nie wszystko z accorda pod tym względem pasuje
a te swożnie w górnych wahaczach naprawdę nie wyglądają na wyjmowalne
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jeżeli będę wymieniał to oczywiście tylko nowy, w 100% zgadzam się z xxxgrze - ze używka jest już w aucie.. Spróbuje wyciągnąć ten wahacz i zobaczę czy do sie wymontować sam sworzeń czy nie
Pozdrawiam
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 20:57
Wymienić sam sworzeń to może by się i dało, ale trzeba będzie najpierw wybić stary a potem wprasować nowy, zatem "domowymi" sposobami nie uda się tego raczej zrobić. Moim zdaniem szkoda zachodu.
najprawdopodobniej sam sworzeń da się wymienić (tym bardziej, że występuje jako część zamienna) ... tylko problemem może być dostęp do prasy hydraulicznej, która w tym pomoże
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 21:22
giewu napisał/a:
najprawdopodobniej sam sworzeń da się wymienić (tym bardziej, że występuje jako część zamienna) ... tylko problemem może być dostęp do prasy hydraulicznej, która w tym pomoże
Ano właśnie. A jeżeli zrobi to mechanik, to swoje za to doliczy, no i wyjdzie nam pewnie jak za cały górny wahacz.
Ja u siebie wymieniałem same sworznie. Ok 55 zł za sztukę nowe oczywiście. Żadnej prasy ani mechanika, najprostsze narzędzia. Dasz radę.
To ci pomoże: http://www.civicklub.pl/f...orze%F1+wymiana
Wprawdzie Honda ale to samo.
właśnie, może wklej materiały.
Ja dziś kupiłem sworznie na allegro po 22 zl szt
Myślę ze z wymiana nie powinno być problemu, młotek imadło i dam rade.
Swoja droga - jeżeli ktoś ma piec i lodówkę w pobliżu to przy wymianie sie przyda - sworzeń do zamrażarki a wahacz na piec - byle by gum nie uszkodzić
Sworzeń sie skurczy, wahacz rozszerzy i dużo łatwiej będzie wcisnąć dziada - stara metoda ale nie każdy ja zna (pamiętajcie tylko żeby nie rozgrzać gum, tulei itp)
Pozdrawiam
Koszt to ok 100 zł za dwa sworznie + czas ok 1-1,5 godziny na strone.
Wcześniej pisałem o zdejmowaniu amora ale dzisiaj zakladałem drugi sworzeń i faktycznie nie trzeba ruszac amora. Jest troche mniej porecznie ale nie jest zle.
Przede wszystkim trzeba się zaopatrzyć w sworzeń (koszt ok 50zł). Bardzo wskazany odrdzewiacz, imadło, drobny papier scierny.
Mam nadzieję, że autor sie nie obrazi za kopiowanie jego manuala
Sworznie wymieniłem, ale te co kupiłem na allegro i co miało być od rovera maja za mała średnice - zamiast wprasować sworzeń w wahacz on po prostu wpadł luźno w niego. Zaspawałem go na sztywno i już. Ustawiłem zbieżność i teraz autko prowadzi się cicho i prosto, ale następnym razem już kupie cały wahacz - może i wyszło mnie to 5 razy taniej, ale gra niewarta świeczki
Pozdrawiam
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Wto Paź 02, 2007 16:57
witam
ja kupilem swoznie od civic po 40zl
stare wycisnolem lewarkiem hydraulicznym.
nowe weszly luzno, reka, podlozylem przy wciskaniu zyletke, jest bdb, po 2000km ok.
wazne aby swozen ustawic podluznym wycieciem ( widoczne po sciagnieciu gumy ochronnej)
w poprzek auta.
Wymiana górnego sworznia zwrotnicy, to prosta i bezproblemowa naprawa zajmująca nie więcej niż 30 min. Należy zaopatrzyć się we właściwy sworzeń (np z Allegro do 420 D ) 21 zł +przesyłka). Podnieść przód i zdjąć koło . Odbezpieczyć nakrętkę sworznia, puknąć w niego z boku młotkiem - wyskoczy sam do góry. Odkręcić dwie nakrętki od strony komory silnika i po opadnięciu w dół ramiona wahacza górnego ,dużym wkrętakiem oddzielić blachę ustalającą i zdjąć ją z wahacza.Wyjąć cały wahacz i po zdjęciu zabezpieczenia wybijakiem wybić stary sworzeń z osadzenia w wahaczu. Oczyścić otwór i wbić nowy sworzeń (oznaczenia wskazują kierunki wychylania sworznia) Zmontować w odwrotnej kolejności. Nie trzeba używać do tej czynności żadnych pras ani rozgrzewać wahacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum